Hulp gevraagd met desktop-opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:

• HaydenNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-01 17:23
Beste mede-Tweakers,

Vorig jaar heb ik een desktop zelf in elkaar gesleuteld en die heeft het tot onlangs perfect gedaan. Helaas is hij er nu zonder een aanwijsbare verklaring, die ik vinden kan dan, er mee opgehouden. Ik heb al het een en ander getest, maar kan een probleem niet vinden dus hopelijk kan iemand hier mij verder helpen.

Eerst wat specs:

i5 2500K
Z68 Pro3-m
HD 6870
2x4 gig ram value select
Corsair 520 watt voeding

Probleem: Pc maakt wel aanstalten om op te starten als ik de knop indruk, maar geeft geen beeld en start niet naar de bios. Normaal gesproken klinkt er één piepje als het moederbord start en dan krijg ik beeld. Dit piepje blijft ook uit nu. Wel draaien alle fans, gaan de lampjes aan en hoor ik de HDDs starten.

Ik heb het e.e.a. zelf al geprobeerd:

- Videokaart eruit
- Ram een om een eruit (als ik ze alle eruit doe piept ie een errorcode dus piepje werkt nog ;) )
- Aan- /uitzetten met stekker eruit etc.
- Alles eruit behalve ram, cpu en voeding
- Voeding vervangen door 750 watt corsair
- Moederbord ter RMA vervangen door leverancier

Omdat ik het probleem niet kon vinden was mijn primaire verdachte het moederbord. Deze heb ik ter RMA aangeboden bij Alternate die hem getest en vervangen hebben. Helaas bleek dit het probleem niet op te lossen. Ik zit dus een beetje met de handen in het haar. Vooral omdat ik geen 2e CPU heb om deze te wissel/testen. Iemand nog ideeën?

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 23:12
Kan mijns inziens niets anders zijn dan dat je CPU defect is. Hoe had jij gedacht dat wij daarbij kunnen helpen?

• HaydenNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-01 17:23
Ik hoopte dat het niet de CPU zou zijn en dat ik wellicht iets over het hoofd gezien had en iemand met een alternatief zou komen om nog te testen.

Anders zou ik iemand in regio Nijmegen willen vragen of die toevallig een core heeft liggen die ik mag gebruiken om te testen. Dus... regio Nijmegen en heb je een socket 1155 core liggen die ik even mag lenen... heel graag dus :D

• DJustiin
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Klinkt vreemd maar heb je al geprobeerd je PC even uit elkaar te halen en dan ook echt alles en vervolgens alles weer inbouwen en goed aansluiten etc?

Is je PC "overleden" nadat je misschien een zware game had gespeeld?
Batterij er eventjes uitgehaald? CMOS gereset?

Ligt het misschien aan je Windows installatie?