• mdaemen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-06-2022
Beste forum leden.

Ik kijk veel films van uit mijn laptop via hdmi na tv.

Het lijkt er op dat er een los contact zit in de hdmi aansluiting van mijn laptop.

ik hoef maar aan de kabel te zitten en het effect is te zien op de tv.

Maar als ik er niet aan zit is het af en toe bij snelle beelden het beeld even hapert :S

lijkt dan of die net niet goed contact heeft om die snelle beelden over te dragen.

Ik heb een asus n56vm en een philips tv 46PFL8007

Heb een goede en korte hdmi kabel koste ongeveer 60 euro.

laat de laptop alleen op ''projector'' (tv) afspelen dus niet gedupliceerd.

En speel af met power dvd.

De film word overigens afgespeeld vanaf de ingebouwde ssd

Kan ik de problemen nog ergens in de sofware zoeken?

Of zit het probleem in de aansluiting ( hardware ) denken jullie.

Als het aan de aansluiting zou liggen moet ik dan de hele grafische kaart vervangen en zo ja hoe vind ik het goede onderdeel heb zelf al gezocht maar kan niet goed vinden welke ik nou moet hebben.
De volgende grafische kaart heb ik

Intel (R) HD grapics 4000
NVIDIA Geforce GT 630M

Misschien nog om even erbij te vermelden toen ik de laptop heb aangeschaft heb ik ontzetten veel problemen gehad met de laptop.
Hij is toen 3x na het reparatie centrum opgestuurd van asus waarna de laptop het helemaal niet meer deed dus in deze mensen heb ik helemaal geen vertrouwen meer.
Erna kreeg ik dan van de winkel een nieuwe.
Dus opsturen is voor mij geen optie !

Alvast bedankt O-)

• The-Eagle_2007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-12 22:36
Jouw philips TV heeft meerdere HDMI aansluitingen, verplaatst het probleem mee als je de HDMI kabel op een andere ingang van de TV aansluit.
Je weet dan in ieder geval of het probleem bij de laptop gezocht moet worden of dat er misschien toch ook een TV issue kan zijn.
Misschien ook nog even proberen op een geheel andere TV.

Onderdelen vervangen van je laptop zal vaak betekenen dat je het hele mainboard moet gaan vervangen.

kan je bij PowerDVD opgeven welke videokaart de beeldverwerking verzorgd, op mijn laptop kan ik dat aangeven via het NVidia configuratie scherm, zo kan je kijken of het aan de graphische verwerking ligt van 1 van de videokaarten

Bla Bla Bla

• mdaemen
The-Eagle_2007 schreef op zondag 01 december 2013 @ 10:14:
Jouw philips TV heeft meerdere HDMI aansluitingen, verplaatst het probleem mee als je de HDMI kabel op een andere ingang van de TV aansluit.
Je weet dan in ieder geval of het probleem bij de laptop gezocht moet worden of dat er misschien toch ook een TV issue kan zijn.
Misschien ook nog even proberen op een geheel andere TV.

Onderdelen vervangen van je laptop zal vaak betekenen dat je het hele mainboard moet gaan vervangen.

kan je bij PowerDVD opgeven welke videokaart de beeldverwerking verzorgd, op mijn laptop kan ik dat aangeven via het NVidia configuratie scherm, zo kan je kijken of het aan de graphische verwerking ligt van 1 van de videokaarten
bedankt voor je reactie.

andere hdmi op tv inderdaad al geprobeerd probleem blijft.
en ook op een andere tv geprobeerd het probleem blijft dan ook .

ik zit in het menu van de nvidi configuratie waar kan jij het aangeven welke die moet nemen.

ik heb links dan 3 tapbladen
3d instellingen
beeldscherm
video

bij power dvd moet ik even kijken

het vervangen van het hele main bord zie ik niet echt zitten dacht dat de grafische kaart gewoon een los onderdeel was :9

Verwijderd

Je hebt 60 euro voor een hdmi kabel betaald? 8)7

• mdaemen
Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 11:03:
Je hebt 60 euro voor een hdmi kabel betaald? 8)7
nou om eerlijk te zijn ik niet...

me schoonvader