Ik zit te zoeken naar een nieuw PC monitor omdat mijn oude Samsung 226BW kapot is gegaan.
Het scherm is vooral bedoeld om FPS games op te spelen zoals BF4.
Maar nu zit ik te twijfelen tussen 2 modellen.
De Asus VX239H en de Asus VX238H.
Pro van de VX238H is dat hij een 1ms reactiesnelheid heeft.
Con is dat hij gewoon een TN panel heeft zoals de meeste standaard monitoren hebben.
Pro van de VX239H is dat hij een AH-IPS panel heeft wat resulteerd in mooiere kleuren en een iets grotere kijkhoek.
Con van dit scherm is dat hij maar een 5ms reactiesnelheid heeft.
Ik zou graag willen weten of dat het AH-IPS panel nou echt zo veel verschil uitmaakt.
Het lijkt me wel heel mooi als zwart ook echt zwart is in de plaats van donkergrijs wat de meeste monitoren hebben. Heeft een AH-IPS echt zwart beeld of ook maar donkergrijs?
Daar tegenover is 1ms van het andere scherm voor spellen weer veel beter.
Dus nu moet ik deze 2 pros tegen elkaar afwegen. Waar zouden jullie voor gaan in mijn situatie?
Het scherm is vooral bedoeld om FPS games op te spelen zoals BF4.
Maar nu zit ik te twijfelen tussen 2 modellen.
De Asus VX239H en de Asus VX238H.
Pro van de VX238H is dat hij een 1ms reactiesnelheid heeft.
Con is dat hij gewoon een TN panel heeft zoals de meeste standaard monitoren hebben.
Pro van de VX239H is dat hij een AH-IPS panel heeft wat resulteerd in mooiere kleuren en een iets grotere kijkhoek.
Con van dit scherm is dat hij maar een 5ms reactiesnelheid heeft.
Ik zou graag willen weten of dat het AH-IPS panel nou echt zo veel verschil uitmaakt.
Het lijkt me wel heel mooi als zwart ook echt zwart is in de plaats van donkergrijs wat de meeste monitoren hebben. Heeft een AH-IPS echt zwart beeld of ook maar donkergrijs?
Daar tegenover is 1ms van het andere scherm voor spellen weer veel beter.
Dus nu moet ik deze 2 pros tegen elkaar afwegen. Waar zouden jullie voor gaan in mijn situatie?
[ Voor 5% gewijzigd door SpitfireNL op 01-12-2013 12:33 ]