Toon posts:

Vraag ip trace

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo tweakers,

ik wil graag mijn eigen ip adres kunnen achterhalen
er is echter een klein probleem, want als ik in cmd ipconfig intoets krijg ik een andere ip adress dan ik te zien dan als ik bijvoorbeeld naar www.ip-adress.com ga

iemand tips/hulp?

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:08

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Duh, je zit wrs achter een modem/router van je isp, deze deelt normaal zelf interne ip adressen uit (iet in de trend van 192.168.x.x),zodoende dat je heel veel apparaten achter 1 ip adres kunt zetten zonder dat de isp meer ip adressen meot uitdelen voor elk apparaat, het ip adres dat je op die website ziet is wel degelijk je ip adres.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je hebt 2 adressen

- Adres van de PC in je eigen netwerk (met ipconfig te zien)
- Adres vwat je van de provider krijgt waarmee je online te bereiken bent.

[ Voor 7% gewijzigd door RaZ op 30-11-2013 18:30 ]

Ey!! Macarena \o/

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Op die site krijg je het ip-adres te zien van jouw modem. Dit is dus het externe adres dat jij op internet toegewezen hebt gekregen van je provider.

ipconfig geeft het ip adres van jouw pc. Dit is dus het interne adres dat jij toegekent hebt gekregen van je dhcp server (meestal jouw router)

het ip adres van je modem is door iedereen te benaderen, het interne ip adres is enkel door apparaten intern bij jou thuis te benaderen.

De vraag is dus nu, welk ip wil je achterhalen en waarom?

[ Voor 7% gewijzigd door kluyze op 30-11-2013 18:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt mensen!

Verwijderd

Topicstarter
@kluyze
iemand beweerde dat hij mijn ip adres had gevonden en ging ik dus even uitzoeken wat mijn ip adres was om te kijken of hij de waarheid sprak
ik wil weten welke van de twee kwetsbaar is voor anderen

Verwijderd

Kwetsbaar of niet..... Als jij een mailtje naar mij stuurt, kan ik uit de headers (die nooit door iemand bekeken worden), jouw IP adres EN de naam van je PC achterhalen. Ook als je met webmail werkt (Yahoo, Hotmail, Gmail etc...)

Dat is niets bijzonders.
Pagina: 1