Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-11 20:04
Ongeveer een maand geleden heb ik me een Nexus 4 gekocht bij coolblue, deze had standaard custom rom 'pacman rom' geinstalleerd. Ondertussen KitKat is uitgekomen voor de nexus 4 en heb ik nog steeds geen update ontvangen. Nu begin ik me de vraag te stellen of het wel normaal is dat deze standaard geinstalleerd staat op mijn toestel.

Dit is toch niet normaal, of wel?

RTFM!

Verwijderd

Nee dat is niet normaal maar dat had je zelf al bedacht :)

• _Moe_
Heb jij ook een klare uitleg voor hoe ik deze er weer af krijg?

RTFM!

• PhunkOne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-10 22:49
Wel heel appart dat het zo is meegeleverd aan je.
Heb je wel gelijk root toegang tot je phone.
beetje snuffelen op XDA en je zet er zo zelf kitkat erop :)

• _Moe_
Verder stonden er ook foto's op van een trouw, maar ik ging ervan uit dat dit gewoon voorbeelden waren.

Kan ik deze custom rom niet gewoon verwijderen, zodat hij weer echt standaard draait?

RTFM!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:11
Als je het aan mij vraagt, heeft iemand z'n telefoon geretourneerd en heb jij deze nu.. ;)

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:12
GermanPivo schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 09:11:
Als je het aan mij vraagt, heeft iemand z'n telefoon geretourneerd en heb jij deze nu.. ;)
Daar lijkt het inderdaad wel op. Ik zou Coolblue maar eens bellen en je verhaal doen. Persoonlijk vind ik het geen prettig idee dat ik een nieuwe telefoon koop en deze blijkt al gebruikt te zijn. Als er al een custom rom op stond, vraag ik mij af wat precies de reden van retourneren is, dan ga ik me afvragen of er niet iets mis mee was.

Na een maand er pas achter komen is wel wat laat, maakt je positie vaak iets minder sterk dan wanneer je er direct na aankomst achter komt. Maar goed, er staan foto's op die neem ik aan aantoonbaar niet standaard op de telefoon thuis horen, dus kun je aantonen dat ie niet nieuw was.

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-11 20:17

jeka

Support your local club.

Terug met dat ding!

FCG

• _Moe_
VERNederlander schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 09:25:
[...]

Daar lijkt het inderdaad wel op. Ik zou Coolblue maar eens bellen en je verhaal doen. Persoonlijk vind ik het geen prettig idee dat ik een nieuwe telefoon koop en deze blijkt al gebruikt te zijn. Als er al een custom rom op stond, vraag ik mij af wat precies de reden van retourneren is, dan ga ik me afvragen of er niet iets mis mee was.

Na een maand er pas achter komen is wel wat laat, maakt je positie vaak iets minder sterk dan wanneer je er direct na aankomst achter komt. Maar goed, er staan foto's op die neem ik aan aantoonbaar niet standaard op de telefoon thuis horen, dus kun je aantonen dat ie niet nieuw was.
Foto's heb ik helaas al allemaal verwijderd en ondertussen heeft het toestel ook al een nieuw scherm gekregen :'(. Dus ik denk niet dat ze me daar nog hard gaan geloven.

RTFM!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Denk je ook niet dat je iets eerder aan de bel had moeten trekken? :P

Als je het toestel al een tijdje heb ben je inderdaad helaas niet erg geloofwaardig meer. Ik zou het dus zelf doen. Op XDA kun je vast wel tutorials vinden om je toestel weer stock te krijgen, of om een custom rom met KitKat te flashen.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:08
dus.. je bent laat, dus misschien krijg je je gelijk niet.... wij kunnen je daar helaas niet verder mee helpen. Ik zou het alsnog proberen, maar bedenk ook wat je doel is? wil je een nieuw toestel, een vergoeding, dat zij stock flashen voor je?

als je er verder wel klaar mee bent en stock wilt draaien kan je een paar dingen doen, stock flashen via een toolkit (bv wugfresh) of je download de stock images van google en installeerd deze.

Zoek maar eens het een en ander op via google, het N4 custom rom topic en XDA, Als je vragen hebt kan je die hier stellen. Op de vraag:
Kan ik deze custom rom niet gewoon verwijderen, zodat hij weer echt standaard draait?
Ja/nee, het is niet verwijderen, maar stock eroverheen zetten, maar terug naar stock kan wel

Strava

• PhunkOne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-10 22:49
http://forum.xda-developers.com/nexus-4/orig-development

Daar zal je moeten snuffelen naar een stock rom voor jouw telefoon.
+ de wugfresh kit :)

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Heb je die N4 gekocht als nieuw of als tweedekansje? Dat maakt nogal verschil ;) In het eerste geval zou ik zeker nog een kans wagen bij coolblue, want ze zijn vaak behoorlijk coulant. In het geval van een tweedekansje had je kunnen weten dat er mogelijk andere rom op stond en dan had je hem binnen twee weken terug kunnen sturen zonder problemen als je de telefoon niet op deze manier wilde.

[ Voor 66% gewijzigd door Fotogravinnetje op 29-11-2013 10:26 ]

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Na een maand een keer komen met zulke vragen...
Gevalletje eigen schuld, dikke bult.

• _Moe_
Momus schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:20:
Na een maand een keer komen met zulke vragen...
Gevalletje eigen schuld, dikke bult.
Ja en dat versta ik ook, vind het ook geen probleem om deze te houden. Zou er alleen graag een stock image op willen.

Ik ga hier vanavond eens naar kijken.

Bedankt voor de reacties! Mijn telefoon draait nu de laatste nieuwe stock image!

[ Voor 10% gewijzigd door _Moe_ op 29-11-2013 17:12 ]

RTFM!

Pagina: 1