Universal Church of God

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Topicstarter
Is dit nou een sekte of niet. 'k heb namelijk gehoord van wel, maar ik weet er verder niets van..

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

Sekte:

Groep van aanhangers van een geestelijke stroming met een leider, buiten de officiële kerken.

Eigenlijk zijn alle geloofs groeperingen sektes, alleen de ene is wereldwijd geaccepteerd, en de andere niet.
(erg fout ook dat het zo in de vanDale staat)
(buiten de officiële kerken :r )

Verwijderd

ja gelukkig is de vanDale nog niet voorzien van enkel definities uit atheistisch oogpunt

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

ja gelukkig is de vanDale nog niet voorzien van enkel definities uit atheistisch oogpunt
We dwalen af, maar misschien dat er zo toch nog een discussie uit voortkomt.

Dit heeft niets met een atheistisch oogpunt te maken, ik kan me zelfs voorstellen dat iemand die zijn geloof gevonden heeft bij een geloofs groepering anders dan de officiële kerken(whatever that may be) er helemaal niet blij mee is dat zijn geloof als lachertje wordt afgedaan, zelfs in iets wat een objectieve mening zou moeten uitdragen.

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Waarom crashen alle discussie sop de tegnstelling thiesme en atheisme?

Verwijderd

Ligt eigenlijk aan de definitie van een Sekte, ik weet het niet precies maar waren dit niet wat kenmerken?

- Afzondering van bekenden / familie
- Rituelen om 'hoger' in de organisatie te komen
- Afstoten / doneren van geld en goederen
- ???

... Mmmm volgensmij hebben alle geloofsovertuigingen een sekte ten grondslag :?

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 08 juni 2001 13:53 schreef indekroeg het volgende:
... Mmmm volgensmij hebben alle geloofsovertuigingen een sekte ten grondslag :?
Daar lijkt het wel op. Maar er zijn meer dingen in het leven waarbij de standaard definities de mist in gaan.

Wat is onkruid? Tsja, als ik het niet in mijn tuin wil is het onkruid. Mijn buurman kan het wel mooi vinden.

Wat is een normaal mens? Ik heb een keer als definitie gehoord: Normale mensen zijn de grootste minderheidsgroep.

Zo ook met godsdiensten. In het oude Rome (Italie dus) waren ze 2000 jaar geleden erg zeker van hun Goden en vonden ze die gek uit Palestina maar een sekteleider.

Op dit moment zijn ze daar nogal katholiek. Wie weet wat ze over weer 2000 jaar geloven. Misschien aanbidden ze dan wel de 'wijze moeder uit het noorden' Santa Jomanda.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:25

FCA

Het probleem hier is dat mensen proberen continue evoluerende dingen proberen te stoppen in hokjes. Hoe fijn je de hokjes ook maakt, er zullen altijd dingen tussen vallen.

Verandert z'n sig te weinig.

Verwijderd

Je mag alles in zoveelmogelijk hokjes stoppen als je wilt, maar welke rechten je aan welk hokje knoopt is van meer belang.

Aangezien mensen daar waarde aan hechten.

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Dit gaat ondertussen ook nergens meer over.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.