Xbox live werkt niet meer sinds ongeveer 1 maand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obstruct
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-09 22:26
Wanneer ik mijn Xbox opstart en met Xbox Live probeer te connecten geeft het error: 80151901 en soms error 80151904. Om wat informatie te verschaffen, ik heb een oudere Xbox 360 (zonder draadloos internet) en heb dus bedraad internet. Twee weken geleden deed Xbox Live het nog sporadisch maar nu werkt het helemaal niet meer. Bij settings heb ik geprobeerd DNS aan te passen, en mijn IP manually te configureren maar het blijft fouten geven. Meestal geeft het een IP Address error, af en toe ook een DNS of MTU error. In de drie stappen van het connecten loopt het meestal al bij de eerste fout.

Verder werkt mijn internet prima op alle apparaten. Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerowyn88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-08-2024
Wat krijg je te zien als je de connectie test? Met DHCP aan op je router en dus automatische IP configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-08 11:38

jopitan

It's just a fact

Het schijnt dat sommigen dat probleem hebben opgelost door hun router minimaal 30 seconden uit te zetten en dan weer op te starten.
If it doesn't kill you, you can try it :+

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerowyn88
Als de connectie verder goed getest is, kun je eens proberen om je xbox naar factory default te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obstruct
Hi, ik mijn xbox al een keer naar factory default gereset,

en jopitan ik heb het een keer 4 keer geprobeerd waarna hij het wel deed. Ik vind dit echter raar en het zou normaal ook moeten werken, daarom zoek ik naar een oplossing. Gister haalde ik mijn stekker er ook 30 seconden uit en deed het bijvoorbeeld niets.

Wat veranderd er precies wanneer je de stekker eruit haalt en er weer in doet|? Want misschien is dat probleem.

Bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerowyn88
Probeer eens eerst zonder router, kijk of je dan hetzelfde krijgt. Mocht het namelijk zo zijn dat het dan wel goed werkt, kunnen we gericht naar de router wat proberen, nu weten we nog niets eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obstruct
aerowyn88 schreef op maandag 02 december 2013 @ 08:12:
Probeer eens eerst zonder router, kijk of je dan hetzelfde krijgt. Mocht het namelijk zo zijn dat het dan wel goed werkt, kunnen we gericht naar de router wat proberen, nu weten we nog niets eigenlijk :)
Zonder router zegt hij gewoon dat ik niet met Xbox Live kan connecten omdat de kabel er niet in zit, het ligt dus denk ik aan de router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerowyn88
Obstruct schreef op woensdag 04 december 2013 @ 14:16:
[...]

Zonder router zegt hij gewoon dat ik niet met Xbox Live kan connecten omdat de kabel er niet in zit, het ligt dus denk ik aan de router
Huh? Je zult juist direct op je modem moeten proberen met een kabel, als het dan werkt zal het aan de router(instellingen) liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obstruct
aerowyn88 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:08:
[...]

Huh? Je zult juist direct op je modem moeten proberen met een kabel, als het dan werkt zal het aan de router(instellingen) liggen.
Hi, sorry voor de onduidelijkheden, ik ben niet echt bekend met de vocabulaire.
Wat ik bedoel is dat ik wanneer ik de kabel aan heb gesloten op mijn router (Thomson TWG870U) Xbox Live de error "80151901" of "80151904" geeft. Wanneer ik deze kabel dus niet aan heb gesloten zegt ie (natuurlijk) gewoon dat hij niet met Xbox Live kan connecten. Ik snap niet wat je bedoelt met router/modem. Er is maar een plek waar ik die kabel kan aansluiten en dat is die router. Ik heb overigens een oude Xbox 360, de versie zonder wireless optie dus.

Hopelijk is het duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerowyn88
Ja zeker is het zo duidelijk, bedankt :) Ik probeer namelijk een beeld te scheppen van je situatie.

Het is namelijk zo dat de aansluiting verschilt, en het kan zijn dat je bijv. een modem aangesloten hebt thuis, en daarop nog een losse router (apart kastje).

Welke provider heb je? En kun je het modelnummer/typenummer van die Thompson eens opnoemen? Dan kan ik verder voor je kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obstruct
aerowyn88 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:59:
Ja zeker is het zo duidelijk, bedankt :) Ik probeer namelijk een beeld te scheppen van je situatie.

Het is namelijk zo dat de aansluiting verschilt, en het kan zijn dat je bijv. een modem aangesloten hebt thuis, en daarop nog een losse router (apart kastje).

Welke provider heb je? En kun je het modelnummer/typenummer van die Thompson eens opnoemen? Dan kan ik verder voor je kijken!
Hi, het modelnummer is Thomson TWG870U en mijn provider is UPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerowyn88
Goed, het is dus een wifimodem, modem+router in 1 kastje :) Deze gebruikt instellingen welke je online-ervaring kunnen limiteren. Het is misschien eens te adviseren om je xbox een vast IP toe te wijzen, en dan DMZ hierop in te stellen, of is dit al getest?

Volgens mij kun je DMZ instellen onder: DMZ host - advanced.

DMZ zal je Xbox een directe verbinding naar het WAN geven, zonder door de poorten van de router te moeten, een soort sluipweg dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obstruct
aerowyn88 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 17:28:
Goed, het is dus een wifimodem, modem+router in 1 kastje :) Deze gebruikt instellingen welke je online-ervaring kunnen limiteren. Het is misschien eens te adviseren om je xbox een vast IP toe te wijzen, en dan DMZ hierop in te stellen, of is dit al getest?

Volgens mij kun je DMZ instellen onder: DMZ host - advanced.

DMZ zal je Xbox een directe verbinding naar het WAN geven, zonder door de poorten van de router te moeten, een soort sluipweg dus :)
Ik zal het vanmiddag proberen! Een vast IP houdt dus in dat ik .68 pak, iets van 1 tot 255 toch?
Maakt het verder ook uit welke DNS, MAC address etc ik instel op de Xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerowyn88
Normaal gesproken is dat niet nodig, het enige wat je zult moeten doen is de toewijzing van het IP, daarna kun je bij DMZ kiezen welk IP adres directe beschikking tot de WAN moet hebben :) Ik hoor graag als het niet lukt, ik kan je er wel bij helpen namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obstruct
aerowyn88 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 08:29:
Normaal gesproken is dat niet nodig, het enige wat je zult moeten doen is de toewijzing van het IP, daarna kun je bij DMZ kiezen welk IP adres directe beschikking tot de WAN moet hebben :) Ik hoor graag als het niet lukt, ik kan je er wel bij helpen namelijk!
Ik heb port 72 geopend in DMZ Host advanced settings, en die manually geselecteerd met mijn Xbox. DNS Servers heb ik 8.8.8.8 en 8.8.4.4 gezet.

Ik heb dus het volgende:
192.168.0.72 = IP
Subnet mask = 255.255.255.0
Gateway = 192.186.0.1

Het werkt nog steeds NIET en geeft een IP address error wanneer ik in die settings probeer te connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerowyn88
Klopt, het zijn nare settings :-) De gateway klopt echter niet volgens mij, zal het eens nachecken als ik thuis ben.. Kan wel mogelijk pas morgen avond zijn!
Pagina: 1