Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Rare geur nieuwe voedig

Pagina: 1
Acties:

• gemezz
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-11 01:55
Hallo tweakers,

Gister heb ik een nieuwe voeding gekocht: pricewatch: Seasonic M12II 620W , omdat ik een nieuwe videokaart wil kopen, want volgens mij is mijn huidige stuk. Toen ik de doos vanochtend open maakte viel mij meteen op dat er een vreemde geur in hing. Ik hoop dat dit gewoon de geur is van nieuwe voedingen. Toen ik de voeding een maal ingebouwd had, bleef de vreemde geur hangen. Het ruikt niet echt verbrand, maar meer statisch ofzo.
Tevens had ik problemen met mijn videokaart dat die crasht en dat er een rood ledje ging branden (d601) wat volgens mij aan gaf dat ie over verhit is en dat is er nog steeds.
Is het normaal dat nieuwe voedingen een aparte geur hebben of is hij gewoon stuk?

• Stupendous Man
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-02-2024
gemezz,

Zekerheid kan ik je niet geven, maar de rare geur die ken ik wel met een SeaSonic voeding.
Ik had het jaren geleden met m'n S12-550.
Op de geur afgaande, wordt die geur veroorzaakt door brandvertragers in de omhulling van de kabelbundeltjes, of misschien in de kabeltjes zelf. Ruik maar eens, zit de geur met name daarin?
De voeding zelf kan uiteraard ook componenten bevatten die ruiken door bijvoorbeeld brandvertragers, of andere ruikende bestanddelen.
Mijn pc met S12-550 die is z'n opvallende geur al jaren kwijt, maar een nog ongebruikt kabeltje, nog in het zakje, dat ruikt bij openen van het zakje nog altijd 'vreemd'. Ik vermoed daarom sterk dat de bron ligt in de omhulling van de kabelbundeltjes, of misschien in de kabeltjes zelf.

Wat betreft dat wat je beschrijft met betrekking tot je videokaart, daar heb ik nog geen verklaring voor.
Heeft dat een relatie met de nieuwe voeding, of bestond dat verschijnsel met je videokaart mogelijk al eerder?
Weet je zeker dat je videokaart goed is aangesloten? Zijn benodigde voedingsaansluitingen voor de videokaart correct aangesloten, indien van toepassing?

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:09
Ik heb een aantal nieuwe voedingen gehad die enorm sterk stonken.
Zelfs na een aantal dagen de pc bij een open raam aan laten staan hielp niet, zodra ik de computer weer aan deed stonk na korte tijd de hele kamer. Het lijkt er bijna op dat het ongeacht het merk deze "nieuwe" geur er aan hangt, al is het ene merk meer dan de andere. Misschien is het inderdaad de brandvertragende materialen, ik weet het niet. Uiteindelijk heb ik na drie voedingen maar een tweedehands hier op tweakers gekocht, probleem was daarmee meteen verholpen.