Toon posts:

Videokaart Asus in AMD moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben van plan om deze videokaart kopen. Maar ik heb een Asrock 970 Extreme3 moederbord, past die videokaart daar wel in? En gaan er dan geen kwaliteit verloren?
- Dylan

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:23

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Waarom zou er kwaliteit verloren gaan en waarom denk je dat, wat bedoel je eigenlijk met kwaliteit?

[ Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 30-11-2013 20:03 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Oh, dus ik kan gewoon een Asus videokaart in een AMD moederbord zetten? Trouwens, ik zie dat die kaaer PCI 3.0 is en ik heb alleen maar 2.0 is het nog wel mogelijk om die kaart te gebruiken?

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ja, die formats zijn compatible

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik ga die denk ik kopen alleen heb nog 1 vraag; er staat niet bij hoeveel watt die nodig heeft, ik heb dus een 500watt voeding waarvan ik deze dingen aanopgesloten heb:
- Asrock 970 Extreme3 (moederbord)
- AMD FX 8-core black edition (cpu)
- NH-U9B Special Edition SE2(cpu koeler)
- 1 hardeschijf
- 3x 60mm fans
- 1x 120mm fan
- 1x 80mm fan
- Fan controler

Heb ik dan nog wel genoeg stroom over?

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:24
welk merk/model voeding heb je

Verwijderd

Topicstarter
WPM Modular ATX 2.0 Power Supply

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-02 18:10

TommieW

Numa numa.

Wattage?
Welke onderdelen zitten er verder in je computer (CPU, kast, enz).

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:24
Moet wel lukken denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
TommieW schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:36:
Wattage?
Welke onderdelen zitten er verder in je computer (CPU, kast, enz).
- Asrock 970 Extreme3 (moederbord)
- AMD FX 8-core black edition (cpu)
- NH-U9B Special Edition SE2(cpu koeler)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens even gekeken naar de afmetingen; hij is iets te lang. Tussen de achterkant van de kast naar het begin van de harddisk is 20cm ruimte terwijl die 21,3cm is. Dus dat word denk ik een probleem.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/E7NLqzC.jpg

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-02 19:22

Thomg

Aww yiss

CPU koeler 90 graden draaien, je wilt niet hitte op je voeding / videokaart lopen blazen.
Harde schijf omlaag / omhoog zetten, desnoods koop je een 5 naar 3 1/2 inch bracket, maar die heb je niet echt nodig.
Misschien ook handig om die kabels aan te pakken, want jezus, wat een zooitje.

Ik kan niet zien wat voor voeding het is, niet gedetailleerd genoeg. In ieder geval ziet het label er ok uit, maar daar kan je laatst weinig over zeggen aangezien zelfs slechte fabrikanten zich realiseren uiterlijk uitmaakt.

[ Voor 26% gewijzigd door Thomg op 01-12-2013 13:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op zondag 01 december 2013 @ 13:04:
CPU koeler 90 graden draaien, je wilt niet hitte op je voeding / videokaart lopen blazen.
Harde schijf omlaag / omhoog zetten, desnoods koop je een 5 naar 3 1/2 inch bracket, maar die heb je niet echt nodig.
Misschien ook handig om die kabels aan te pakken, want jezus, wat een zooitje.

Ik kan niet zien wat voor voeding het is, niet gedetailleerd genoeg. In ieder geval ziet het label er ok uit, maar daar kan je laatst weinig over zeggen aangezien zelfs slechte fabrikanten zich realiseren uiterlijk uitmaakt.
Het is helaas niet mogelijk om de CPU koeler 90 graden te draaien; heb daar de brackets niet voor.

Ik heb al in dit topic gezegt welke voeding ik heb; WPM Modular ATX 2.0 Power Supply, van Sharkoon

De harddisk naar beneden, ik moet daarover even nadenken want er zit ook nog een koeler eronder namelijk.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Waarom wil je trouwens per se een 650Ti?

Als ik reviews mag geloven is de Sharkoon een nogal shit voeding, echter denk ik wel dat het een 650 Ti aankan. Ikzelf zou het niet doen, maar velen denken er hier anders over.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik een goede videokaart wou, de 650Ti valt binnen mijn budget en heeft een kloksnelheid van 5,4Ghz terwijl ik nu maar 900mhz heb ofzo.

Is er een andere videokaart die beter is dan?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2013 13:58 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:48

nelizmastr

Goed wies kapot

Kloksnelheid maakt op videokaarten niet uit. Het geheugen is in dit geval effectief 5.4Ghz, maar is in de praktijk gedeeld door 4, dus ongeveer 1.4. het is belangrijker hoeveel shaders een kaart heeft, (hoe meer hoe beter) en hoe breed de geheugenbus is (256-bit bijvoorbeeld).

Maar goed. Je harddisk moet inderdaad verhuizen. Sowieso is het niet slim die op dezelfde hoogte als je PCI-E te hangen.

Voor de andere tweakers: AM2, AM2+, AM3 en AM3+ hebben een ongelukkige layout qua koelers. Het komt zelden voor dat er zonder modificatie een koeler de juiste orientatie aankan. Zelfs een backplate lost dit veelal niet op, zonder een mod iig.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Topicstarter
Oke, welke videokaart zouden jullie mij aanraden dan voor een budget van maximaal 120euro?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Hm, ik weet niet zoveel van AMD mounting af ;)
Kan me wel herinneren dat een Mugen 2 het wel prima deed.

Zou toch dat kleine beetje meer uitgeven voor een 7850.
pricewatch: Club3D Radeon HD 7850 royalKing

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, helaas heb ik wel een VGA poort nodig.

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
vga--> dvi converter lost dit probleem op.

Verwijderd

Topicstarter
Aah mooi! De 7850 is ook net iets kleiner dan 20cm, mooi! Nu nog 1 vraag voordat ik het ga kopen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/E7NLqzC.jpg

De rode kaart is nu mijn videokaart, de fan is naar beneden gericht, is dit ook zo bij de 7850 zoja ben ik super blij!!

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kort en bondig : Jawel ;)

Verwijderd

Topicstarter
Yes, om nog even terug te komen om die PCI 2.0 en PCI 3.0, een klasgenoot zei dat als je een 3.0 in een 2.0 doet dat de je dan wat mindere prestaties krijgt. Is dat zo?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:24

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 14:28:
Yes, om nog even terug te komen om die PCI 2.0 en PCI 3.0, een klasgenoot zei dat als je een 3.0 in een 2.0 doet dat de je dan wat mindere prestaties krijgt. Is dat zo?
Nee. De meeste kaarten (op een paar enkele high-end kaarten na) hebben nog ruim voldoende bandbreedte op een PCI-e 2.0 16x slot.

Verwijderd

Topicstarter
Heb even uitgerekend; als ik deze videokaart in mijn computer heb neem die ongeveer 430watt, alleen heb ik 80% efficentie, wat dus op 400watt uitkomt, maakt die 30watt er veel uit of niet?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nee, zo werkt die 80% effecientie niet...

Zelf weet ik het niet met die voeding, kan zijn dat het teveel is en vuurwerk vroeg zal zijn dit jaar.

Die AMD sockets hebben idd het probleem dat sommige koelers alleen verticaal gemount kunnen worden. Mijn oude Artic Cooling had dat ook, had niet gedacht dat Noctua ook zoiets zou doen. Zelf zou ik die Noctua verkopen en er een Mugen of Macho[is wel erg groot] erin zetten. Die zijn wat beter bedacht namelijk.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Aah, verdomme, dan moet ik ook nog een nieuwe voeding kopen...

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01:37
De voeding kan "als het merk betrouwbaar is" 500w leveren. De 80% efficientie betekend dat hij 230v met 80% efficientie omzet naar bruikbare 12-5 of 3.3v en het overige naar warmte. Dit zorgt er dus voor at je pc 500w tot zijn beschikking heeft maar dat de voeding 20% meer uit de muur vraagt.
Dat is dan 500x1.2=600w.

Alsnog is 500w krap dus ik zou een goede voeding kopen. Als elke watt 10 cent kost is het over het algemeen een goede voeding. Dua geen 750 ms-tech van 3 tientjes kopen. Maar een goede seasonic of een pure power van 550w van rond de 60 euro of meer.

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-02 12:21

auto660

1991 240 GL Brick

Die sharkoon is gewoon door cwt gebouwd. Het is geen supervoeding maar hij kan zeker die 500w continu leveren zonder problemen. Ik zou die voeding er gewoon lekker in laten. Vooral voor een gtx650ti, die draait al prima op een goede 350watt voeding. Wanneer raden we mensen eens niet aan om meteen een 500watt voeding van seasonic te kopen voor een setup die maar 300 tot 350 watt nodig heeft?

[ Voor 38% gewijzigd door auto660 op 02-12-2013 16:42 ]

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
De kwaliteit van de voeding is zeker voldoende om je systeem (incl. HD7850) van stroom te voorzien. De voltages zijn stabiel en ripple is minimaal volgens reviews. Alleen de condensators zijn afkomstig van Samxon en deze zijn kwalitatief minder.

Als je een upgrade doet naar een HD7850 zal je voeding genoeg kunnen leveren in ieder geval ;)

[ Voor 3% gewijzigd door JustwilliamNL op 02-12-2013 17:19 ]

Pagina: 1