Nieuwe router

Pagina: 1
Acties:

• sthij
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-12-2025
Wat wil je bereiken?

Ik wil graag fatsoenlijke instellingen hebben op mijn router snel wireless en vooral een zo groot mogelijk bereik.

Ik wil ook nvidia game stream gaan gebruiken. Op dit moment heb ik de standaard modem/router (zo zeg ik dat toch goed?) van canaal digitaal de: zyxel P-2601HN-F1. Game stream werkt op dit moment wel maar met veel lag (het beeld stottert het)

Wat mag het gaan kosten?

Maximaal 100 euro het liefst minder.

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?

Ik heb geen voorkeuren zolang het maar goed werkt

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.

Een zeer lage 1 MB/s verbinding. Er is ook geen sneller alternatief voor dit helaas.

met 3 android mobieltjes
een ipad
in het weekend een laptop
en een desktop pc(deze zal met de kabel gaan)

Ik heb zelf al een beetje gezocht ik kwam uit op het volgende:

de volgende asus modellen: RT-N56U, Asus RT-N66U en de Netgear WNDR4500

Maar misschien nog wel de belangrijkste vraag heeft het wel zin (voor nvidia game stream dan) aangezien mijn verbinding zo traag is.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik ga je uit je droom helpen: je probleem zit hem in de 1Mbit verbinding en niet in je router. Die ene megabit is simpelweg niet genoeg om de beeldstream van nVidia te kunnen verwerken. De rest van je netwerk heeft daar geen invloed op.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-02 20:27
ligt er een beetje aan, ga je alleen in huis streamen? Ja dan heeft het nut om een nieuwe router met Gigabit ethernetverbindingen aan te schaffen. Maar via wireless is een gok aangezien je niet aangeeft welke ipad en welke mobieltjes je precies gebruikt.
Wil je het ook via internet gaan doen, dan nee. Die verbinding is veel te traag.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• sthij
@The Eagle ik had eerlijk gezegt niet anders verwacht het is trouwens 1 MByte/s sorry voor de verwarring.

@arbraxas Ik was van plan om alleen binnenshuis te streamen ja.

Fatsoenlijke lijst van spul op het netwerk:
Desktop
laptop (weekend)
HTC one (weekend)
lg nexus 4
HTC legend
Ipad 3

De laptop en de HTC one zijn zo weinig aanwezig om daar compleet niet op te focussen. En de ipad is een hebbedingetje wat ik vooral op school gebruik.

Het echte gebruik en streamen zal via de nexus 4(als het goed werkt misschien ooit shield) en desktop zijn.

Edit: als ik het streamen gebruik en ik doe het naast mijn pc werkt de controller gewoon perfect alleen kan mijn beeld op mijn mobiel het niet bij houden.

Mijn netwerksnelheid: http://www.speedtest.net/my-result/3133933925

[ Voor 16% gewijzigd door sthij op 29-11-2013 22:13 ]

• arbraxas
Heb net even de specs van jou router opgezocht en dat moet ruim voldoende zijn zolang je niet via het internet gaat. Maakt jou mobiel wel verbinding in N-modus (150mbit) en niet toevallig in B/G modus? (11/54 mbit)

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• sthij
Hoe kan ik dit controleren?

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Betekent niet dat ze goed werken, vind die modems/(router) van de providers brak. Zeker voor streamen.

• arbraxas
Op je mobiel onder instellingen -->Wifi --->je netwerk onder linksnelheid zie je je mbit/s staan

• sthij
Deze staat op 58 Mbps. Dus zou dit de reden zijn waarom het niet werkt? b/g/n staan allemaal aan bij de instellingen

[ Voor 24% gewijzigd door sthij op 29-11-2013 22:42 ]

• arbraxas
Dat zal de reden zijn waarom je niet genoeg data erdoor kan blazen. Ze zult je N-netwerk op je router moeten activeren en je mobiel daar op aanmelden. Vaak kunnen die routers 2 netwerken tegelijk de lucht ingooien. een B/G en een N netwerk.

Net even de handleiding doorgeneusd, maar hij kan maar 1 netwerk aan. Kun je hem ook in N only zetten?
Die handleiding is niet van de beste moet ik zeggen.

[ Voor 25% gewijzigd door arbraxas op 29-11-2013 22:52 ]

• sthij
Ik zie geen opties om dat te doen dus ik denk niet dat mijn router dat ondersteunt.

Edit: ik zie nu je edit pas

Nee dit kan niet.

[ Voor 23% gewijzigd door sthij op 29-11-2013 22:55 ]

• arbraxas
In je mobiel zit bij de geavanceerde wifi opties nog iets dat "beste wifi prestaties" heet.
Als dat ook niet werkt zou ik het ook niet weten hoe je forceert om met N-snelheid verbinding te maken.

• sthij
Het werkt niet maar bedankt voor het helpen.
Pagina: 1