Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 409849

Topicstarter
Hoi,

ik heb een HTC One en laatste paar dagen veranderd vanzelf de tijd naar GMT+06:00, East Kazakhstan Time.
hij zou gewoon automatisch de tijd en datum goed moeten zetten en hij staat ook gewoon op mobiel internet.
Ook zou de Tijd zone gewoon automisch bijgewerkt moeten worden nu ben ik echter nog nooit in Kazakhstan geweest.

Als ik hem uit vink en aan vink met automatisch datum en tijd en time zone zet hij de juiste tijd weer terug en kort daarna weer terug naar GMT+06:00, East Kazakhstan en word het weer 5 uur later.
Zelfde gebeurd als ik hem uit en aan zet.

Hebben hier meer mensen problemen mee? of weet iemand een oplossing?

Ik heb er Avast virusscanner opstaan en die draait elke avond ook heb ik hem al handmatig laten draaien en die vind niks.

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 11:52
Blijft de klok goed als je alles handmatig instelt?
Gebeurt het ook als je elders bent, dus gebruik maakt van een andere zendmast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 409849

Topicstarter
zal eens testen maar wil eigenlijk gewoon automatisch maar de andere zendmast kan ik op het moment niet proberen maar waar het ook bij is is op Wifi dus dat valt dan eigenlijk dus weg. maar dat ga ik vanavond nog even testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 11:52
Probeer wat betere zinnen te maken, want ik begrijp niet goed wat je zegt.

Wifi heeft er niks mee te maken, want je telefoon krijgt de tijd via de telefoon functie, niet via internet.
Wikipedia: NITZ
(voor zover ik weet, het kan zijn dat sommige Android apparaten of custom kernels hiervan afwijken)

De tijdzone wordt dus bepaald door de zendmast die je gebruikt om te bellen. Het kan zijn dat deze zendmast de verkeerde tijdzone doorgeeft.

Er bestaan wel apps om de tijd automatisch via internet of GPS te synchroniseren, maar die werken alleen op een rooted device.