Welke GTX 770 voor in node304?

Pagina: 1
Acties:

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Hoioi,

Eigelijk wilde ik wachten op Maxwell, maar aangezien mijn vriendin mijn oude GPU wil claimen moet ik eerder een vervanging voor mijn 6850 hebben.

In eerste instantie zat ik te twijfelen tussen een r9 270x en een 770 omdat zij beide erg goed scoren op het gebied van performance per watt. De 270x is echter onvoldoende upgrade voor mij om het de komende 3 jaar mee uit te zingen (zoals de 6850). Ik gok dat het laatste jaar dat ik de 770 ga gebruiken er een 2560*1440/1600 paneel komt en daar komt een 270x zeker tekort.

Dus kwam ik uit bij de 770. Een beetje overkill voor op 1080p, maar een laag idle verbruik en goede performance per watt hebben mij doen besluiten dat dat de te kopen videokaart wordt.

Nu is mijn vraag echter welke ik het best kan kopen.
Ik zit te twijfelen tussen 2 modellen:
De pricewatch: MSI GeForce GTX 770 Twin Frozr Gaming 2GB OC en de pricewatch: Inno3D GeForce GTX 770 2GB die hopelijk rond de 300 gaat kosten.

Ik twijfel tussen deze modellen omdat de msi gewoon een pracht kaart is voor ATX kasten (scoort op alle punten goed incl prijs) echter ik heb een Node 304 ITX kast. Daarom lijkt een reference exhaust model me beter (daarnaast is dat de mooiste koeler ooit).

Iemand die me van nuttige info kan voorzien?

Alvast bedankt

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Voor 2560x1440/1600 zal die 2GB van de GTX 770 te laag zijn voor z'n kracht ;)
Het is al vrij nipt aan het worden bij 1920x1080.

Is de R9 280X geen optie? (http://tweakers.net/ext/f/nroFC1nyuzT52YSbkCDjl2lQ/full.gif)
Goede versies ervan zijn:
* pricewatch: HIS Radeon R9 280X iPower IceQ X² Boost 3GB (slecht verkrijgbaar, wel de koelste & bijna stilste)
* pricewatch: Asus R9280X-DC2-3GD5 (stilste & goed doenbare temperatuur)
* pricewatch: Gigabyte GV-R928XOC-3GD (beetje luider en koeler dan asus)
=> http://www.tomshardware.c...arty-round-up,3655-4.html

Of hij past in de Node:
"Graphics cards, up to 310mm in length, when 2 HDD slots (1 HDD hanging bracket total) are removed (Graphics cards longer than 170 mm will conflict with PSUs longer than 160mm)"

Daarnaast zou ik geen reference model nemen, want die zijn gewoon luider & koelen minder goed. (ookal heb je een kleinere behuizing)

[ Voor 35% gewijzigd door SmokingCrop op 30-11-2013 17:36 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

de 280x is zeker de betere keus ja, iets minder zuinig, maar de Node is ook redelijk goed te koelen.

Ik denk dat een GTX770 ongeveer even hard op zijn bek op die hoge resolutie gaat als een 270x. 2GB is gewoon karig.

Aan de andere kant: Een 270x is lekker goedkoop en vrij snel. Als je over 2 jaar een groot paneel neemt, kun je die weer vepatsen voor een honderdje ofzo, en kun je nieuwe, snellere kaart kopen.

People as things, that’s where it starts.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Oke helder, ben eigenwijs en ga toch voor de MSI 770.

Die kaart is gewoon bijna perfect afgezien van de prijs en slecht 2GB Vram. http://www.techpowerup.co...GTX_770_TF_Gaming/31.html.

Stuivertje wisselen wat betreft FPS met de 280x (2560 in het voordeel van de 280x natuurlijk), maar op het gebied van geluid, power consumption en hitte is de 770 met een straatlengte voorsprong winnaar en dat zijn toch wel zaken die ik belangrijker vind dan die 1GB minder VRAM. Dan gaat de AA maar naar 2x ipv 8x;)

Het prijsverschil verdien ik terug op de stroomrekening en de gamebundels zijn ook ongeveer gelijk

Grootste nadelen van geen AMD zijn AMD niet financieel steunen, 2560, mantle en meer potentiele FPS winst met drivers (maar ik gok dat we het niet meer zo gaan zien als bij de 7xxx).

Ik neem aan dat Nvidia's software pakket goed bruikbaar is? (vind CCC wel handig namelijk)

Edit: Van vandaag op gister 15 euries duurder geworden (4 launch want 3 jaar garantie) dus ik stel mijn aankoop maar weer even uit.

[ Voor 24% gewijzigd door eL_Jay op 02-12-2013 14:30 ]