Toon posts:

Computer gaat uit zonder BSOD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik een nieuwe PC gebouwt voor mezelf, hieronder de specs:

MB: Gigabyte GA-Z87X-UD3H
CPU: Intel Core i5 4670K @ 3.4 Ghz
CPU Cooler: Corsair Hydro H100i
RAM: 8,00GB Dual-Channel DDR3 HyperX Blu
GPU: GTX 460
PSU: Corsair AX860i 80+ Platinum
SSD: Samsung 840 EVO 250GB
HDD: Western Digital Blue Caviar - 1 TB
Case: Corsair Carbide 330r

Na dat Windows klaar was met installeren ben ik verder gegaan met drivers en programma's. Na een uurtje ging de computer uit zichzelf helemaal uit. Later daarna gebeurde dat nog eens. Ik heb daarna de nieuwste bios (F7) geinstalleerd en BF4 gaan installeren om te kijken wat dat deed. De PC stond ander half uur aan totdat ik BF4 ging proberen, de PC sloeg direct weer uit. Toen heb ik dus alle PCI-E apparaten uit de PC gehaald en de normale HDD los gekoppeld. Ook toen bleek de PC zomaar uit te gaan waarna ik BF4 probeerde op te starten. Toen alle geheugen DIMM's 1 voor 1 geprobeerd en dat bleek helemaal goed te gaan, totdat ik dual channel ging proberen. De PC sloeg meteen weer uit toen ik BF4 ging starten.

Ik heb op moment geen enkel idee meer wat het probleem kan zijn. De laatste drivers zijn geïnstalleerd en ik draai Windows 8.1 op deze computer. Momenteel staat de PC aan met 1 RAM DIMM en verder geen grafische kaart of extra HDD.

• lamadingdong
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-02 20:32
Klinkt als een probleem met de voeding. Hij is dan wel nieuw, het kan zijn dat je last hebt van een productiefoutje.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:04
lamadingdong schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 15:11:
Klinkt als een probleem met de voeding. Hij is dan wel nieuw, het kan zijn dat je last hebt van een productiefoutje.
En hoe verklaar je dan het feit dat het met 1 DIMM wel werkt (tenminste, zo lees ik de TS)?

Ook een thermal shutdown zou er hetzelfde uit kunnen zien (maar dat strookt weer niet met de DIMM-constatering). In ieder geval te weinig informatie voor een gegronde verdenking.

Wat andere ideetjes ter diagnose:
- Memtest?
- Check je temps

Verwijderd

Draadjes:
http://www.overclock.net/...cussion-issue-report-club
http://forums.tweaktown.c...h-issues-f6-any-bios.html

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2013 15:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op Neowin werd mij ook verteld om de kabels te vervangen, gedaan uiteraard. Nu werk dual channel met 4 DIMM's (Heb de OP even geupdate omdat ik het verkeerde geheugen in de lijst had staan).

Ik ga het nu allemaal testen met de PCI-E apparaten; graphische kaart en wireless LAN kaart van Asus.

Edit: Alles werkt nu! :D Na dat ik alle stroom kabels vervangen blijkt alles te werken inclusief BF4 met alles in de kast wat er in moet!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2013 15:49 ]

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 00:03
Mooi zo! Even een paar dagen goed testen. Als er geen gekke dingen gebeuren scheelt het dat het aan een kabel heeft gelegen en niet iets duurders ;)

In OP hier staat nog steeds Corsair Vengeance trouwens ;)
Toch wel, pagina nog niet vernieuwd :$

[ Voor 10% gewijzigd door agoNITE op 30-11-2013 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Haha, precies. Anders ging m'n hele schema ook naar de knoppen en zou ik de GTX 780 Classified volgende maand niet kunnen kopen.

En inderdaad al aangepast :P
Pagina: 1