Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ThinkPad E540, degelijke laptop voor dagelijks gebruik?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een laptop voor mijn vriendin. Haar oude laptop heeft het na 7(!) jaar eindelijk begeven, dus het wordt tijd om de knoop door te hakken en een nieuwe te kopen.
In de Best Buy Guide van vandaag is de Dell 15RSE als beste uit de bus gekomen. Bij de alternatieven staat de Lenovo Thinkpad E540 en dat lijkt ons eigenlijk een iets betere deal.

Wat ga je met je laptop doen
Vooral veel series en films kijken, tekstverwerken en surfen. Af en toe zal er echter ook een beetje op gegamed worden, al zal dat geen Battlefield worden, maar eerder games als Fez en Super Meat Boy, wellicht nog games die ietsje meer grafische kracht vragen in de toekomst. Voor fotobewerking en zwaardere games hebben we mijn desktop nog.

Wat mag je laptop gaan kosten?
600 euro, al is twintig euro boven het budget ook geen probleem

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen?
Waarschijnlijk niet, al zal hij af en toe (lees: max 1x in de week) meegaan naar het werk. In huis zal hij echter wel af en toe verplaatst worden, maar daar hoeft hij niet de lichtste voor te zijn. Toch zou het prettig zijn als de accu een paar uur meegaat, want dat maakt het gebruik wel wat aangenamer natuurlijk. Lenovo claimt een gebruik van 6 uur, maar dat getal zal wel iets lager uitvallen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Net als de Dell is de Lenovo helaas niet moeders mooiste, maar de Lenovo is op dit moment wel zo ongeveer het beste dat we kunnen vinden. We hebben nog gekeken naar Asus modellen, maar het viel een beetje tegen wat er in de pricewatch te vinden was.

Configuratie
We kijken nu naar het standaardmodel van 512,99 euro, waarbij we het scherm upgraden naar fullhd en de grafische kracht een kleine boost geven (NV N14P-GV2+, dit is een GT 740m toch?). Het totaalbedrag komt dan op 607,13 euro, perfect dus.

Wat we ons verder afvroegen: heeft iemand ervaring met deze of vergelijkbare laptops van Lenovo? Ik kon zo gauw niks op internet vinden.
Hoe is het toetsenbord, het touchpad, het scherm?
Is hij een beetje stevig, zijn Lenovo laptops betrouwbaar (ik heb in het verleden slechte ervaringen gehad bij met acer en HP, zoiets wil ik echt niet meer. Ook in mijn omgeving zijn er slechte ervaringen met deze merken)?
Hoe warm wordt hij, is het een stille of juist een lawaaiige laptop? (Hoe stiller hoe beter, al kunnen we geen wonderen verwachten natuurlijk, of we moeten op zoek naar een ultrabook).

Kortom: we hopen dat het weer een laptop wordt waar we ten minste een paar jaar mee vooruit kunnen, wat denken jullie? :)

Bij voorbaat dank!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Ik denk dat het een prima aankoop zal zijn. De ervaringen met de voorganger, de thinkpad e531, waren overwegend positief, bijna de winnaar van de bbg totdat deze laptop van de site verdween. Verwacht geen wonderen voor deze prijs, maar met 1080p scherm is het een prima laptop voor de prijs. Bouwkwaliteit en toetsenbord zijn bij thinkpads over het algemeen wel in orde.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Volgens mij moet je wel snel zijn met bestellen, want volgens mij verloopt die kortingscode vandaag. Laptop is prima voor €600 idd. Schermkwaliteit is niet geweldig, maar dat is momenteel bij geen enkele laptop van €600

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Als de korting vandaag verloopt zou ik gewoon bestellen. Zover ik weet is alleen de processor een generatie nieuwer geworden ten opzichte van de e531 en dat lijkt me alleen maar positief. Aanrader dus.

Verwijderd

Bedankt voor de reacties. We gaan er inderdaad voor, helaas duurt het volgens de site wel twee weken voor hij er zal zijn, maar dat hebben we er wel voor over. :)

PS ander account, maar ik ben ook 'Mispelt' :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2013 14:17 ]