Toon posts:

Corsair Link - Hydro H100i

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb mijn Corsair Hydro H100i nu al een tijdje en alles werkte perfect. Ik kon zeer gemakkelijk de fans controleren met behulp van de software. Sinds 2 dagen kan ik deze fan speeds echter niet meer controleren en worden ze gewoonweg ook niet meer gedetecteerd. Eerst dacht ik dat er een kabeltje los of kapot was, maar dit was niet het geval. Toen ik op het web begon te zoeken naar de oorzaak van dit probleem vond ik een gelijkaardige post hierover:

http://www.overclock.net/...0i-not-recognized-by-link

Deze persoon had hier namelijk een oplossing voor gevonden, maar ik begrijp niet helemaal wat ik er mee moet doen.

Oplossing van persoon:
You need to connect the H100i to a high power USB header on your motherboard. If your board doesnt support it, try to route a mini-usb to usb cable from the H100i to the port located on your motherboard's IO.

Mijn moederbord is de volgende:
Asus Maximus VI Formula

Zo ziet het Corsair Link kabeltje eruit:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.pcper.com/files/imagecache/article_max_width/review/2013-01-01/04-hydro-i-cables.jpg

Alvast bedankt,
Lorenz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:51

TommieW

Numa numa.

Het CorsLink kabeltje is een doodnormale mini USB aansluiting. Als je een kabel van miniUSB naar USB hebt, kan je proberen 'm in een "normale" USB poort aan de achterkant van je PC te doen. Omdat ik te weinig USB headers heb op m'n moederbord, heb ik het ook zo opgelost. Misschien niet de mooiste oplossing, maar het werkt wel.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan zit deze mini USB toch niet meer in de pomp van de H100i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Je hebt een snoertje met een de ene kant een mini USB, en aan de andere kant een normale USB. De ene kant met de mini USB gaat in de pomp, de andere kant met de USB gaat in je moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat weet ik, maar hoe kan ik dan de USB header die aan het moederbord geconnecteerd wordt aan de achterkant van de pc inpluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Je gebruikt dan de kabel die je er bij hebt gekregen niet meer, maar je gebruikt een hele andere kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-10 15:16

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik heb hetzelfde met mijn H80i, gewoon een andere kabel gebruiken van bijv. PS3 controller en aansluiten op een normale USB aansluiting, dan restart in het optiemenu van Link.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh op die manier, sorry ik was niet mee. Ik zal het eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha bedankt voor de help!!! Nu dedecteert hij ze wel. Ik vind het best raar dat corsair hier geen rekening mee gehouden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag start heb ik mijn computer terug opnieuw opgestart. Ik nam even een kijkje naar de corsair link software om te zien of het nog steeds goed werkte, maar de fans tonen weer geen fan speed meer. Met andere woorden de mini USB naar normale USB achteraan in het IO-Shield steken biedt ook geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRT988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-01-2022
Al herinstallatie van Corsair Link geprobeerd? Ik heb hetzelfde gehad met zowel de H80i als de H100i, maar na herinstallatie van Corsair Link werkte het wel weer direct naar behoren.

AMD Phenom II X6 1055t | Asus Crosshair V Formula | Corsair Vengeance 4x4gb | Powercolor Radeon HD6950 2gb DDR5 | Samsung 830 series 128gb | Seagate Baracuda 500gb | Bequiet! Purepower L8 730watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik ook al geprobeerd, al meerdere keren zelfs, maar ook zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-09 18:23
Terwijl je computer aan staat unplug je mini usb kabel van het koelblok en herstart je computer.
Eenmaal in windows steek de stekker er weer in, als het goed detecteer je computer nu de hardware zonder problemen.

Wat ook een probleem kan zijn is de software van Asus AI Suite,
dit wilt niet samen met de software van Corsair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-09 14:24
Ik heb iets moeten verwijderen van mijn computer. Ik geloof dat het iets te maken had met de voeding die de USB poorten krijgen. Deze is blijkbaar variabel onder Windows 8, waardoor het gewoonweg niet werkt. Toen ik dit heb uitgezet (of verwijderd, ik weet het niet meer), zag ik opeens wel mijn pompen en heb sindsdien geen problemen meer gehad. Ik zal even kijken of ik het zo kan terug vinden

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-09 21:25

Nessuno

io sono nessuno

Het klopt dat de Asus software de Corsair software bijt.
Echter komt het ook bij andere merken voor Gigabyte en Msi bv.
Dit komt omdat Microsoft in windows 8 het power managment aangepast heeft.
Dit houdt in dat alles wat geen muis of toetsenbord is na een bepaalde tijd in powersave mode gaat.
Je kan dit voor komen door in je energie profiel te zeggen dat je usb niet daar aan mee mag doen.
Echter gaat je pc dan niet meer uit zich zelf in slaap stand.
Omdat het kennelijk goed beviel dacht Ms goh laten we dit ook in windows 7 doen.
Het is hier dus geïmplementeerd dmv een update.
Zal straks even opzoeken welk kb artikel het was.
Als je die uninstalled of je energie schema aanpast ben je er van af en werkt alles weer.

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-09 18:23
Nessuno,

Heb je dat artikel nog kunnen vinden?
(Dit zou ook invloed kunnen hebben op de externe Wifi adapter die regelmatig van poort gewisseld moet worden)
Ondanks dat ik de Asus software heb verwijderd pakt Corsair Link de fan speed niet meer op.
Enigste wat ik kan doen is de kast openen, Mini USB unpluggen en herstarten.
Pagina: 1