Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Link tussen AVG en Userprofile Problemen

Pagina: 1
Acties:

• 2bad4u
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-10 19:30
Goedendag,

Bij deze wil ik eens aan jullie voorleggen of het bij anderen ook voorkomt, wij hebben hier in de winkel namelijk vaak klanten die hun laptop of pc langs komen brengen die de melding krijgen:

"De gebruikersprofielservice verhindert het aanmelden. Gebruikersprofiel kan niet worden geladen."

Deze melding komt na het invoeren van het wachtwoord om in te kunnen loggen in windows, zowel op Vista als op Windows 7 hebben we al meerdere Laptops/Pc`s gehad die er last van hadden. Met veel zekerheid kan ik ook zeggen dat ze allemaal AVG als virusscanner (en eventueel extra AVG software) hadden.

Is dit een bekend probleem met AVG of is het gewoon pure toeval dat dit gebeurd met AVG die op de pc staat? de laatste klant die hiermee aan kwam had wel net AVG laten opschonen en daarna opnieuw opgestart. Eerder dachten we nog dat het aan updates van windows ligt maar dat is niet het geval zo lijkt het nu.

Nog een lichtpuntje er is een makkelijke* fix:

Foutbericht 'De gebruikersprofielservice verhindert het aanmelden'

*LET OP: je zit wel in het register dus kijk uit wat je wel en niet verwijderd en/of toevoegd, mocht je niet zeker weten wat je doet doe het dan niet en laat het door iemand uitvoeren die wel weet wat hij/zij doet.

Ben zeer benieuwd naar de reacties, dit is absoluut niet bedoeld om AVG in diskrediet te brengen dit is puur informatie inwinning.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Hmm raar probleem. Ik zie dat de meeste van deze zelfde meldingen allemaal vrij recent zijn. Sommige mensen hebben in veilige modus een roll-back gedaan naar AVG 2013 en hierna geen probleem meer gehad met inloggen.
Ook hebben mensen gebruik gemaakt van de herstelpunt van Windows en hierna ook geen probleem meer gehad.

Op het forum van AVG is het probleem inmiddels ook bekend. En als ik zo lees is het ook onder de aandacht van de makers van AVG.

Ik heb op Sevenforums ook nog een how-to gevonden wat volgens mij veel overeen komt met de fix-it link van MS.

• Intercom-ICT
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-12-2021
Oplossing probleem "De gebruikersprofielservice verhindert het aanmelden":

- start op in de veilige modus
- open het register (start/uitvoeren/regedit)
- ga naar "HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows NT/CurrentVersion/Profilelist

onder profilelist zie je subsleutels met lange nummers en letters. Bij 1 staat waarschijnlijk de extentie .bak en eenzelfde sleutel zonder extentie.

Benoem de subsleutel zonder extentie met de extentie .oud
Haal bij de subsleutel met de extentie .bak de extentie .bak weg

verlaat het register en start opnieuw op. Als het goed is moet het nu in orde zijn.

Het komt idd door AVG virus scanner wij hebben regelmatig dit probleem en er staat dan altijd AVG op het systeem.

Gr.

Edwin