Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Redirect naar Google.pl?

Pagina: 1
Acties:

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Sinds kort denkt Google blijkbaar dat mijn IP in polen thuishoort.

Als ik naar google.nl of google.com surf krijg ik direct de "locale" pagina google.pl voor mijn neus. Dit is behoorlijk irritant aangezien er hierdoor een hoop poolse hits terugkomen. Iedereen op ons netwerk heeft hier last van, zowel windows als linux gebruikers. Iemand enig idee hoe dit kan? En hoe ik hier vanaf kom?

- Cookies staan aan
- netwerk IP whoist in Rotterdam
- tracert gaat ook direct van versatel (tele2) naar ams.net.google.com
- geen polen op het netwerk
- Chrome Locale file vereist ook niet naar google.pl

Ik heb geen idee wat er fout gaat. Het lijkt me dat dit probleem bij Google ligt...

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-11 14:35
Dus http://whatismyipaddress.com/ geeft NL aan?

• kjast
Jazeker,

Your IP Address Is:
82.173.xxx.xxx
NOTE: Your IP Address could be different tomorrow.
ISP: Tele 2 Nederland B.V.
Services: None Detected
Region: Zuid-Holland
Country: Netherlands

Dat is het gekke dus ook. Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat het aan mijn netwerk ligt, terwijl ik haast niet kan geloven dat het aan Google ligt.

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
En wat staat er in je hostsfile

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:52

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ja, want die gebruiken ook dezelfde db als google ;)

Wat als je google in een anonieme sessie opent?

Grote kans dat het wel gewoon aan google ligt, en binnenkort weer opgelost is.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• kjast
Kees schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 18:09:
Wat als je google in een anonieme sessie opent?
Zelfs dan gaan we naar google.pl

In de hostfile staat ook niks raars. Maar dat viel te verwachten aangezien de tracert gewoon correct lijkt. En het treedt op diverse pc's en telefoons.

Mocht het inderdaad aan google liggen, hoe kan een IP range van de ene op de andere dag verplaatsen? Dat lijkt me een koe van een bug in zon systeem.

• Kees
  • Laatst online: 09:52

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
kjast schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 18:12:
[...]

Mocht het inderdaad aan google liggen, hoe kan een IP range van de ene op de andere dag verplaatsen? Dat lijkt me een koe van een bug in zon systeem.
Ip ranges wisselen zo vaak van land, daar is niets vreemds aan. Dat een iprange per ongeluk gemoved word is dan gewoon een foutje en word vaak wel snel hersteld. Het is niet iets waar je al te veel invloed op kan uitoefenen.

Het kan natuurlijk ook malware oid zijn, of dat je je browser perongeluk op pools hebt ingesteld etc. Om dat uit te sluiten zou je met een schoon systeem (bv een livecd/usb) het ook moeten krijgen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• kjast
Kees schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 18:20:
Het kan natuurlijk ook malware oid zijn, of dat je je browser perongeluk op pools hebt ingesteld etc. Om dat uit te sluiten zou je met een schoon systeem (bv een livecd/usb) het ook moeten krijgen.
Mjah. Dat lijkt me sterk. Ik werk zelf met Linux en mijn huisgenoten hebben er ook last van op Windows. Daarnaast doet de iPhone het ook.

Tenzij het in de modem zit.. maar goed dat ding is van Tele2 en daar kan ik niks aan veranderen (muv WiFi wachtwoord).

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hebben we bij ons op de zaak ok. Zit een transparent proxy tussen die vermoedelijk in Polen beheerd wordt of op Poolse instellingen staat. Verbaast me niks aangezien mijn werrkgever daar een delivery center heeft zitten. Dikke kans dat bij jou ook zoiets het geval is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• kjast
The Eagle schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 19:32:
Hebben we bij ons op de zaak ok. Zit een transparent proxy tussen die vermoedelijk in Polen beheerd wordt of op Poolse instellingen staat. Verbaast me niks aangezien mijn werrkgever daar een delivery center heeft zitten. Dikke kans dat bij jou ook zoiets het geval is.
Ik mag toch hopen dat ik op mijn thuisnetwerk niet via een transparante proxy in polen gaat. Toch maar even gekeken of dit het geval was, maar met tracetcp kan ik ook niks raars vinden.

Wat wel raar is;
Last sign-in countries
Poland, Netherlands

Maar in mijn activity reports staat geen Poland...

[ Voor 9% gewijzigd door kjast op 30-11-2013 17:11 ]

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Heb je hier al contact over gehad met je ISP...?

[ Voor 9% gewijzigd door Fiber op 30-11-2013 17:14 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Alsof je ISP daar iets aan kan doen? Registratie staat toch echt goed, zie hierboven de whois-info.

Probleem zit hem zo lijkt het toch echt bij Google, dus daar moet je aankloppen ;)

Virussen? Scan ze hier!

• kjast
Het sign-in lijstje verwijst ook naar Polen, maar dat gebeurde in januari van dit jaar blijkbaar ook al!

Nov 24 Signed in from Chrome (Windows) Trzebiel, Poland
Nov 23 Signed in from Chrome (Windows) Trzebiel, Poland
Jan 15 Changed recovery phone to ‪XXXXXX‬ Trzebiel, Poland

Het lijkt me sterk dat google dat lijstje aanpast? Maar in de tussentijd heb ik zelf in ieder geval meerdere reinstalls gehad.

ISP heeft geen zin; al geprobeerd en de helpdesk wist van niks (geen verdere klachten) en kon ook niks doen.

• Fiber
  • Nu online

Fiber

wildhagen schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 17:16:
Alsof je ISP daar iets aan kan doen? Registratie staat toch echt goed, zie hierboven de whois-info.

Probleem zit hem zo lijkt het toch echt bij Google, dus daar moet je aankloppen ;)
Wellicht ben je niet de enige waar dit gebeurt, maar hebben meer klanten van die ISP hier mee te maken. En ISP's hebben soms rechtstreekse contacten met Google...

Al gedaan dus, zonder resultaat. Dan maar even afwachten tot Google op dat ingevulde web-formulier reageert. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Fiber op 30-11-2013 17:33 ]

• kjast
Fiber schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 17:30:
Al gedaan dus, zonder resultaat. Dan maar even afwachten tot Google op dat ingevulde web-formulier reageert. :)
Voor de zekerheid mijn wachtwoord ook maar weer veranderd (maar dat doe ik iedere ~3 maanden).
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/24217842/googlebug.png

[ Voor 18% gewijzigd door kjast op 30-11-2013 17:47 ]

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:06
Een tijdelijke oplossing is in ieder geval om /ncr achter je google URL te plakken, bijvoorbeeld:
https://www.google.nl/ncr

Vervolgens blijft hij daar ook op staan. NCR = No Country Redirect.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
kjast schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 17:25:
Het sign-in lijstje verwijst ook naar Polen, maar dat gebeurde in januari van dit jaar blijkbaar ook al!

Nov 24 Signed in from Chrome (Windows) Trzebiel, Poland
Nov 23 Signed in from Chrome (Windows) Trzebiel, Poland
Jan 15 Changed recovery phone to ‪XXXXXX‬ Trzebiel, Poland

Het lijkt me sterk dat google dat lijstje aanpast? Maar in de tussentijd heb ik zelf in ieder geval meerdere reinstalls gehad.
Waarschijnlijk slaat google alleen het IP op waarvan is ingelogd. Als dat IP nu volgens hen in Polen ligt dan staat er nu dus polen in het lijstje...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:22

EiT

Zelfde probleem hier, maar gelukkig gedeeltelijk opgelost.

Beste maatregel die je kan treffen: niet iemand uit een ander land op je pc/netwerk laten inloggen bij Google :P

En ip probleem heb ik overigens ook last van gehad, zegt niets google denkt dat je uit Polen komt dus zet dat er automatisch bij.

Druk en zetfouten voorbehouden.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 23:46

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dit is meer iets voor in BV vermoed ik :)

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Op deze pagina vind je een link waar je dit probleem aan Google kan melden.
Als u voortdurend het verkeerde domein te zien krijgt, kunt u het ons laten weten. Dan werken we binnen een maand uw IP-adres bij. Wij begrijpen dat deze doorlooptijd niet zo snel is als u misschien hoopte en dat deze kwestie zeer frustrerend kan zijn. Houd er rekening mee dat we zo snel werken als we kunnen om deze problemen voor u op te lossen op de korte termijn. En voor u en gebruikers zoals u uiteraard ook op de lange termijn. In de tussentijd kunt u het onderstaande gedeelte gebruiken om de Google-site van uw keuze te selecteren.
Pagina: 1