Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-06 13:12
Ik zit te zoeken naar een nieuw PC monitor omdat mijn oude Samsung 226BW kapot is gegaan.
Het scherm is vooral bedoeld om FPS games op te spelen zoals BF4.

Maar nu zit ik te twijfelen tussen 2 modellen.

De Asus VX239H en de Asus VX238H.

Pro van de VX238H is dat hij een 1ms reactiesnelheid heeft.
Con is dat hij gewoon een TN panel heeft zoals de meeste standaard monitoren hebben.

Pro van de VX239H is dat hij een AH-IPS panel heeft wat resulteerd in mooiere kleuren en een iets grotere kijkhoek.
Con van dit scherm is dat hij maar een 5ms reactiesnelheid heeft.

Ik zou graag willen weten of dat het AH-IPS panel nou echt zo veel verschil uitmaakt.
Het lijkt me wel heel mooi als zwart ook echt zwart is in de plaats van donkergrijs wat de meeste monitoren hebben. Heeft een AH-IPS echt zwart beeld of ook maar donkergrijs?
Daar tegenover is 1ms van het andere scherm voor spellen weer veel beter.

Dus nu moet ik deze 2 pros tegen elkaar afwegen. Waar zouden jullie voor gaan in mijn situatie?

[ Voor 5% gewijzigd door SpitfireNL op 01-12-2013 12:33 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
TN is mss wel sneller, alleen heb je weer last van verschillende kleuren boven en onder. Bij IPS heb je kans op IPS Glow. Of je dit storend vind is persoonlijk. Verder is IPS niet 100% zwart, maar in Games zul je dit niet echt merken.

Mijn huidige EIZO EV2436W heeft rechts onderin wat IPS Glow, en in donkere Games is dat best storend. Verder is het scherm wel super uniform en is er geen backlight bleeding te zien.

Kwa latency kan ik je niet echt helpen, ik speel geen Shooters.

Hoe dit met de ASUS modellen zit zou ik niet durven zeggen.

(SpitefireNL van IS82.com toevallig?)

[ Voor 12% gewijzigd door TheDeeGee op 01-12-2013 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Als je echt zwart wilt, moet je AMVA panelen nemen. TN en IPS hebben allebei een vrij belabberd contrast, wat ik zelf wel merk.

pricewatch: BenQ GW2450HM Zwart is dan een leuke. Er is ook een wat goedkopere 22"

Reactie snelheden opgegeven door fabrikanten slaan nergens op. Op TFTcentral komt de GW2450HM er erg goed uit, weinig inputlag en weinig ghosting.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:09
Ik heb liever mooie kleuren en goede kijkhoeken dan dat ik de beelden een paar milliseconde eerder zie. Het verschil in response tijd is tegenwoordig helemaal niet zo groot meer. TN is in mijn ogen verouderd en zie het alleen als optie als je krap bij kas zit of echt zo laag mogelijke response tijden nodig hebt.

druk en typefouten voorbehouden