• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-01 11:28
beste tweakers,

ik vroeg mij af of het mogenlijk is om mijn Intel 3770k op een maximus IV extreme moederbord te plaatsen,

het is een socket 1155 moederbord dus in principe zou het moeten werken, maar ik kan niets vinden op de website van asus dat het bevestigd,

tl:dr is het mogenlijk om een derde generatie 1155 processor op een 1155 tweede generatie mobo te plaatsen?

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-02 16:09
Was vrij makkelijk om dit te vinden met Google : http://support.asus.com/c...hashedid=AoHE7iDJrYucOm0n

Zoekwoorden: maximus IV extreme cpu support

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Wanneer het mobo BIOS versie 3208 of nieuwer wel. Dit is inderdaad heel gemakkelijk via de zoekmachine te vinden ;).

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02

• Ron
nog een vraagje, hoe update ik het bios zonder een cpu er in? kan dit via de flashback modus?

Edit: dank jullie allemaal voor de linkjes, ik had google al geprobeert maar heb er waarschijnlijk overheen gelezen, opnieuw bedankt!

[ Voor 42% gewijzigd door Ron op 01-12-2013 23:13 ]

• Ordieee
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Dat doe je niet, je hebt een CPU nodig om de Bios te flashen/updaten.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:32

Dark

who tweaked the light?

Op mijn gene V kan ik gewoon flashen zonder cpu of mem, usb-stick met de bios in het rog poortje, knopje drukken - ledje knippert even- en klaar... gewoon in standby mode board hoeft niet eens aan (wel aangesloten op een psu want 5Vsb is wel nodig.

dacht dat de IV ook wel usb flashback had...

edit:
dit dus
USB BIOS Flashback

No worry of BIOS crash anytime!
USB BIOS Flashback must be the most convenient way to flash BIOS ever! It allows overclockers to try their BIOS with the simplist way one can imagine. No need to enter the BIOS or the operating system, just plug the thumb drive into the ROG Connect port & push the ROG Connect button for 2 seconds, BIOS would be automatically flashed under standby power. It´s no doubt that USB BIOS Flashback gives overclockers the ultimate convenience!

[ Voor 50% gewijzigd door Dark op 02-12-2013 11:17 ]

• Ron
bedankt voor de reactie, ik moet nog even verder lezen zie ik :)

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11-2025
Dark schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:15:
Op mijn gene V kan ik gewoon flashen zonder cpu of mem, usb-stick met de bios in het rog poortje, knopje drukken - ledje knippert even- en klaar... gewoon in standby mode board hoeft niet eens aan (wel aangesloten op een psu want 5Vsb is wel nodig.

dacht dat de IV ook wel usb flashback had...

edit:
dit dus

[...]
Waarom is dit niet default op alle moederborden ondertussen, hoe vaak gebeurt het wel niet dat een consument een moederbord en cpu koopt wat vervolgens alleen werkt na een bios update.
Pagina: 1