Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus P5Q Deluxe problemen

Pagina: 1
Acties:

• TvdM
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Beste MedeTweakers,

Heb net een Moederbord Asus P5Q Deluxe met een Intel E6550 en 2x1GB DDR2 Kingston HyperX geheugen overgenomen van een medetweaker.
Had er een Q9550 en 2x2GB DDR2 Kingston HyperX PC2-8500 op gezet samen met 2x HD5770 in crossfire.
Gevoed door een Silverstone 500 watt modulaire voeding in een Antec 1100 behuizing.
Opstart SSD 64GB Crusial en een 2TB opslag.

Nu is het volgende het geval.
Bij opstarten gaf de PC aan dat de processor changed (dat klopt) en de CPU fan Warning.
Wilde niet door starten, dus maar een Cmos reset gedaan. Daarna gewoon in de bios alles weer correct ingesteld. Wat me op viel was dat bij de voltages alles in het rood stond.de 3.3 volt stond op ruim 4.1 volt, de 5volt op ruim 6 volt en de 12v op ruim 14 v. De proc voeding was 2.2 volt.

Gemeten met multimeter gaf de meter wel de goede voltages aan, maar toch een andere voeding geprobeerd.
Even gekeken of de nieuwste bios er op stond wat dus het geval was.
Nog 3x een bios reset geprobeerd(geen succes), ander processoren E8400 en de originele die meegeleverd was bieden geen soelaas. Zelfs nog geheugen vervangen(nog geen succes)

De hardeschijven en dvd speler af gekoppeld, en een simpele 420GT videokaart hielp ook al niet.

Zijn er nog mensen met ideen?
Als ik de nieuwste bios er op zet(die er al op staat ) overnieuw op flashed helpen, of kan dat niet?

Hoop op een werkend antwoord _/-\o_

• MineTurtle
  • Laatst online: 23-11 21:12
14 volt op je 12 volt rails, klinkt wel als iets met de voeding, gezien 12 volt de hoogste spanning is die je voeding moet leveren...

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

• TvdM
  • Niet online
Heb met de voltmeter gekeken, want ik dacht ook eerst aan de voeding.
Maar met de voltmeter kreeg ik wel de 3.3, 5 en 12 volt te zien.
Heb ook andere voedingen geprobeerd, maar gaven het zelfde resultaat.