• DrPoncho
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Voor een vriend ben ik gevraagd een raspberry pi te installeren op zijn tv. Hij heeft er al één, alleen ervaart hij als nadeel dat als hij een nieuwe film op zijn PC plaatst, de raspberry eerst moet gaan indexeren. Hij wil dus kunnen browsen op zijn PC, vanaf zijn tv via de raspberry, en dan direct een film starten.

Omdat het een flink eind reizen voor me is ben ik mezelf aan het inlezen voordat ik ga, zodat ik het direct op kan lossen en niet terug hoef te gaan. Een concrete oplossing voor dit probleem heb ik echter nog niet gevonden, alle software zoals plex maken gebruik van indexatie.

Heeft iemand hier ervaring mee? Mooie interfaces maken hem niet uit, elke oplossing is welkom.

Dank!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-01 00:34
Je zou Plex MediaServer op de PC kunnen draaien, en dan alleen de client op de Raspberry.
Of als je XBMC op de RP gebruikt, ook xbmc op de pc kunnen draaien via MySQL. Het zelfde database gebruiken (mysql over lan) voor de RP.

Mij lijkt MediaServer de makkelijkste oplossing. De PC met MediaServer doet dan het zware werk.

[ Voor 7% gewijzigd door RuudBurger op 30-11-2013 16:56 ]

• DrPoncho
  • Niet online
Bedankt voor je tips. Is een film dan zodra hij op de pc komt ook beschikbaar op de cliënt op de raspberry?

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-01 00:34
Ja, de mediaserver draait op de achtergrond en houdt de folders in de gaten volgens mij.

Je kan het testen door zelf een mediaserver op te zetten en met een andere pc ernaar te connecten.

• DrPoncho
  • Niet online
Goed idee :)