PHP en Google Analytics v3

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbie!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Beste Tweakers,

Na al een paar dagen aan het rommelen ga ik het nu hier maar vragen, wellicht hebben jullie er ervaring mee!
Ik ben bezig met een nieuw CMS voor mijn websites, waarbij ik Google Analytics wil gaan inbouwen via het liefst een PHP-koppeling.
Ooit was het zo dat je je username en password in een config-file kon zetten, en daarmee alle data op kon halen. Sinds de nieuwe versie van de Analytics API is dit niet meer mogelijk :-(
Nu heb ik uiteraard al wat dingetjes geprobeerd en zoals vele andere API's gaat ook Analytics tegenwoordig via oAuth. Hierbij moeten mijn gebruikers authenticeren met GAPI, wat ik niet wil (tenminste in de handleiding die bij Google te vinden is.

Waar ik naar op zoek ben is een koppeling waarbij ik mijn account kan benaderen, aan mijn account zijn alle andere websites gekoppeld. Het enige wat ik nodig heb is per dag (laatste x aantal dagen) het bezoekersaantal en het unieke bezoekersaantal, tot nu toe is mij dit nog niet gelukt.

Thanks in advance _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacow
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 20:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbie!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Thanks, maar dat is niet helemaal waar ik naar op zoek ben.
Bij alle voorbeelden die ik tot nu voorbij heb zien komen moet de gebruiker inloggen bij GA en toegang geven (oAuth). Ik zoek een optie om dit op de achtergrond te doen, dat mijn account automatisch inlogt en data binnenhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokx
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 16:00

kokx

WIN

Het idee is juist dat dat niet meer kan. Het is erg onveilig om het wachtwoord van je google account in een configuratiebestand te hebben. Daarom heeft google besloten om applicaties voor Google Analytics alleen toegang te geven via OAuth.

Men snapt ook dat het minder makkelijk is voor de eerste keer inloggen. Echter, als je een tweede keer inlogt, ziet google dat je de applicatie al geautoriseerd hebt. Dus dan is het net zo snel.