Toon posts:

Problemen met videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb sinds kort problemen met mijn videokaart. In games heb ik soms sterke fps drops, en als ik dan mijn video kaart wat beweeg is het weer goed. Ook merk ik in sommige programmas dat hij ineens heel traag is. Wiebel ik weer een beetje aan mijn video kaart, dan is het weer goed. Ook merk ik dat de temperatuur constant rond de 55-60 graden is, ook met weinig belasting. Is dit te hoog?

Nu heb ik sinds kort een nieuw moederbord en cpu. Nu heb ik de video kaart al eens los gehad en opnieuw aangesloten, dit zonder enig resultaat.

Wat kan dit zijn? Videokaart die zijn beste tijd gehad heeft?

Mijn systeem specs zijn:
MOBO: Gigabyte GA-78LMT
PROCESSOR: Amd FX6300
VIDEO KAART: AMD Radeon HD5570
GEHEUGEN: 8GB DDR3
OPP.SYSTEM: Windows 7 64 bit.

Groeten,

Casper

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09-2025

mrtnptrs

You idiot!

De temperatuur kan komen door teveel stof in je computer; reinig je computer eens grondig van binnen en misschien lost dit wel al je problemen op. Misschien moet je ook eens kijken of het updaten van je videokaart-driver helpt?

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 weken geleden mijn hele kast schoongemaakt omdat ik een upgrade deed. Dus stof zit er niet in.

Ik meen dat ik de laatste drivers al had maar dit zal ik nog wel even proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Driver update heeft helaas dit probleem niet verholpen. Heeft iemand nog andere suggesties?

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Je kunt je GPU gaan stresstesten om te kijken wat voor temps je haalt load, wanneer dit 90 graden + is kun je zeker zijn dat je probleem GPU throttling is. Dit komt door de hoge temperatuur en daardoor zullen de clocks automatisch omlaag gaan om warmte productie te verminderen.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:55
Kun je naast de temperatuur eens kijken naar de fan speed wanneer de fps dropt?
Normaliter gaat een videokaart bij 100-105 graden inderdaad throttlen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, en met stress testen is gewoon de bedoeling om een zware game op high te gaan draaien?

Zijn hier tooltjes voor om het mooi te monitoren?

Groeten

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Je kunt een tool zoals "Furmark" draaien, let hierbij wel op dat je GPU niet te warm wordt. Check tijdens het stress testen of de temps niet absurd hoog worden en of je fan wel harder begint te draaien ;).

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het even proberen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even een stresstest gedaan, maar de temperatuur blijft onder de 80 graden.
Mijn videokaart heeft geen eigen fan, dus dat kan ik niet meten. Wel blijft de fps onder de 5 zitten.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Je bedoelt dat hij alleen een groot koelblok heeft en geen ventilator? Zet je kast eens open en laat een ventilator op je kaart blazen met koude lucht, wedden dat hij het nu wel goed doet ;-) ik voorzie een case mod dmv een losse extra ventilator aankomen.

Trouwens, als hij echt veels te heet is geweest heb je grote kans op slechte soldeer verbindingen, overbakken in de oven wil nog wel eens helpen.
Uiteindelijk is een nieuwe kaart toch de beste oplossing :X

[ Voor 29% gewijzigd door keur0000 op 02-12-2013 21:36 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit toch te denken aan een nieuwe(re) kaart. Aangezien deze wel wat verouderd is.

Alleen is mijn budget hiervoor niet zo hoog. Iemand die een redelijke kaart weet voor om en nabij de 100 euro?

Ik hoef er geen high end games mee te kunnen spelen.

• keur0000

keur0000

Zie faq videokaarten op het forum + reviews bekijken ;-)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• keur0000

keur0000

7790 dual oc is een leuk kaartje voor 100,00 trouwens, zoek maar in de pricewatch en lees de reviews.
pricewatch: Sapphire Radeon HD 7790 Dual-X OC

http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

[ Voor 48% gewijzigd door keur0000 op 02-12-2013 22:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dankje! Ik ga het even uitzoeken en overwegen.

PS: Past deze videokaart gewoon in mijn pc?
Pagina: 1