Videokaart kapot? Nieuwe bestellen.

Pagina: 1
Acties:

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-01 20:20
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/N89in53.jpg?1

Lijkt me dat de videokaart kapot is? Heb ook een ander scherm aangesloten en nog steeds hetzelfde probleem.
Nu ben ik niet zo technisch en vraag ik me af waar ik naar moeten kijken als ik een nieuwe wil bestellen.
Ik heb nu deze.

Sapphire HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E

pricewatch: Sapphire HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E

Alvast bedankt. :)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

lHybridl schreef op zondag 01 december 2013 @ 00:15:
[afbeelding]

Lijkt me dat de videokaart kapot is? Heb ook een ander scherm aangesloten en nog steeds hetzelfde probleem.
Nu ben ik niet zo technisch en vraag ik me af waar ik naar moeten kijken als ik een nieuwe wil bestellen.
Ik heb nu deze.

Waarom denk je dat de videokaart stuk is?

• lHybridl
Weet niet wat het anders moet zijn eigenlijk. :)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

lHybridl schreef op zondag 01 december 2013 @ 00:22:
Weet niet wat het anders moet zijn eigenlijk. :)
Ik weet het ook niet. Je laat alleen maar een screenshot van Veilige Modus zien en vertelt niks over het probleem. En aan een screenshot kan niemand zien of je videokaart nu defect is of niet.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-02 12:31
lHybridl schreef op zondag 01 december 2013 @ 00:15:
[afbeelding]

Ik heb nu deze.

Als je tijdens het opstarten van windows op F8 drukt krijg je een menu te zien. Als je in dit menu kiest voor "veilige modus" krijg je dus een desktop te zien zoals op jouw plaatje. Dit geld voor elke pc. Zegt helemaal niets over het wel of niet functioneren van een videokaart.

Wellicht dat je hier wat aan hebt:
De computer start altijd op in de Veilige modus

En anders:
https://www.google.nl/sea...ei=MHWaUqTBOcyr0AXx9YDgBw
;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• lHybridl
Die veilige modus heb ik zelf gedaan. ;)
Omdat normaal opstarten niet lukt. Heb eindelijk de BSOD te pakken kunnen krijgen en dit staat er. Ga dat maar eens proberen dan.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ApFq9sh.jpg

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Niet direct een kapotte videokaart, eerder een kapotte Windows als je het mij vraagt.
Prop die GPU eens in een ander systeem met uiteraard driver vantevoren geinstalleerd.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-02 12:31
Vandaar dus dat je wat meer in tijd in je post moet steken want dan hoeven mensen niet te gissen naar je probleem. Jij laat enkel een safe mode plaatje zien maar verteld er niet bij hoe je daar nu bent gekomen.
;)

Anyways...
https://www.google.nl/sea...la:nl%3Aofficial&safe=off

Probeer eerst eens je driver up te daten. Overgeklokt? ff alles default zetten. Mischien de kaart in een andere pc testen? Sluit je meteen de pc/windows of de videokaart uit.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:24
kuusj98 schreef op zondag 01 december 2013 @ 00:59:
Niet direct een kapotte videokaart, eerder een kapotte Windows als je het mij vraagt.
Prop die GPU eens in een ander systeem met uiteraard driver vantevoren geinstalleerd.
De bak artifacts suggereert toch dat de videokaart niet helemaal lekker (gekoeld?) meer is.

• Kuusj

Kuusj

Thralas schreef op zondag 01 december 2013 @ 02:05:
[...]

De bak artifacts suggereert toch dat de videokaart niet helemaal lekker (gekoeld?) meer is.
Heeft daar an sich geen zak mee te maken, als de driver brak is, kun je niet in windows komen.
Waarom kom je dan wel in Safe mode? Simpel: safe mode gebruik simpele windows drivers waardoor je in ieder geval beeld hebt. Videokaart is in iedere geval niet dood, dood noem ik als je geen beeld meer hebt.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:24

Nemesizz

Untouchable

kuusj98 schreef op zondag 01 december 2013 @ 10:42:
[...]

Heeft daar an sich geen zak mee te maken, als de driver brak is, kun je niet in windows komen.
Waarom kom je dan wel in Safe mode? Simpel: safe mode gebruik simpele windows drivers waardoor je in ieder geval beeld hebt. Videokaart is in iedere geval niet dood, dood noem ik als je geen beeld meer hebt.
Als je artefacts in je BSOD krijgt vind ik wel dat je kaart defect is.

Alleen een driver crash krijg je nog een 'gewone' BSOD, geen artefacts. Dit type artefacts duid op defect videogeheugen.

• lHybridl
Heb nu windows compleet opnieuw geïnstalleerd. Moest ik toch weer eens een keer doen maar dat heeft niet geholpen. Heb me PC ook goed schoongemaakt. Aardig was stof eruit gehaald ook bij de videokaart. Maar dat heeft ook niks geholpen.
Rare is alleen toen ik hem vanochtend aanzette na een nacht niks doen deed die het 10 minuten wel oke. Tijdens het opstarten zag ik wel wat strepen maar kon gewoon de PC verder normaal gebruiken. De rode strepen waren er niet. Maar dat begon dus 10 minuten later.

Verwijderd

ja artifacts .
eerst strepen dan blokjes .
en dan videokaart dood .

• lHybridl
Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 13:02:
ja artifacts .
eerst strepen dan blokjes .
en dan videokaart dood .
Ik wil even mijn videokaart eruit halen. Maar de schroeven zitten helemaal verstopt en heb geen idee hoe ik erbij kan eigenlijk.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lEZSvym.jpg?1

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:24

Nemesizz

Untouchable

De schroeven (als ze er al zitten, lijkt me zo'n screwless geval) zitten onder dat metalen afdekplaatje links zeg maar. Die moet je er eerst even afklikken (dit kan verschillen per kast, sommige klikken zo los, andere moet je eerst een schroefje losdraaien).

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Voor dat afklikken zit een zwarte lip naast de fan.

Pas wel op dat er misschien nog een lipje aan de onderkant van de videokaart zit, waarmee hij aan het slot vast zit.

• lHybridl
Heb het. Bedankt. :)

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:27

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Weke kaart is dat eigenlijk?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Kuusj

Kuusj

HD4850

Pagina: 1