Verwijderd

Topicstarter
Sinds twee dagen ben ik de gelukkige eigenaar van een ST60 plasma van Panasonic.

Nu viel mij op dat mijn Apple TV screensaver gekke artifacts/pixels vertoont aan de bovenzijde van de scrollende plaatjes.

Mijn ouders hebben een wat oudere en simpele Panasonic plasma, en die heeft hier totaal geen last van. Heb al verschillende resoluties geprobeerd, maar dat maakt geen verschil.

Hieronder een filmpje. Er is vast wel iemand met een ST60 (of ST50?) die ook een Apple TV heeft en kan checken of dit normaal is, of dat ik een RMA moet gaan doen ;(

http://tim.co.nl/IMG_0188.MOV

Het vorige exemplaar heb ik al omgeruild omdat die een transformator had die heerlijk stond te brommen :'(

Edit: het gaat puur om de zwarte pixels bovenaan het plaatje, de verticale strepen zijn een focus/resize issue van de video ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2013 19:29 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:59
Heb je alle 'beeldverbeteraars' uitgezet? Die doen vaak meer slecht dan goed...

Verwijderd

Topicstarter
Yes, en eigenlijk is er dan ook geen verschil te zien. Heb hem in HDMI-direct modus gehad, game-modus, normale modus, frame creation uit, mpeg-ruis verwijderaar uit, etc :)

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-02 22:12

mr.paaJ

generatie cmd+z

Frame Creation lijkt de logische boosdoener met deze artifacts, maar als dat niet helpt is een mailtje naar Panasonic en/of verkoper misschien handig.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan altijd even bij de MediaMarkt langs gaan en daar een Apple TV aan het showmodel knopen, maar ik hoopte dat hier eigenaars van zo'n toestel misschien uitsluitsel kunnen geven. Het kan immers ook een "feature" van het design zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Kleine update: even gecheckt bij de MM en de ST60 daar doet precies hetzelfde. Er hing een duurdere versie onder (GT60 of VT60, ben even kwijt welke van de twee) en daarop idem... Wel maf, zou het iets met de NeoPlasma panelen te maken hebben omdat ik hier een LX60 LCD heb staan en een PX8 Plasma en die hebben de issue allebei niet. Natuurlijk is het design van de nieuwe modellijn heel anders dan deze oudere tv's, maar ik verwacht dat de GT/VT modellen wel een wat andere chipset aan boord hebben dan de ST?

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:29

Bever!

3

output aplle tv evt op 60hz zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Heb al een aantal van die opties geprobeerd, zowel de standaard HDMI als RGB instelling, i.c.m. 1080p op 50Hz en 60Hz, 720p en ook 1280x1024… Allemaal zelfde resultaat...

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Je kunt nog niet concluderen dat het aan de tv's ligt. Als ik mijn Macbook (pro retina) aansluit op mijn Panasonic VT60 met resolutie 1080p of 720p dan zie ik die zwarte pixels bovenin echt niet. Natuurlijk is er wel lichte dither over het hele scherm als je van dichtbij (< 1,5m) kijkt, maar dat heeft elke plasma, is onderdeel van de techniek. Maar geen zwarte pixels bovenin zoals in het filmpje.

Dus of het nu aan de AppleTV of de ST60 ligt (of de combinatie van die 2) is nog niet duidelijk.

Kan je even systematisch ALLE settings posten uit je beeldmen, inclusief geavanceerd? En aspect ratio is ingesteld 16:9? Ik kan het niet reproduceren.
Pagina: 1