Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 20:53
Beste,

Ik heb vandaag een brief van de gemeente gekregen. Deze geeft aan dat wat het topic aangeeft.
Dit zou gekomen zijn door de gemeentelijke belastingen (al staat dit niet in deze brief) waar ik altijd laat mee bent want dat is iets wat ik niet automatisch heb staan. Ja mijn fout dat begrijp ik.
Maar ik heb op 29/10/2013 een bedrag overgemaakt naar de gemeente en daar was het mee klaar. Dit was 107 en een beetje. Nu krijg ik een bedrag binnen van 155 en een beetje omdat die zou open staan. Nu moet ik voor 1 december? dit overmaken en anders beslaglegging.
Moet ik iets doen of kan ik maandag middag rustig bellen en zeggen van luister ik heb al een bedrag overgemaakt die op de acceptgiro stond en wel op 29/10?
Verder maak ik mij weinig zorgen en zal ik er niet minder van slapen behalve dat ik even niet precies weet wat ik moet doen aangezien dit de eerste keer is. Geld is er maar ga niet zomaar even wat overmaken wat ik al betaald heb.
Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden.

Grtz,

Beatz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:17
Maandag bellen, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 12:34

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik neem aan dat je toch kunt herleiden wat je precies hebt betaald en waarvoor nu dat bedrag van 155 euro binnenkomt. Als dat om dezelfde aanslag gaat moet er ergens iets fout zijn gegaan. Danwel aan hun kant met de verwerking, danwel aan jouw kant omdat je bijvoorbeeld niet het juiste acceptgironummer oid. hebt gebruikt. Omdat er nu bijna een maand zit tussen jouw betalen en hun vervolgactie lijkt het erop dat ze jouw betaling niet geregistreerd hebben. Het lijkt me in elk geval verstandig om even goed na te lopen dat de fout aantoonbaar niet aan jouw kant zit.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Is het niet zo geregeld dat bij de eerste keer te laat betalen sprake is van een herinnering en bij herhaling automatisch een sanctie volgt.

Zou het zeker niet bij laten zitten. Komt regelmatig voor dat overheden een creatieve interpretatie hebben van algemeen geldende regels. Als het echt de eerste keer is en verder geen papieren hebt van een herinnering oid,
gewoon je gelijk gaan halen.

Eerst kijken of de overschrijving voldoende was, kijk ook naar datum op de brief maar nog belangrijker dat je vandaag de brief hebt ontvangen.
Als het niet zo is, sowieso een paar nette brieven schrijven over het hoe en wat.

Houd er wel rekening mee dat de gemeente beslag mag leggen zonder tussenkomst van de rechter! Probeer dus zoveel mogelijk op papier te zetten, maak een nette tijdslijn, schrijf op wanneer je belt en met wie je spreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-10 17:48
Misschien stomme vraag maar heb je gekeken of de brief aan jou gericht was?
Aangezien je eerder al 107 en een beetje had overgemaakt en je nu een ander te betalen bedrag krijgt zelfs zonder melding dat je al een deel hebt betaald?
Misschien dat de brief voor je buren was en de postbode een foutje heeft gemaakt.
Het zou je maar overkomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
Rudedadude schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 20:29:
Ik neem aan dat je toch kunt herleiden wat je precies hebt betaald en waarvoor nu dat bedrag van 155 euro binnenkomt. Als dat om dezelfde aanslag gaat moet er ergens iets fout zijn gegaan. Danwel aan hun kant met de verwerking, danwel aan jouw kant omdat je bijvoorbeeld niet het juiste acceptgironummer oid. hebt gebruikt. Omdat er nu bijna een maand zit tussen jouw betalen en hun vervolgactie lijkt het erop dat ze jouw betaling niet geregistreerd hebben. Het lijkt me in elk geval verstandig om even goed na te lopen dat de fout aantoonbaar niet aan jouw kant zit.
Ja ik DENK dat ik het weet maar er staat niets in de brief waarover dit gaat. Staat alleen een bedrag maar ik denk dus de afvalheffing vanwege die herinneringen die ik heb gehad. Dus dit heb ik uiteindelijk betaald. En dit was zoals ik dat kan zien op mijn bankrekening op 29/10. Dus ik kan het aantonen dat ik het heb betaald alleen de acceptgiro heb ik niet meer aangezien als ik dingen heb betaald de acceptgiro weggooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
Iblies schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 21:13:
Is het niet zo geregeld dat bij de eerste keer te laat betalen sprake is van een herinnering en bij herhaling automatisch een sanctie volgt.

Zou het zeker niet bij laten zitten. Komt regelmatig voor dat overheden een creatieve interpretatie hebben van algemeen geldende regels. Als het echt de eerste keer is en verder geen papieren hebt van een herinnering oid,
gewoon je gelijk gaan halen.

Eerst kijken of de overschrijving voldoende was, kijk ook naar datum op de brief maar nog belangrijker dat je vandaag de brief hebt ontvangen.
Als het niet zo is, sowieso een paar nette brieven schrijven over het hoe en wat.

Houd er wel rekening mee dat de gemeente beslag mag leggen zonder tussenkomst van de rechter! Probeer dus zoveel mogelijk op papier te zetten, maak een nette tijdslijn, schrijf op wanneer je belt en met wie je spreekt.
Zie mijn vorige antwoord.

En dank je wel voor jouw tips! Dit is zeker handig ook voor in de toekomst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:27
Gemeenten mogen het zelf bepalen (bedrag) maar ik vind het aan de lage kant. Betaal hier bijna 300 euro per jaar voor alle heffingen voor een 1 persoons huishouden.

Kijk dus maar eens of je alles op 1 factuur hebt gekregen of gescheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
levik7 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 21:26:
Misschien stomme vraag maar heb je gekeken of de brief aan jou gericht was?
Aangezien je eerder al 107 en een beetje had overgemaakt en je nu een ander te betalen bedrag krijgt zelfs zonder melding dat je al een deel hebt betaald?
Misschien dat de brief voor je buren was en de postbode een foutje heeft gemaakt.
Het zou je maar overkomen :+
Hahaha je liet mijn hart heel even een sprongetje maken toen ik naar de brief keek en naar het adres en dacht het zal toch....nee niet...helaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
KnoxNL schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 21:28:
Gemeenten mogen het zelf bepalen (bedrag) maar ik vind het aan de lage kant. Betaal hier bijna 300 euro per jaar voor alle heffingen voor een 1 persoons huishouden.

Kijk dus maar eens of je alles op 1 factuur hebt gekregen of gescheiden.
Klopt heb hiervoor ook wat dingen betaald maar de gemeente betaal ik maar 1 ding en dat is dus de afvalheffing. Alleen als ik die 107 en 155 optel dan schiet ik over de 215. (dat kost het hier voor een eenpersoons huishouden. De rest zullen aanmaningskosten zijn. Maar dan nog blijft het vaag dat ik een bedrag zie staan en verder helemaal niets behalve natuurlijk een kenmerk waar ik niets aan heb of een acceptgiro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Geen rioolheffing e.d.? Die betaal ik ook aan de gemeente. Anders inderdaad even bellen, weet je het zeker. Uit ervaring weet ik dat gemeenten niet heel snel tot beslaglegging zullen overgaan (ben er IT-er) als je netjes contact houdt en je verhaal doet, behalve als je in een hele grote stad woont, dan is het gewoon een standaard proces wat gevolgd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
KnoxNL schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 21:45:
Geen rioolheffing e.d.? Die betaal ik ook aan de gemeente. Anders inderdaad even bellen, weet je het zeker. Uit ervaring weet ik dat gemeenten niet heel snel tot beslaglegging zullen overgaan (ben er IT-er) als je netjes contact houdt en je verhaal doet, behalve als je in een hele grote stad woont, dan is het gewoon een standaard proces wat gevolgd wordt.
Zwolle. Niet zo enorm groot maar heb geen problemen ofzo met hun of achterstanden o.i.d.
En dan denk ik dat het maandag wel goed komt en zal ik mijn verhaal doen. Heb veel contact ook met hun omdat ik gehandicapt ben (dwarslaesie) en dus in hun systeem meerdere malen zal staan ga ik vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Als ze nog geen zaaksysteem hebben dan is dat vaak nog gescheiden data, en worden klantcontacten niet centraal geregisteert en zijn ze ook niet buiten de vakafdeling te traceren.

Maargoed, vakidioot hier ;)

Belangrijkste is inderdaad dat je even belt. Vast zo opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
KnoxNL schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 22:14:
Als ze nog geen zaaksysteem hebben dan is dat vaak nog gescheiden data, en worden klantcontacten niet centraal geregisteert en zijn ze ook niet buiten de vakafdeling te traceren.

Maargoed, vakidioot hier ;)

Belangrijkste is inderdaad dat je even belt. Vast zo opgelost :)
Beter dat je dan een "vakidioot" bent en mij en/of anderen daarmee wat dingen kunt uitleggen en helpen :) Bedankt!

Verder zal ik maandag dus maar even bellen van hoe of wat. Ik zal dan ook na maandag even een verslagje doen wat er is uitgekomen.

Fijn weekend allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 07:32
In theorie kunnen ze de beslaglegging dus maandag al uit laten voeren? Ik lees hier enkel het advies dat je zou moeten bellen maandag, maar ik acht de kans aanwezig dat je dan al te laat bent.

Heb je bij je vorige betaling niet de adminstratiekosten/boete/verhoging/etc. vergeten? Op dat rest bedrag is dan nu weer verhoging door gevoerd. Zou zomaar weer in de regio van 100 euro (of 151) kunnen zijn.
Als je nu weer niet betaalt en ze gaan over tot beslaglegging, via een incassobureau, moet jii die kosten vergoeden he. Dan komt er sowieso weer 100+ euro bovenop.

Ik zou dus maar meteen betalen en dan bellen. Tuurlijk, het is vervelend om eerst te moeten betalen en dan pas te checken of het terecht was, maar het is wel het verstandigst. Daarnaast denk ik dat de verhalen van alle doomdenkers wel mee vallen (gemeentes die altijd creatieve rekening zouden bedenken, etc?).
Van gemeentelijke belastingen kun je achteraf makkelijk achterhalen hoeveel je had moeten betalen. Als je dan zelf je overboeking bij houdt komt het heus wel goed. Incassokosten en boetes die blijven echter staan als je zelf verkeerd blijkt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-10 15:12
Wat mij een beetje bevreemdt is dat ongeacht deze brief terecht is of niet, jij vandaag een brief ontvangt waarin jij gesommeerd wordt uiterlijk vandaag te betalen. Weet je zeker dat het een legitieme aanmaning is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-10 17:48
Beatz schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 21:30:
[...]

Hahaha je liet mijn hart heel even een sprongetje maken toen ik naar de brief keek en naar het adres en dacht het zal toch....nee niet...helaas :P
Hahaha, sorry voor de teleurstelling dan ;)
Succes ermee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I n l i c h t i n g e n kunnen w o r d e n v e r k r e g e n bij:
Centrale invordering / belastingdeurwaarders
Lübeckplein 2
8017 JZ Zwolle
Tel (038) 498 28 19

Maandagochtend op tijd (tussen 08.00 en 09.00) even bellen. De deurwaarderij heeft dan telefonisch spreekuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
WWAS schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 22:22:
In theorie kunnen ze de beslaglegging dus maandag al uit laten voeren? Ik lees hier enkel het advies dat je zou moeten bellen maandag, maar ik acht de kans aanwezig dat je dan al te laat bent.

Heb je bij je vorige betaling niet de adminstratiekosten/boete/verhoging/etc. vergeten? Op dat rest bedrag is dan nu weer verhoging door gevoerd. Zou zomaar weer in de regio van 100 euro (of 151) kunnen zijn.
Als je nu weer niet betaalt en ze gaan over tot beslaglegging, via een incassobureau, moet jii die kosten vergoeden he. Dan komt er sowieso weer 100+ euro bovenop.

Ik zou dus maar meteen betalen en dan bellen. Tuurlijk, het is vervelend om eerst te moeten betalen en dan pas te checken of het terecht was, maar het is wel het verstandigst. Daarnaast denk ik dat de verhalen van alle doomdenkers wel mee vallen (gemeentes die altijd creatieve rekening zouden bedenken, etc?).
Van gemeentelijke belastingen kun je achteraf makkelijk achterhalen hoeveel je had moeten betalen. Als je dan zelf je overboeking bij houdt komt het heus wel goed. Incassokosten en boetes die blijven echter staan als je zelf verkeerd blijkt te zitten.
Dank je wel voor de uitleg. Denk dat ik dat dan maar even ga doen. Mijn gevoel zegt van niet maar mijn verstand zegt ook van betaal maar en dan maar zien hoe of wat. Bedankt voor het meedenken.

Of de brief legitiem is ik denk het wel. Alles zeer officieel (zegt niet heel veel weet ik) en ook het rekeningnummer wat er staat is het nummer waar ik de vorige keer (29/10) naar gestuurd heb. Dus ik denk dat dit wel klopt. Als dit een ander nummer zou zijn geweest had ik niets gedaan en dan maar afwachten maar hier zie ik dat alles hetzelfde is.

En Sammy bedankt voor het opzoeken van het telefoonnummer voor de centrale invordering!

Thank you all and I'll keep you informed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Misschien ook handig om te zorgen dat je een enveloppe met cash hebt liggen voor het geval de deurwaarder wel op de stoep staat en niet weg gaat voordat hij geld (of goederen) mee krijgt?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Heb je bij je betaling op 29/10 wel de juiste omschrijving gebruikt?
Wellicht hebben je betaling niet kunnen koppelen aan de vordering en zijn ze daardoor doorgegaan met invorderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:17
En gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
Yes!
Het bleek dus, wat eerder was gezegt in het topic, dat het 215 euro was en dan nog plus de aanmaningskosten. Ik dacht bij de 107 het is klaar maar had niet gezien dat er meerdere acceptgiro's waren waardoor je dus op 215 komt.

Maaar ze zeiden ook dat het deels ook hun fout was omdat ze alleen maar zeiden 155 euro en niet erbij zeiden dat het dus extra is voor de afvalheffing wat ik nog moest betalen en dat ze de 107 hadden ontvangen. Stond ook niet in de brief en dat vonden ze niet zo goed en dat ik dus de brief op zaterdag binnen kreeg en dus niets meer kon doen aangezien het op zondag binnen moest zijn maar dat is vanwege de automatische versturingen. Dan was alles een stuk duidelijker geweest maar ook bij mij ligt de fout dat ik te makkelijk ermee omging.

BTW die beslaglegging waren ze blijkbaar niet mee bezig ofzo aangezien ik dus vandaag belde en zei dat ik het zaterdag had gestort. Nu zei ze van "oh nou dan zien wij het wel 1 dezer dagen binnenkomen." Dus...dit vond ik wel een beetje raar want in de brief staat toch echt dat ze beslag gingen leggen op loon en spullen etc. etc. als de betaling niet binnen was op zondag. En ze zei toch echt dat het er niet opstond. Maar goed daar weet ik ook niet het fijne van.

Iedereen bedankt voor de reacties en tips en misschien dat dit dan ook voor anderen die dit lezen duidelijkheid geeft.

Dus lesson learned. (denk ik :P)

Grtz,

Beatz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Heb je de naam opgeschreven van de persoon waarmee je gesproken hebt, of gevraagd om een bevestiging van het telefoongesprek?
Mocht er toch nog iemand langskomen (blijkbaar is de communicatie daar niet zo goed), dan kun je refereren naar de persoon die je gesproken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:27

Speedmaster

Make my day...

Beatz schreef op maandag 02 december 2013 @ 22:16:
[...]

BTW die beslaglegging waren ze blijkbaar niet mee bezig ofzo aangezien ik dus vandaag belde en zei dat ik het zaterdag had gestort. Nu zei ze van "oh nou dan zien wij het wel 1 dezer dagen binnenkomen." Dus...dit vond ik wel een beetje raar want in de brief staat toch echt dat ze beslag gingen leggen op loon en spullen etc. etc. als de betaling niet binnen was op zondag. En ze zei toch echt dat het er niet opstond. Maar goed daar weet ik ook niet het fijne van.
Meestal is er een uitloop voordat ze tot beslaglegging en dergelijke overgaan.
Voorafgaand hieraan wordt er eerst gekeken welke gegevens van je bekend zijn, wie je werkgever is, kan er loonbeslag worden gelegd, hoe hoog mag dat dan zijn (wettelijke regelingen), afijn de daadwerkelijke beslaglegging kan meerdere weken duren. Willen ze beslag leggen op goederen dan moet er nog meer worden geregeld, deurwaarder, slotenmaker, politie, het kan soms langer duren dan je denkt maar uiteindelijk staan ze toch op de stoep.

Heb je nog nooit met dit bijltje gehakt dan kan z'n brief aardig (be)dreigend overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 09:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik vermoed dat de letterlijke zin een voorbehoud vermeld, dat is vrijwel altijd zo. Overigens moeten overheden grace-termijnen aanhouden, ivm verwerkingstermijnen. Dus als er staat dat het maandag binnen moet zijn, mogen ze (meestal) dinsdag of soms zelfs pas vrijdag actie ondernemen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Zei toch al dat het met beslaglegging niet zo'n vaart loopt ;)

Fijn voor je dat het opgelost is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
KnoxNL schreef op maandag 02 december 2013 @ 23:02:
Zei toch al dat het met beslaglegging niet zo'n vaart loopt ;)

Fijn voor je dat het opgelost is. :)
Ja klopt. Was ook niet heel benauwd (heb er niet slecht van geslapen zeg maar :P) maar dit was voor mij voor het eerst dat ik zo'n brief kreeg. Dus ja dan sta je wel even van eehh shit? Maar het valt dus mee. En ik zie ze niet deze week ineens voor de deur staan aangezien ik zaterdag betaald heb maar goed mocht dat zo zijn dan horen jullie dit zeker of iets later :P
Maar even voor de duidelijkheid mocht je niet willen betalen (wat ik eerst had) dan komen ze vanzelf wel de boel leeghalen dus het is niet zo van ach we wachten nog maar even. Maar het duurt dus iets langer dan wat ze in de brief zeggen en wat Speedmaster ook bevestigd:

[...]
Meestal is er een uitloop voordat ze tot beslaglegging en dergelijke overgaan.
Voorafgaand hieraan wordt er eerst gekeken welke gegevens van je bekend zijn, wie je werkgever is, kan er loonbeslag worden gelegd, hoe hoog mag dat dan zijn (wettelijke regelingen), afijn de daadwerkelijke beslaglegging kan meerdere weken duren. Willen ze beslag leggen op goederen dan moet er nog meer worden geregeld, deurwaarder, slotenmaker, politie, het kan soms langer duren dan je denkt maar uiteindelijk staan ze toch op de stoep.

Heb je nog nooit met dit bijltje gehakt dan kan z'n brief aardig (be)dreigend overkomen.
Heb je de naam opgeschreven van de persoon waarmee je gesproken hebt, of gevraagd om een bevestiging van het telefoongesprek?
Mocht er toch nog iemand langskomen (blijkbaar is de communicatie daar niet zo goed), dan kun je refereren naar de persoon die je gesproken hebt.
Nee maar is een goede tip voor de volgende keer en voor anderen! Normaal als je dit zo leest denk je weet ik maar toch vergeet je het weer :9 Bedankt!

Verder iedereen bedankt voor reacties en tips!
Pagina: 1