Toon posts:

bios virus? CPUID 1067A PATCH ID 0A07

Pagina: 1
Acties:
  • 1.888 views

Verwijderd

Topicstarter
hoe kom ik van dit af?

het gaat om een
GA-G41M-ES2H (rev. 1.3)
e5300 dual core.
4gb ram ddr2
seagate hdd

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2013 01:18 ]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:42

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Kan je iets meer vertellen?
Wat gebeurt er?
Wat heb je gedaan?
Heb je al wat geprobeerd?

Virusscan geprobeerd?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Verwijderd

Koppel eens je corrupte externe harde schijf los.

Verwijderd

Topicstarter
AW_Bos schreef op zondag 01 december 2013 @ 01:15:
Kan je iets meer vertellen?
Wat gebeurt er?
Wat heb je gedaan?
Heb je al wat geprobeerd?

Virusscan geprobeerd?
ik heb cmos al gecleard battery eruit gehaald alles losgekoppeld,
had een instalatie cd nodig van xp en nu krijg ik alleen dit met opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 01:15:
Koppel eens je corrupte externe harde schijf los.
is niet aangesloten.

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:22
Erg weinig info.

Hoe weet je dat het een virus is ?
Laten we hier eens beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
SpiriTNL schreef op zondag 01 december 2013 @ 01:23:
Erg weinig info.

Hoe weet je dat het een virus is ?
Laten we hier eens beginnen.
hij start op maar komt niet verder dan eerste bios regel je kan niet in bios gaan of flash of niks boot menu alles is blocked? je krijgt alleen maar te zien cpuid 0001067A patch id 0a07?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2013 01:26 ]

• SpiriTNL
Lijkt meer op een verkeerde flash of hangen op de CPU.
De code die je ziet is namelijk die van de CPU.

Je moederbord heeft dual bios dus de tweede bios zou eigenlijk moeten ingrijpen.

Sinds wanneer heeft hij dit ?
Spontaan of heb iets veranderd in de hardware ?

[ Voor 10% gewijzigd door SpiriTNL op 01-12-2013 01:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
deze pc staat vornamelijk in slaapstand (download pc) dual bios kan ik alleen gebruiken als ik qflash inkan en dat gaat niet want hij komt niet verder als de error.
sinds gisterenavond.
code van cpu enig ideE?

• SpiriTNL
Iemand met het zelfde probleem had de oplossing om de externe USB HDD los te koppelen.
Het lijkt er ook een beetje op dat hij blijft hangen in een initialisatie van hardware.

Start de computer eens op met zo min mogelijk hardware.

Verwijderd

Topicstarter
ja heb hem met alleen de monitor aangesloten blijf nog steeds hangen helaas zelfs zonder hdd heb ik het geprobeert. enig idee?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dit is dus geen virus, maar een verkeerde/corrupte CPU microcode. Dat kan aan je BIOS liggen, maar ook aan je CPU.

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-12 14:00
haal je cpu er eens uit, blaas de socket en de cpu schoon dan weer in elkaar en weer proberen;)

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:34

Compizfox

Bait for wenchmarks

Heb je ook maar enige aanwijzing of argumenten voor dat het een virus is? Want dat lijkt totaal uit te lucht gegrepen als ik het zo lees.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:34

auto660

1991 240 GL Brick

Je hebt laatst de hardware niet geüpgrade/veranderd? Want dit klinkt wel alsof de microcode niet helemaal lekker is. Als je echt denkt dat het aan de bios ligt dan moet je even op de link klikken in mijn sig/ondertitel. (Of hoe heet die tekst onder je post?)

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 00:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 01:44:
deze pc staat vornamelijk in slaapstand (download pc) dual bios kan ik alleen gebruiken als ik qflash inkan en dat gaat niet want hij komt niet verder als de error.
Hoe lang heb je de pc de tijd gegeven om alsnog door te starten? Als je bijvoorbeeld minimaal 5 minuten wacht, start hij dan alsnog door of blijft het dan nog steeds bij enkel die melding?

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• P-e-t-j-e
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-11 19:57

P-e-t-j-e

dapper oranje: wortheldje

defecte geheugenmodule misschien? Indien je meerdere modules hebt, probeer eens met elke module apart erin op te starten. Eventuele HDD's, cdrom's etc loskoppelen (ook stroom, kan een defect inzitten waardoor je voeding niet stabiel is).

doe wat je niet laten kunt en laat wat je niet doen kunt

Verwijderd

google en iets met bios recovery vermoedelijk moet je een paar pinnen aan mekaar leggen op het moederbord.

gigabyte bios recovery procedure

Verwijderd

Topicstarter
hallo bedankt voor al jullie reacties,

er zat onlangs een q6600 op dit moederbord heb hem geswitched heen en terug met E5200 misschien dat dit de error kan geven ? dat is het enige wat er verandert is met de hardware ram heb ik geprobeer beiden geheugen ok geeft hij ook aan in de bios met startup hij geeft dan eerst de code cpuid 1067A id:0A07 en dan geheugen ok. cpu erin uit kan ik nog wel proberen? heb hem al verschillende keren geprobeer zonder hdd mouse keyboard pci kaart etc, cpu nog niet geprobeert groetjes step

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-12 22:05
Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 14:28:
hallo bedankt voor al jullie reacties,

er zat onlangs een q6600 op dit moederbord heb hem geswitched heen en terug met E5200 misschien dat dit de error kan geven ? dat is het enige wat er verandert is met de hardware ram heb ik geprobeer beiden geheugen ok geeft hij ook aan in de bios met startup hij geeft dan eerst de code cpuid 1067A id:0A07 en dan geheugen ok. cpu erin uit kan ik nog wel proberen? heb hem al verschillende keren geprobeer zonder hdd mouse keyboard pci kaart etc, cpu nog niet geprobeert groetjes step
Momenteel zit de Q6600 er weer in? Probeer eens met de E5200 te booten om te kijken of je dan wel in de bios kunt komen.

Verwijderd

Topicstarter
nee de e5200 zat er vanuit het begin in daarna heb ik q6600 erin gedaan en toen weer e5200. Daarom snap ik niet waarom dat het problem kan zijn.

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 00:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Al een BIOS reset geprobeerd mbv de daartoe bestemde jumper ipv batterij verwijderen?

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Verwijderd

Topicstarter
beiden al geprobeert met zowel met cpu en zonder cpu alles ontkoppelen al geprobeert alleen nog niet met videokaart geprobeert misschien video onboard kapot?

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-12 22:05
Als je mobo nog tijdens de garantie periode valt raad ik je aan om hem op te sturen en kijken of zij hem kunnen booten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit gaat helaas nergens heen...

TS, waar je je vermoeden van een virus vandaan haalt is mij een raadsel, wat wel duidelijk is, is dat je uitermate weinig informatie geeft en zelf helemaal niets doet of opzoekt. Zo werkt het niet op GoT. We willen je graag helpen, maar alleen als jij zelf ook meehelpt.

Voor meer info over hoe het op GoT werkt:
Forum FAQ

In dit geval handig voor jou voor troubleshooten:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Er is dus nog meer dan genoeg wat je zelf kunt (en moet!) doen voor je een topic opent. Begin daar eens aan.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.