He allemaal,
Ik heb onlangs een htpc in elkaar geknutseld en daar XBMCbuntu op geinstalleerd. Opzich werkt alles goed, alleen krijg ik het geluid niet voor elkaar. Ik heb de pc via HDMI aan mijn receiver hangen, en de receiver via HDMI ARC aan mijn tv. Wanneer ik mijn laptop (Win8) op dezelfde wijze aansluit krijg ik wel gewoon geluid.
Natuurlijk al eindeloos gegoogled, maar ik krijg 't maar niet voor elkaar.
Output van
Ik kwam ergens op internet tegen dat ik in de Pulse Audio Volume Control de instellingen kon aanpassen. Hier vind ik echter alleen de "Digital output (S/PDIF)" als optie, en niet de "HDMI / DisplayPort" optie. Ik zou bij Configuration -> Profile iets van een HDMI profile moeten kunnen kiezen maar ook hier vind ik niets.
Iemand een idee wat er mis gaat?
Ik ben een beginnend Linux gebruiker dus ik weet nog niet alle fijne kneepjes van 't vak
Edit: het lijkt dus op deze vraag: askubuntu.com
Ik heb onlangs een htpc in elkaar geknutseld en daar XBMCbuntu op geinstalleerd. Opzich werkt alles goed, alleen krijg ik het geluid niet voor elkaar. Ik heb de pc via HDMI aan mijn receiver hangen, en de receiver via HDMI ARC aan mijn tv. Wanneer ik mijn laptop (Win8) op dezelfde wijze aansluit krijg ik wel gewoon geluid.
Natuurlijk al eindeloos gegoogled, maar ik krijg 't maar niet voor elkaar.
Output van
code:
1
| aplay -l |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| **** List of PLAYBACK Hardware Devices **** card 0: MID [HDA Intel MID], device 3: HDMI 0 [HDMI 0] Subdevices: 1/1 Subdevice #0: subdevice #0 card 1: PCH [HDA Intel PCH], device 0: ALC892 Analog [ALC892 Analog] Subdevices: 1/1 Subdevice #0: subdevice #0 card 1: PCH [HDA Intel PCH], device 1: ALC892 Digital [ALC892 Digital] Subdevices: 1/1 Subdevice #0: subdevice #0 |
Ik kwam ergens op internet tegen dat ik in de Pulse Audio Volume Control de instellingen kon aanpassen. Hier vind ik echter alleen de "Digital output (S/PDIF)" als optie, en niet de "HDMI / DisplayPort" optie. Ik zou bij Configuration -> Profile iets van een HDMI profile moeten kunnen kiezen maar ook hier vind ik niets.
Iemand een idee wat er mis gaat?
Ik ben een beginnend Linux gebruiker dus ik weet nog niet alle fijne kneepjes van 't vak
Edit: het lijkt dus op deze vraag: askubuntu.com
[ Voor 4% gewijzigd door Koeniepoenie op 29-11-2013 23:21 ]
Parse error: syntax error, unexpected GOT_USER in https://gathering.tweakers.net on line 1337