Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

python example script werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views

• verbatim
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik ben nu al een paar dagen bezig om dit script uit te pluizen maar ik kom er niet uit.
Alleen als ik de regel if __name__ == '__main__': er uit laat doet hij het wel.
Is er iemand die dit volledige script werkend kan krijgen.

# split and interactively page a string or file of text;
#########################################################

import string

def more(text, numlines=15):
lines = string.split(text, '\n')
while lines:
chunk = lines[:numlines]
lines = lines[numlines:]
for line in chunk: print line
if lines and raw_input('More?') not in ['y', 'Y']: break

if __name__ == '__main__':
import sys # when run, not imported
more(open(sys.argv[1]).read(), 10) # page contents of file on cmdline

Traceback (most recent call last):
File "E:\Python27\Examples\PP2E\System\more.py", line 17, in <module>
more(open(sys.argv[1]).read(), 10) # page contents of file on cmdline
IndexError: list index out of range

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-10 14:28
De iemand die dit script werkend kan krijgen ben jij.

Wat is een list, en en index van een list? Wat is sys.argv? Oftewel lees je foutmelding, begrijp wat deze zegt en kijk in eerste instantie op de regel waar de foutmelding voor wordt gegeven.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ten eerste wil ik je vragen om in het vervolg [code=taal] tags te gebruiken. Dan blijft de layout bewaard, en bij ondersteunde talen word ook syntax highlighting toegevoegd. Daardoor is je code meteen een stuk leesbaarder.

Echter verwachten we ook iets meer inzet van een TS. Je dumpt nu gewoon een stukje code met de foutmelding erbij. Een syntax fout als deze zou je in eerste instantie best zelf op moeten kunnen lossen door de foutmelding goed te lezen en logisch te denken ( Zoals _js_ al aangeeft ).

Mocht je er echt niet uitkomen dan kan je best een topic openen over een dergelijk onderwerp. Maar dan verwachten we ten minste dat je uitlegt wat je allemaal al geprobeerd hebt, en wat daar niet mee wil lukken. Hoe meer uitleg je geeft over jouw gedachtengang, des te beter kunnen we je helpen.

Dit topic gaat dus op slot, en ik zou de post van _js_ nog eens goed doorlezen, want hij geeft goed aan hoe je de foutmelding moet gaan analyseren.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Dit topic is gesloten.