Ik heb deze week een boete gekregen van € 125,- voor te snel rijden. 116 gecorrigeerd waar je volgens de beschikking 100 mag. Echter zijn er een paar vreemde dingen waardoor ik overweeg om bezwaar in te dienen.
Ten eerste staat op de beschikking als Locatie:
Echter is er op de boete dus nergens duidelijk waar ik te hard gereden heb. Er staat nog wel het volgende op de beschikking
Pas na de oprit bij Nieuwerbrug staat er weer een bord 100. Als de flitser daar gestaan heeft, zou ik dan ook verwachten dat het HMP van dat bord vemeld zou worden.
Al met al vind ik dat op de beschikking dus niet voldoende informatie staat om überhaupt te bepalen of ik die overtreding begaan ben, en dus ben ik aan het overwegen om in beroep te gaan.
Op de beschikking staan natuurlijk de gegevens en procedure beschreven voor het in beroep gaan, maar ik vraag me af hoe je dat nou daadwerkelijk aan moet pakken.
Doordat er op de beschikking geen goede locatie beschreven staat kan ik niet simpel betogen dat er HMP 44,4 gewoon 120 gereden mag worden. Ik kan natuurlijk een heel verhaal optuigen, maar eigenlijk wil ik gewoon eerst weten waar ik nou precies geflitst ben. En als ik bezwaar in wil dienen moet ik dan bijvoorbeeld ook foto's van de situatie meesturen?
Ik hoop dat er iemand wat meer ervaring heeft met het in beroep gaan tegen een snelheidsboete.
Ten eerste staat op de beschikking als Locatie:
Het bord voor 100 staat vlak na HMP 44,4. Dus bij HMP 44,4 mag je nog gewoon 120. Echter staat er natuurlijk in deze beschrijving alleen waar de handhavingsborden staan, en dat klopt redelijk.DE AUTOSNELWEG A12 LINKS DE HANDHAVINGSBORDEN STONDEN BIJ HMP 44,4
LINKS
Echter is er op de boete dus nergens duidelijk waar ik te hard gereden heb. Er staat nog wel het volgende op de beschikking
Het zou dus best kunnen dat er verderop ergens een flitser gestaan heeft, maar dan klopt volgens mij de beschrijving van de locatie niet. Immers staat er vlak na het bord op HMP 44,4 een bord voor 90 wegens werkzaamheden, en iets later een einde 90 bord, zoder dat daar aangegeven staat dat je maar 100 mag. Aangezien het einde 90 is en er geen andere snelheidsbeperking staat zou ik verwachten dat ik dan 130 zou mogen.Gemeente Bodegraven-Reeuwijk
Plaats Nieuwerbrug aan den Rijn
Pas na de oprit bij Nieuwerbrug staat er weer een bord 100. Als de flitser daar gestaan heeft, zou ik dan ook verwachten dat het HMP van dat bord vemeld zou worden.
Al met al vind ik dat op de beschikking dus niet voldoende informatie staat om überhaupt te bepalen of ik die overtreding begaan ben, en dus ben ik aan het overwegen om in beroep te gaan.
Op de beschikking staan natuurlijk de gegevens en procedure beschreven voor het in beroep gaan, maar ik vraag me af hoe je dat nou daadwerkelijk aan moet pakken.
Doordat er op de beschikking geen goede locatie beschreven staat kan ik niet simpel betogen dat er HMP 44,4 gewoon 120 gereden mag worden. Ik kan natuurlijk een heel verhaal optuigen, maar eigenlijk wil ik gewoon eerst weten waar ik nou precies geflitst ben. En als ik bezwaar in wil dienen moet ik dan bijvoorbeeld ook foto's van de situatie meesturen?
Ik hoop dat er iemand wat meer ervaring heeft met het in beroep gaan tegen een snelheidsboete.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”