Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Plaatje bij 'Geluid mp3-spelers en mobiele telefoons kan...

Pagina: 1
Acties:

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
nieuws: 'Geluid mp3-spelers en mobiele telefoons kan veel te hard'

Bij dit nieuwsartikel wordt een plaatje, een grafiekje geleverd. Dit is een flink onduidelijk plaatje. De tekst is (te) klein, de "x-as" is niet gelabeld, en de naam van de afzonderlijke bars zijn op zijn minst cryptisch te noemen. Ik ga er vanuit dat dit de interne namen zijn van verschillende mp3-spelers? Ik moest de tekst nog eens goed doorlezen voordat ik dat eruit op kon maken.

Ik denk dan ook dat dit plaatje weinig toevoegd aan het artikel en het beter achterwege had kunnen worden gelaten omdat het m.i. alleen maar verwarring wekt.

oja: het betreffende plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1385707960.png

Bla bla bla...

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben het met je eens dat het plaatje (althans, de tekst) wat klein is. Maar twee opmerkingen (bedoeld als user-input, niet als crew-input, ik kan dat rode kleurtje links helaas niet uitschakelen ;)):

1. De laatste zin suggereert dat de onderzoeksresultaten nu anoniem zijn en dat de stichting graag ziet de individuele apparaten vermeld mogen worden, zodat duidelijk is welke apparaten de normen overtreden. Vandaar de unieke ID''s op de horizontale as (de x-as is niet noodzakelijkerwijs horizontaal ;)).

2. Het plaatje voegt naar mijn mening wel degelijk veel toe. Je kunt zien dat ruim driekwart (24/31) van de apparaten meer geluidssterkte dan de norm van 85dB levert. 55% (17/31) gaat zelfs over de 90dB heen met uitschieters richting 92-93dB (gehoorschade bij gemiddeld een halfuur per dag luisteren!).

[ Voor 3% gewijzigd door Grrrrrene op 29-11-2013 09:54 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Plaatje is nu klikbaar voor een grotere versie, ter verduidelijking.

Staat overigens duidelijk bij dat de apparaten anoniem zijn:
Welke apparaten in overtreding zijn, is onbekend: ze worden niet bij naam genoemd
Desondanks nog steeds toegevoegde waarde, want op de afbeelding kun je goed de verdeling zien.

[ Voor 65% gewijzigd door Joost op 29-11-2013 10:25 ]

Ik ben helemaal geen stagiair