Toon posts:

SE440BX-2 mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb een Intel SE440BX-2 mobo, met daarop een 400 MHz Celeron.
is deze te overclocken?
zo ja, weet iemand een manual van het mobo-tje te vinden op het net. ik heb dus geen handleiding meegekregen bij mijn pc.... ik weet dus de multipliers, spanningsregeling en bussnelheid niet te veranderen..

bij voorbaat dank,

G

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:59

winnie

de poes...

Voor handleiding moet je maar even bij intel zoeken. Dat ga ik niet voor je doen.
Voor overclocken: dat is een no-go. Intel gaat niet zijn eigen ruiten ingooien door overclockbaar spul aan te bieden.

Verwijderd

Enne G , al iets gevonden? Ik zou zeggen draai hem zo ver mogelijk open, die fsb bedoel ik dan. De cel400 is uitermate geschikt tot het overklokken van de default instellingen. Alleen die multiplier kun je vergeten, die is gelocked.
Via deze link kun je de manual downloaden,
http://www.intel.nl/design/motherbd/se2/se2_prdoc.htm
Zo'n pdf file kun je openen met acrobat reader welke je kunt downloaden bij bv www.softseek.com
Vergeet ook dit niet te lezen: http://www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=1
Winnie heeft er na 1276 postings niet meer zo'n zin in, het is hem vergeven. ;)

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:59

winnie

de poes...

Winnie heeft iets teveel van dit soort vragen over met name intel seatle bords langs zien komen, om daar nog uitgebreid op te gaan antwoorden. ;)
Normaal gesproken kan je met logisch nadenken ook wel zelf uitvinden, waar de handleiding staat (bij Intel misschien?) en kan je ook bedenken, dat intel het overclocken niet actief zal supporten.
Dus een cellie overclocken op een seatle bord wordt heel lastig. Ten eerste kent dit bord maar twee snelheden (66 en 100) en ten tweede herkend dit bord zelfstandig de cpu. Dus bij een cellie erin, herkend dit bord dat het een cellie is en zal automatisch de 66MHz keizen. Ten derde is een cellie 400 niet te draaien op 6*100MHz. Als je dat lukt, ben je full-pro overclocker, en kan je zo bij kryotech de directeurs-baan overnemen.