InDesign: Kopiëren van pagina's, maar met nieuwe layers?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:42

Steeffoon

Smartphone-nerd

Topicstarter
Hallo,

Ik zal er vast ongetwijfeld overheen hebben gekeken, maar ik zoek de halve ochtend al naar een oplossing voor het volgende probleem.

In InDesign CS6 wil ik een pagina-layout kopiëren/dupliceren (de layers) naar een nieuwe pagina. Wanneer ik de layers van pagina 4-5 dupliceer/kopieer naar pagina 6-7 tast ik niet alleen de layer aan in pagina 6-7 maar ook in m'n pagina 4-5. Ik heb op Google rondgezocht, maar ik snap er niets meer van.

Ik heb Mac OS X 10.9 Mavericks, en InDesign is bij mij Engelstalig.

Ik hoop dat iemand me kan uitleggen hoe ik dezelfde vormgeving van de layers apart kan aanpassen voor de pagina's 6-7.

Ik hoor het graag!

Alvast bedankt!

Gr. Stefan

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2021
Hoe dupliceer je? Door middel van copy-paste of sleep je je pagina's / spreads in het venster naar een nieuwe pagina (onderin je Pages window)? cmd+A, copy, maak nieuwe pagina's/spreads en copy in place?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 14:13

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Ik kan uit je verhaal niet heel goed opmaken wat je nu precies wil doen.

Als ik het goed begrijp wil je de inhoud van meerdere lagen kopiëren van de ene pagina naar de andere en dan de laagindeling behouden?

Dan ga je als volgt te werk:

• Klik rechtsboven in het lagen venster op het opties icoontje (driehoekje met streepjes)
• Zet daar "Lagen behouden bij plakken" (Paste Remembers Layers) aan
• Vergrendel alle lagen waar je niets van wil kopiëren en ontgrendel degene waarvan wel
• Selecteer alle objecten op de overige lagen (Ctrl-A of -A) of maak handmatig je selectie
• Kopieer het hele zwikkie (Ctrl-C of -C)
• Ga naar de andere pagina
• Plak nu het geheel op z'n plaats (Shift-Alt-Ctrl-V of Shift-Alt--V)
• de geplakte opbjecten worden nu op dezelfde lagen geplaatst als waar ze vandaan kwamen, maar dan op de nieuwe pagina

Wil je deze zelfde elementen op meerdere/alle pagina's gaan gebruiken verdiep je dan eens in stramienen.

Je hebt het over "de layers kopiëren" maar zo werkt het niet in indesign. Een layer geld voor iedere pagina, maar kan wel op iedere pagina andere objecten bevatten.

Als je dus bijvoorbeeld laag 1 en 2 dupliceert als laag 3 en 4 krijgen alle pagina's een laag 3 en 4 er bij waarop per pagina dezelfde inhoud zal staan als voor deze pagina al op laag 1 en 2 stond.

[ Voor 24% gewijzigd door floriske.nl op 02-12-2013 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:42

Steeffoon

Smartphone-nerd

Topicstarter
floriske.nl schreef op maandag 02 december 2013 @ 14:09:
Ik kan uit je verhaal niet heel goed opmaken wat je nu precies wil doen.

Als ik het goed begrijp wil je de inhoud van meerdere lagen kopiëren van de ene pagina naar de andere en dan de laagindeling behouden?

Dan ga je als volgt te werk:

• Klik rechtsboven in het lagen venster op het opties icoontje (driehoekje met streepjes)
• Zet daar "Lagen behouden bij plakken" (Paste Remembers Layers) aan
• Vergrendel alle lagen waar je niets van wil kopiëren en ontgrendel degene waarvan wel
• Selecteer alle objecten op de overige lagen (Ctrl-A of -A) of maak handmatig je selectie
• Kopieer het hele zwikkie (Ctrl-C of -C)
• Ga naar de andere pagina
• Plak nu het geheel op z'n plaats (Shift-Alt-Ctrl-V of Shift-Alt--V)
• de geplakte opbjecten worden nu op dezelfde lagen geplaatst als waar ze vandaan kwamen, maar dan op de nieuwe pagina

Wil je deze zelfde elementen op meerdere/alle pagina's gaan gebruiken verdiep je dan eens in stramienen.

Je hebt het over "de layers kopiëren" maar zo werkt het niet in indesign. Een layer geld voor iedere pagina, maar kan wel op iedere pagina andere objecten bevatten.

Als je dus bijvoorbeeld laag 1 en 2 dupliceert als laag 3 en 4 krijgen alle pagina's een laag 3 en 4 er bij waarop per pagina dezelfde inhoud zal staan als voor deze pagina al op laag 1 en 2 stond.
Dankjewel, ik heb dingen door elkaar gehaald dan inderdaad :+
Nu is het gelukt:)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl