Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Wanneer stopt de IE8 ondersteuning?

Pagina: 1
Acties:

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:25
Lijkt mij dat die browser wel 'n beetje aan zijn Zwanenzang begint.

Weet niet of er al sites zijn die IE8 als oud bestempelen, vast wel hier en daar.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-11 16:02

rob_erwt

What does this button do?

Wat is de achtergrond van je vraag? Of beter: waarom heb je het in Lieve Devvers gepost?

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:00

crisp

Devver

Pixelated

IE8 valt bij ons op basis van het huidige marktaandeel onder onze bezoekers (ongeveer 2,5% dacht ik) onder 'passief supported'. Dat wil zeggen dat we in principe geen speciale dingen meer doen om issues gerelateerd aan die specifieke browserversie op te lossen. Huidige workarounds in de code voor IE8 laten we echter intact totdat het aandeel echt te verwaarlozen is (ruim onder de 1%).

We gaan echter redelijk pragmatisch om met betrekking tot ons browserbeleid. We hebben geen echt vast beleid zoals Google waarbij alleen de laatste 2 major versies van een browser ondersteuning krijgen. Bij issues met betrekking tot oudere browsers kijken we naar de impact van de issue, tijd die het kost om op te lossen en zetten dat af tegenover het aantal bezoekers dat er last van heeft en maken op die basis een beslissing om iets op te lossen of niet.

Zeker in de huidige tijd waar mobiel gebruik in opkomst is, en juist daar de browsers niet of nauwelijks worden geupgrade waardoor je automatisch met oudere versies te maken hebt, is een beleid op basis van versies niet houdbaar.

Intentionally left blank

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:25
Tx.

Rob, uit interesse in alles wat browsers is (voor desktop), dus ook wanneer Tweakers ophoudt, als toonaangevende site.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 29-11-2013 15:32 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-11 19:22

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik hoop dat Tweakers nooit ophoudt als toonaangevende site :+

[/vrijdagmiddag-mode]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

crisp schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 09:48:
Zeker in de huidige tijd waar mobiel gebruik in opkomst is, en juist daar de browsers niet of nauwelijks worden geupgrade
Is dat een trend die jullie signaleren? Op mijn eigen sites zie ik juist erg weinig oudere iOS-en voorbij komen (waar afaik de browser nooit los geupdate wordt) en op Android is met de opkomst van Chrome Mobile (die bij de meeste users automatisch update) juist een beweging gaande richting up2date browsers. Het aandeel oudere Android-versies zoals 2.x en 3.x is bij mij snel dalende. Eerlijk gezegd had ik eenzelfde trend ook wel op Tweakers verwacht, ik had gedacht dat de meeste bezoekers van T.net wel redelijk recente mobile devices zouden gebruiken met bijbehorende recente software.

En Windows Phone laat ik bewust buiten beschouwing, daar heb ik zelf dusdanig weinig bezoekers mee dat ik daar slecht een conclusie uit kan trekken.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 15:20
We hebben nog aardig wat traffic van wat lower-end devices. Die krijgen niet altijd de nieuwste updates, helaas, en zitten nog met oude stockbrowsers
Pagina: 1