Beste Tweakers,
na vijf jaar m'n huidige laptop gehad te hebben en het ronduit zielig wordt om het oude beestje zo te horen werken heb ik maar besloten om voor het eerst zelf een kast in elkaar te zetten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Mijn huidige laptop gebruik ik nauwelijks, ook vanwege de traagheid, maar ik doe sowieso thuis niet veel met een computer. Het is vooral een web/spotify/films/office apparaat, al lijkt het me nu wel leuk om weer eens wat games zo nu en dan te spelen. Dit hoeft niet BF4 of iets dergelijks te zijn, spellen van een paar jaar oud die ik op medium kan draaien ben ik al wel content mee, denk aan Oblivion, Skyrim, Bioshock 3 wellicht.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~500 maar het liefst zo goedkoop mogelijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Toetsenbord/muis/scherm bezit ik. Toetsenbord en muis zijn draadloos van logitech, en scherm is een Philips 81cm 720p.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het liefst zo stil mogelijk
Na het één en ander over gelezen te hebben en de site "choosemypc" gebruikt te hebben ben ik hierop uitgekomen.
Groot pluspunt vind ik tevens het feit dat alles via azerty te bestellen valt.
Wat zijn jullie op- of aanmerkingen?
na vijf jaar m'n huidige laptop gehad te hebben en het ronduit zielig wordt om het oude beestje zo te horen werken heb ik maar besloten om voor het eerst zelf een kast in elkaar te zetten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Mijn huidige laptop gebruik ik nauwelijks, ook vanwege de traagheid, maar ik doe sowieso thuis niet veel met een computer. Het is vooral een web/spotify/films/office apparaat, al lijkt het me nu wel leuk om weer eens wat games zo nu en dan te spelen. Dit hoeft niet BF4 of iets dergelijks te zijn, spellen van een paar jaar oud die ik op medium kan draaien ben ik al wel content mee, denk aan Oblivion, Skyrim, Bioshock 3 wellicht.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~500 maar het liefst zo goedkoop mogelijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Toetsenbord/muis/scherm bezit ik. Toetsenbord en muis zijn draadloos van logitech, en scherm is een Philips 81cm 720p.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het liefst zo stil mogelijk
Na het één en ander over gelezen te hebben en de site "choosemypc" gebruikt te hebben ben ik hierop uitgekomen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-6300 Black Edition | € 98,60 | € 98,60 |
| 1 | ASRock 960GM/U3S3 FX | € 39,99 | € 39,99 |
| 1 | MSI N650Ti-2GD5/OC BE | € 123,10 | € 123,10 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 50,90 | € 50,90 |
| 1 | Fractal Design Core 1000 USB 3.0 | € 33,18 | € 33,18 |
| 1 | Kingston HyperX Dual Channel 8GB (KHX1600C9D3LK2/8GX) | € 52,83 | € 52,83 |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 55,- | € 55,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 453,60 | |
Groot pluspunt vind ik tevens het feit dat alles via azerty te bestellen valt.
Wat zijn jullie op- of aanmerkingen?
[ Voor 7% gewijzigd door DoubleBogey op 30-11-2013 16:31 ]