Analog toestel op ISDN lijn aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een ISDN aansluiting met 4 uitgangen (2 analoog (in gebruik voor 2 telefoonlijnen), en 2 ISDN (een voor fax en een vrij)).

Ik heb een ISDN modem (van Asuscom) waar op de doos staat:
G3 Fax, Voice Mail, ... supported by BVRP, RVS-COM lite software.

Als fax software wordt op het netwerk WinFax Pro 10 gebruikt. Echter: WinFax Pro zegt over het ISDN modem:
ISDN device not G3 Fax compatible, you will not be able to send or receives faxes with this device...

Ik heb al de laatste nieuwe CAPI drivers (2.0) gedownload vanop de Asuscom website, maar dat maakte geen verschil.

Nu is mijn vraag: Hoe kan ik een analoge modem aansluiten op de ISDN aansluiting van mijn telefooncentrale? Is dat mogelijk? Of hoe slaag ik er toch in om met een ISDN modem faxen te verzenden en te ontvangen?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Dat kan alleen als je eerst zo'n kastje (bv quatrovox) aan die ISDN lijn hangt. Je hebt dan 4 analoge telefoonlijnen erbij.
Je kan in principe heeel veeel toestelllen aan dat ene lijntje hangen...ze hebben alleen niet allemaal een ander nr!

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Je moet een digitale lijn aansluiten op een QuattroVox, en op die QuattroVox kun je 4 analoge lijnen aansluiten, dus ook analoge modems etc. Ik heb thuis ISDN, met 1 ISDN toestel op de ISDN poort, en op de andere ISDN poort zit dus die QuattroVox... en daar zit dus een analoog toestel en een analoog modem op voor faxen :)

Gaat dus prima, maar je moet dus wel zo'n QuattroVox hebben....die heb je als het goed is bij je standaard ISDN installatie gekregen.

Je kunt GEEN analoge toestellen direct op een ISDN lijn aansluiten. Nou ja, dat kan wel, maar dan kun je de telefoon alleen als kunstobject gebruiken >:)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Brynnie
  • Niet online
Ik woon in België en hier bestaat zo'n QuattroVox toestelletje niet.

Ik heb al naar Belgacom (de Belgische teleoonmaatschappij) gebeld, en daar raden ze aan om een centrale aan die ISDN uitgang te hangen |:(

Zijn er verdelers in België die zo'n QuattroVox toestellen of gelijkaardige toestellen kunnen leveren?

Wat is de kostprijs van zo'n ding trouwens?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Die ISDN centrale is eigenlijk hetzelfde als een quattrovox.
Hij zorgt er dus voor dat de goede toestellen overgaan als een bep nummer gebeld wordt.
Hij zorgt er ook voor dat de 4 aangesloten toestellen elkaar gemakklijk (kosteloos) kunnen bereiken. Het is dus een ISDN centrale met 4 aansluitingen.. :)
Ik weet niet of je die ook zo kan kopen (lijk mij wel, alleen is quattrovox de naam die de KPN (nederlandse belgacom) eraan gegeven heeft). Misschien kan je ze zo bij de KPN kopen..?

suuk6 iig!

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Op donderdag 07 juni 2001 13:26 schreef Brynnie het volgende:
Ik woon in België en hier bestaat zo'n QuattroVox toestelletje niet.

Ik heb al naar Belgacom (de Belgische teleoonmaatschappij) gebeld, en daar raden ze aan om een centrale aan die ISDN uitgang te hangen |:(

Zijn er verdelers in België die zo'n QuattroVox toestellen of gelijkaardige toestellen kunnen leveren?

Wat is de kostprijs van zo'n ding trouwens?
Ik heb nog een duovox liggen, (2 uitgangen ipv 4) die mag je komen halen...doe er niks meer mee...ding werkt in belgie heb hem zelf gebruikt

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• Brynnie
  • Niet online
qless, van waar ben je?

Zie je het zitten om 'm op te sturen?

(België, Oostende)
Pagina: 1