wegens verhoging internet snelheid nieuwe router maar welke?

Pagina: 1
Acties:

• Evilsin
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-03-2021
Hallo allemaal,

Omdat ik van pakket ben veranderd, ben ik van 50Mbps naar 120mbps gegaan, maar zit nu met een vraag. Ik heb nog een oude Linksys WRT54GL router hangen maar die kan de capaciteit niet aan (hij geeft maar 40 Mbps door). Ik heb zojuist mijn laptop direct aan het modem gehangen, en deze krijgt 122Mbps binnen.

Dus mijn vraag is:
Wat voor een router kan ik het beste aanschaffen zodat ik deze snelheid optimaal kan gebruiken? Dusver ben ik enorm tevreden geweest met mijn linksys router (heel betrouwbaar etc), dus misschien is het handig om voor hetzelfde merk te gaan?

Er zijn wel bepaalde eisen waar de router aan moet voldoen.
Het liefste 120Mbps - 200Mbps per poort,
en hij moet wifi hebben.
Hij moet ook niet al te duur zijn.

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen met mijn keuze!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:10

Speedmaster

Make my day...

Al eens een zoekslag gemaakt door de pricewatch, lijkt me de meest aangewezen plaats om te beginnen, beetje vooronderzoek is wel zo handig.

• Evilsin
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-03-2021
Ik heb de pricewatch doorgekeken en ben de Linksys EA2700 tegengekomen. deze heeft alleen nog geen reviews, maar voldoet zeker aan de capaciteit die ik vraag. Heeft iemand ervaring met de EA serie van Linksys?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is de bedoeling dat je op GoT zelf op zoek gaat voor je een topic opent, dat is hoe je ervaringen vindt.

Sinds de stokoude router die jij had is Linksys door Cisco overgenomen en zijn de meningen niet onverdeeld positief over de gevolgen daarvan. Maar wat dat exact betekent verschit uiteraard per apparaat. Gewoon op GoT en daarbuiten zoeken naar ervaringen als je daar waarde aan hecht, of op degelijke sites (smallnetbuilder.com) reviews lezen.

Het is daarbij overduidelijk dat 90% van rotuers die je anno 2013 kunt kopen gaan voldoen aan je eis om 120Mbps WAN to LAN te kunnen routeren. Om uit die letterlijke duizenden opties te kiezen is het dus erg handig als je je eisen aanscherpt.

Denk aan:
- WiFi standaard (n of (pre-)ac)
- al dan niet dualband 2.4+5GHz support
- aantal WiFI radio's/antennes
- al dan niet USB poorten om printers of schijven aan te hangen
- mogelijkheid om (net zoals bij de WRT54GL) OpenWRT erop te zetten
- andere features
- prijs

Door zo te strepen kom je snel naar een paar ipv een paar duizend opties. Maar dat zijn stuk voor stuk vinkjes die jij zelf moet zetten, die kunnen wij niet voor je verzinnen.

Oslik blyat! Oslik!