[IE10/11] "Internet Explorer reageert niet meer"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:50
Hallo,

Ik heb hier een laptop (HP Probook 6560B) van een collega (zakelijke laptop). Deze heeft afgelopen dinsdag via Windows Update, Internet Explorer 11 geinstalleerd gekregen. Als hij nu Internet Explorer start komt deze direct met de melding “Internet Explorer reageert niet meer”. Heb een aantal dingen geprobeerd, settings gereset, instellingen van Internet Explorer nagelopen, schone herstart van Windows.

Toen dat niet werkte heb ik IE11 gede-installeerd, logischerwijs (not) valt Windows dan terug naar IE 9 i.p.v. 10.

Maar IE9 werkt wel. Vervolgens via Windows Update, IE10 laten installeren. Laptop geherstart, IE10 gestart, zelfde probleem.

Toen heb ik IE er helemaal afgegooid (via “Een programma verwijderen > Windows-onderdelen in- of uitschakelen”). Computer geherstart, IE10 opnieuw geinstalleerd, geherstart, zelfde probleem. Toen weer terug gegaan naar IE9, geherstart, IE9 gede-installeerd, herstart, IE9 geinstalleerd, werkt. Geupdate naar IE10, zelfde probleem.

Vanmorgen ben ik weer verder gegaan met proberen, een andere collega herinnerde zich dat hij al eens vergelijkbare problemen gehad heeft na een update. Dit betreft KB2670838. Deze gede-installeerd, geherstart, IE9 geupdate naar IE10, herstart, zelfde probleem.

Toen heb ik me gericht tot Systeemherstel, maar natuurlijk, omdat ik gisteren zolang bezig ben geweest met dingen proberen via Windows Update, kan ik alleen nog maar terug naar gisterenmorgen om 11:44, terwijl ik terug wil naar afgelopen maandag of dinsdag, voordat IE11 geinstalleerd werdt. Die limiet heb ik inmiddels verhoogd, maar dat helpt nu natuurlijk niks meer.

Dus:
IE9 werkt perfect
Chrome/Firefox werkt perfect
IE10 en 11 werken niet, direct na het starten “Internet Explorer reageert niet meer”
Systeemherstel niet mogelijk

Betreft, Windows 7 Pro x64 NL

Iemand anders nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Een niet passende plug-in? Disable die eens allemaal. Soms willen plugins ook roet in het eten gooien bij een nieuwe versie van IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Je bedoeld "Start > Alle programma's > Bureau accesoires > Systeem werkset > Internet Explorer (zonder invoegtoepassingen)" ?

Al geprobeerd, zelfde probleem

Nu ook geprobeerd via Internet Opties alle invoegtoepassingen uit te schakelen, dit lost het ook niet op

Het onderstaande heb ik trouwens uit Event Viewer als IE10 crashed
Naam van toepassing met fout: IEXPLORE.EXE, versie: 10.0.9200.16736, tijdstempel: 0x5258c4cc
Naam van module met fout: unknown, versie: 0.0.0.0, tijdstempel: 0x00000000
Uitzonderingscode: 0xc0000005
Foutoffset: 0x7415c9f5
Id van proces met fout: 0x1908
Starttijd van toepassing met fout: 0x01ceed01f5b0c0b2
Pad naar toepassing met fout: C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
Pad naar module met fout: unknown
Rapport-id: 340b5107-58f5-11e3-b5ac-402cf46150b0
Met daarna
Foutbucket , type 0
Naam van gebeurtenis: BEX
Antwoord: Niet beschikbaar
Id van CAB-bestand: 0

Handtekening van probleem:
P1: IEXPLORE.EXE
P2: 10.0.9200.16736
P3: 5258c4cc
P4: StackHash_688c
P5: 0.0.0.0
P6: 00000000
P7: 7415c9f5
P8: c0000005
P9: 00000008
P10:

Bijgevoegde bestanden:
C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Local\Temp\WER2F0D.tmp.WERInternalMetadata.xml

Deze bestanden zijn mogelijk hier beschikbaar:
C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\AppCrash_IEXPLORE.EXE_2f969085e492d53a63e1f58c4f846865e2dee_04ef32e3

Analysesymbool:
Opnieuw zoeken naar oplossing: 0nRapport-id: 340b5107-58f5-11e3-b5ac-402cf46150b0
Rapportstatus: 1
EDIT:

Goed, ik heb inmiddels ontdekt dat hij pas crashed op het moment dat de pagina geladen is.

De laptop is verbonden met een HP-dockingstation. Het dockingstation is bekabeld aangesloten op het bedrijfsnetwerk, de netwerkadapter heeft een vast IP-adres in het juiste subnet. In onze firewall kunnen we op basis van IP-adres opgeven of een laptop of pc het internet op mag. Dit staat standaard uit.

De laptop is daarnaast ook verbonden met WiFi. Het WiFi netwerk in ons bedrijf is fysiek gescheiden van het bekabelde netwerk en gaat zonder restrictie's het internet op via een consumenten lijntje.

Ik heb nu WiFi op de laptop uitgeschakeld, het vaste IP-adres voor het bekabelde bedrijfsnetwerk in de firewall gezet en toegang gegeven tot internet. Om de een of andere reden wil hij dan alsnog niet het internet op, maar IE crashed pas op het moment dat hij weergeeft 'pagina kan niet worden weergegeven' of nadat ik op de Escape toets gedrukt heb om het zoeken naar een webpagina te annuleren

[ Voor 131% gewijzigd door FastFred op 29-11-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcw.dekkers
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-09 15:06
Ik heb hetzelfde probleem ervaren en alle opties geprobeerd die ook staan beschreven in de TS met hetzelfde resultaat. Ik gebruik nu Chrome en heb trouwens ook dezelfde windows versie op een Dell studio 1737.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Misschien kan ik er wel even zelf naar kijken? Stuur me maar een DM als je wilt. :)

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 08:35
grappig, ik heb juist problemen met IE als ik een tabblad afsluit. dan krijg ik vaak (niet altijd) de fout melding. maar IE crasht niet, en overige tabbladen blijven gewoon intact. het lijkt wel alsof er op bepaalde paginas dan iets geladen is wat die error geeft, want het is niet altijd, en ook niet altijd op dezelfde pagina's.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Ik zou er bij jouw ook even naar kunnen kijken als je wilt? Stuur me maar een dm!

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
mrtnptrs, ik weet niet of je met je eerste post hier mij bedoelde. Maar het betreft een zakelijke laptop die dit probleem heeft. Er staat nogal wat bedrijfsgevoelige info op, ik denk niet dat ik deze zo maar mee krijg om er een wildvreemde naar te laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Nee, gewoon er d.m.v. Teamviewer er even naar kijken. Mag dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ah, ja dat kan natuurlijk ook. Maar nee, denk niet dat dat gewaardeerd wordt (waardeer ik wel, maar m'n meerdere niet waarschijnlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Neem aan dat

iexplore -extoff

Hetzelfde oplevert?

en wat doet

iexplore about:blank

?

Ik lees dat deze "crash" vaak voorkomt icm je Anti-Virus. Probeer die eens volledig uit te schakelen (als het kan)?

Daarnaast kan je een debug-log draaien met How to use ADPlus.vbs to troubleshoot "hangs" and "crashes" en die log ergens beschikbaar stellen :)

[ Voor 60% gewijzigd door BtM909 op 02-12-2013 16:17 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcw.dekkers
BtM909 schreef op maandag 02 december 2013 @ 16:12:
Neem aan dat

iexplore -extoff

Hetzelfde oplevert?

en wat doet

iexplore about:blank

?

Ik lees dat deze "crash" vaak voorkomt icm je Anti-Virus. Probeer die eens volledig uit te schakelen (als het kan)?

Daarnaast kan je een debug-log draaien met How to use ADPlus.vbs to troubleshoot "hangs" and "crashes" en die log ergens beschikbaar stellen :)
Bij mij hielp uiteindelijk het uitschakelen van de antivirus. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Argh fuck, zou dat het zijn? Er staat een betaalde versie van Avast op die laptop geloof ik, die zelfde laptop en wat meer machines hadden ook al last van false positives na een update van Avast. Hij zag ArtiosCAD als trojan geloof ik.

Dus, net geprobeerd. Met de toevoeging -extoff en about:blank wil ie ook niet werken. Zelfde probleem. Avast tijdelijk uitschakelen werkt ook niet, zelfde probleem. Als ik 'm helemaal 100% uit wil hebben moet ik 'm de-installeren. Ik heb nu gewoon bij het icoontje in de taakbalk, rechts bij de klok, aangegeven dat ie uit moet tot de pc geherstart is. Even uit msconfig > Tab: Opstarten weghalen wil ook niet, hij zet het vinkje zelf weer terug na een herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:22
Ik heb hier (bijna) hetzelfde probleem:

Internet Explorer 11 crasht vlak na het opstarten (bij het laden van de pagina lijkt me). Windows 7 Home Edition SP1.

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: IEXPLORE.EXE
Versie van toepassing: 11.0.9600.16428
Tijdstempel van toepassing: 525b664c
Naam van foutmodule: MSHTML.dll
Versie van foutmodule: 11.0.9600.16428
Tijdstempel van foutmodule: 525b9a19
Uitzonderingscode: 4000001f
Uitzonderingsmarge: 00469ffd
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: 245f
Aanvullende informatie 2: 245ff3b5cff5ff70f710bbe50dac62a5
Aanvullende informatie 3: 3eb5
Aanvullende informatie 4: 3eb5545f6f76ddf84a556bbe7d7b5d44

Wat heb ik geprobeerd:
- Starten zonder invoegtoepassingen
- Instellingen gereset
- GPU rendering uitgeschakeld
- Opnieuw geinstalleerd
- sfc /scannow
- Anti-Virus (BitDefender) verwijderd

Tot op heden nog geen succes gehad :( Weet iemand nog een laatste redmiddel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Bij jou geeft ie in ieder geval nog aan in wat voor module het fout gaat: MSHTML.dll.

Bij mij zegt ie gewoon 'unknown'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Wat is dan je startpagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Google, maar ik heb nu.nl, tweakers en about:blank ook geprobeerd, met hetzelfde resultaat.

Ik wil nog even proberen om alles wat maar met IE te maken heeft eraf te gooien (incl. de Internet Explorer mappen in Program Files en Program Files (x86) ) en niet via Windows Update opnieuw te installeren, maar gewoon d.m.v. een .exe

Daarna kan ik het eens zonder virusscanner proberen, maar dan zijn m'n ideeën ook wel een keertje op

[ Voor 65% gewijzigd door FastFred op 05-12-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcw.dekkers
Nadat ik AVAST heb verwijderd waren alle problemen weg. Daarna heb ik AVG geïnstalleerd, geen problemen. Ik heb AVAST via de deïnstallatie enquete laten weten van dit probleem. Ik heb AVAST zonder problemen al meer dan 5 jaar in gebruik op meerdere PC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Dan ga ik dat maandag maar eens proberen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamers1
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
hoi,

is het al gelukt?
ik heb het ook een keer gehad dat het wel opstarten, maar ik een popup krreg met de melding dat Explorer niet meer werkte. Via configuratie/ programma's en onderdelen / windows onderdelen in- en uitschakelen kan je IE 11 afvinken zodat het niet meer actief is, toepassen, hierna weer aanvinken en het wordt weer opnieuw actief. Dit werkte bij mij.

groetjes Kees ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Hoi Kees, dat heb ik allemaal al geprobeerd, zowel met versie 11 en versie 10.

Ik heb zojuist ook geprobeerd Avast eraf te knikkeren, maar dit blijft dezelfde problemen geven. Ik begin eens na te denken over een herinstallatie, deze gebruiker heeft al z'n documenten namelijk ook in de root van z'n C:\ schijf staan... Dat doet mij vermoeden dat er meer duistere dingen aan de hand zijn met deze laptop..

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 10-12-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Heb je ook geprobeerd om de add-ons van Avast uit te schakelen in IE? Mensen met een soortgelijk probleem zoals jij hebben hiermee weer een werkende IE.Bron.
Nu ook geprobeerd via Internet Opties alle invoegtoepassingen uit te schakelen, dit lost het ook niet op
Sorry, overheen gelezen. |:(

[ Voor 27% gewijzigd door LnC op 10-12-2013 12:31 ]

• FastFred
Ik ben nu terug gegaan naar IE9 en heb de updates naar IE10 en IE11 verborgen. Geen oplossing, maar herinstalleren neemt te veel tijd in beslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 21:38
Of het van toepassing is geen idee, maar meerdere reacties en mijn ervaring van 9 naar 10 is/was ook wat vreemd.

Win-7-64b pc met Explorer 32 en 64bit versie (originele install) erop na updaten naar 10 was ineens de 32 bit versie weg en de snelkoppeling van 64 werkte ook niet helemaal lekker.

Het fenomeen van een foutmelding uit het niets heb ik ook, lees wat nieuws ect en klik dan een bepaalde site aan, in mijn geval vaak powned nieuws, en slaat de boel in de fout en sluit het venster en start weer op. een erg vaag gedoe wat me zeker tegenhoud om naar 11 te gaan.

Een ander erg vaag iets is dat ik de veiligheidsinstellingen erg hoog heb staan ook aangaande cookies ect, ook worden er geen geschiedenis bijgehouden en auto aanvullen ect staan allemaal uit ook tabbladen zijn uit de boze.
Maar de sites waar ik kom met een inlog daar log ik nooit uit zodat ik gelijk weer op die site inlog bij openen, prima mijn keuze en niets mis mee, maar het gekke is nu ineens met versie 10 dat dat allemaal fijn werkt maar zo ineens ga of kom je op die site en is de inlog weg en kan je weer opnieuw inloggen, en dat is dan ineens bij alle site's het geval. rara hoe kan dat.?

Dat zijn mijn ervaringen dan zover, van zooi of virussen heb ik in die 4 jaar op deze niet gehad daar zal dat niet aan liggen.
Voor TS de vraag welke installer heb je gebruikt de 32 of 64 bit versie.?? Het zou me niet verbazen namelijk dat daar het conflict wegkomt.
Pagina: 1