Ik ben nu al drie maanden een monitor aan het zoeken, alle zaken al af geweest en ik kan er geen 1 vinden die naar m'n zin is. Ik wil geen convergentie en scherpte over het hele beeld. Er is echter bijna geen monitor die daar aan voldoet. Welke van deze twee zouden jullie kiezen? De sony is normaal wat duurder, maar ik kan er voor dezelfde prijs als de LG aan komen. Help
Ga naar een winkel waar zo'n ding verkopen en vraag of je 'm mag bekijken. Download ergens de Nokia Monitor Tester, dan kun je de focus, convergentie, geometrie, kleuren, etc testen en gewoon een indruk krijgen van het beeld. Koop een monitor alleen als je 'm zelf gezien hebt
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Nokia Monitor Test heb ik al naar verschillende winkels meegenomen en de monitoren getest. Het probleem is: ik wil geen rode lijnen aan de zijkant, maar bijna elke monitor heeft dit. Zijn er ook mensen die een platte beeldbuis hebben zonder die rode lijnen?
Als je geen convergentiefouten wilt, dan moet je een TFT nemenOp donderdag 07 juni 2001 11:35 schreef byte het volgende:
Nokia Monitor Test heb ik al naar verschillende winkels meegenomen en de monitoren getest. Het probleem is: ik wil geen rode lijnen aan de zijkant, maar bijna elke monitor heeft dit. Zijn er ook mensen die een platte beeldbuis hebben zonder die rode lijnen?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Scherpte is ook belangrijk ja, hiervoor had ik een LG 795ft maar die was wat betreft scherpte echt belabberd. Nu wil ik misschien toch weer voor de Lg 915ft plus gaan, misschien dom. Maar ja, je moet wat.
Ik heb hier een compaq mv 700. Volgens velen een hoofdpijn monitor. Dpi is slechts 0.28. Ik kan je vertellen dat ik van die lg 795 meer hoofdpijn kreeg dan van die compaq. Dat is toch gewoon ziek. Bovendien is de scherpte van mijn compaq 10x beter dan die LG. Misschien moet ik maar gewoon een budgetmonitor nemen. Daarbij komt nog dat de LG er veel last had van convergentie fouten, mijn compaq nauwelijks.
Ik heb hier een compaq mv 700. Volgens velen een hoofdpijn monitor. Dpi is slechts 0.28. Ik kan je vertellen dat ik van die lg 795 meer hoofdpijn kreeg dan van die compaq. Dat is toch gewoon ziek. Bovendien is de scherpte van mijn compaq 10x beter dan die LG. Misschien moet ik maar gewoon een budgetmonitor nemen. Daarbij komt nog dat de LG er veel last had van convergentie fouten, mijn compaq nauwelijks.
Ik ken al die types eerlijk gezegd niet zo. Zelf heb ik precies 4 jaar geleden een Sony 17" gekocht, en dat ding heb binnen 24 uur weer terug gebracht omdat er kleurvlekken in het beeld zaten, de scherpte was onregelmatig, en de geometrie was niet om aan te zien. En dat voor een scherm van toen 1800 gulden. Ik heb 'm omgeruild voor de IIyama die ik nu heb, en die was 300 gulden goedkoper. Inmiddels weet ik dat er een paar jaar geleden een paar dubieuze Sony's in omloop zijn geweest met slechte beeldbuizen, want Sony is verder erg goed. Iiyama ben ik meer dan tevreden over, maar de 451 heeft veel problemen. Compaq is overigens een ramp, dus je kunt er alleen maar op vooruit gaan. Een vriend van me die een Compaq 19" had, heeft nu een Iiyama 452, en dat is een wereld van verschil. Ik vind Compaq in alles een ramp. Overweeg eens de IiyamaOp donderdag 07 juni 2001 11:45 schreef byte het volgende:
Pagina: 1