Toon posts:

PC bouw geinspireerd door de X51

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Nu de PS4 en XOne in Amerika uit zijn (PS4 ook in NL?) ben ik weer warm geworden voor gaming. Ik maak dit topic echter omdat ik met een probleem zit waar ik via Google niet uit ben weten te komen.

Ik ben een fan van sleek en klein design. Ik ben van Windows naar Apple gegaan mede door de vorm van de laptops. Het probleem is natuurlijk de power van zo’n beestje, dat is niet optimaal voor gaming. Ik heb een 4 jaar oude MBP en dat begint nu toch wel zijn tol te eisen (fans worden niet getriggerd door de hoge temperatuur, moet ik handmatig doen. Batterijsensor werkt niet meer, 3 nieuwe batterijen, allemaal “werken” ze niet) dus ga ik voor een andere route.

De PS4 is verleidelijk maar na de 360 en de voorsprong die de PC daar op had op een gegeven moment, en het feit dat de PC nu al een voorsprong heeft op de PS4 wil ik een PC kopen. Alleen ik wil het klein hebben, liefst zo klein mogelijk dat ik het zo mee kan nemen. De Alienware X51 komt daar nog het meest in de buurt (alhoewel de Piston nog het meest compact is, maar dat is niet realistisch) van wat je met een custom build in mijn ogen wel zou moeten bereiken. Echter de cases die te koop zijn, zijn allemaal toch net iets te lomp. Ik heb Azerty ook gemaild en die konden alleen met deze opkomen, wat in mijn ogen toch veels te lomp is. http://azerty.nl/8-2534-4...an-beeldscherm-geen-.html

Wat hij ook al direct aangaf is dat ik problemen ga krijgen met de videokaart, zeker omdat je het wilt gaan gebruiken voor gaming en je dus een groot beestje krijgt.

Qua budget is het voor nu nog even niet belangrijk, ik vraag me meer af of het sowieso haalbaar is, want het lijkt wel alsof niemand zoiets wilt. Al begrijp ik dat de warmte ook nog eens mee gaat spelen vandaar dat niemand het misschien wilt of doet. Maar goed, ik probeer het hier toch even.

Ik kom hier dus voor hulp. Moet ik een eigen case gaan printen desnoods, of zijn er wel degelijk cases die in de buurt komen van de X51 of misschien nog wel strakker zijn?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ah, meneer wilt niet bang voor je buck, maar bang voor je liters.

Dat kan!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 194,89€ 194,89
1Asus Z87i-PRO€ 143,65€ 143,65
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X€ 249,-€ 249,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 99,73€ 99,73
1Fractal Design Node 304 Wit€ 68,20€ 68,20
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,60€ 22,60
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 65,-€ 65,-
1Seasonic G-Serie 450Watt€ 75,-€ 75,-
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 132,50€ 132,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.050,57

Kast is misschien niet de natte droom van iedere gamer, want nogal sober, maar, ongeveer de kleinste case waar je nog een flinke videokaart en cpu in kwijt kan.

Je hebt dus een i5 overklokbaar, met naar mijn mening de beste itx overklokbord die nog enigsinds normaal geprijst is. Ook een leuke videokaart, kan natuurlijk beter, maar ach.

Mocht je niet gaan overklokken kun je eventueel een Xeon 1230 erin hangen. Tikkie duurdere cpu, maar mobo kan dan goedkoper. Dan heb je een soort budget i7 erin, wat BF4 erg leuk vindt.

Hmm, die Node is groter dan die andere kast. Slordig.

Volgens mij kan het echt niet veel kleiner zonder je hardeschijf dingen kwijt te raken. Dus zelf maken of een Node inkorten zijn oplossingen.

Hoogte is echt moeilijk naar beneden te krijgen want je wilt natuurlijk nog je CPU koeler en videokaart kwijt.

[ Voor 3% gewijzigd door RobinHood op 29-11-2013 00:23 ]

People as things, that’s where it starts.

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Misschien moet je een SteamMachine nemen? ;) (die beginnen stillaan uit te komen)

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 00:20:
Ah, meneer wilt niet bang voor je buck, maar bang voor je liters.
Haha, een bekend gehoor voor een Apple fanaat >:)
Dat kan!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 194,89€ 194,89
1Asus Z87i-PRO€ 143,65€ 143,65
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X€ 249,-€ 249,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 99,73€ 99,73
1Fractal Design Node 304 Wit€ 68,20€ 68,20
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,60€ 22,60
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 65,-€ 65,-
1Seasonic G-Serie 450Watt€ 75,-€ 75,-
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 132,50€ 132,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.050,57

Kast is misschien niet de natte droom van iedere gamer, want nogal sober, maar, ongeveer de kleinste case waar je nog een flinke videokaart en cpu in kwijt kan.

Je hebt dus een i5 overklokbaar, met naar mijn mening de beste itx overklokbord die nog enigsinds normaal geprijst is. Ook een leuke videokaart, kan natuurlijk beter, maar ach.

Mocht je niet gaan overklokken kun je eventueel een Xeon 1230 erin hangen. Tikkie duurdere cpu, maar mobo kan dan goedkoper. Dan heb je een soort budget i7 erin, wat BF4 erg leuk vindt.

Hmm, die Node is groter dan die andere kast. Slordig.

Volgens mij kan het echt niet veel kleiner zonder je hardeschijf dingen kwijt te raken. Dus zelf maken of een Node inkorten zijn oplossingen.

Hoogte is echt moeilijk naar beneden te krijgen want je wilt natuurlijk nog je CPU koeler en videokaart kwijt.
Thanks, mooie samenstelling. Ik zie inderdaad dat de kasten niet kleiner of smaller worden, wat ik zelf erg jammer vind maar misschien is het wel niet te doen.
Robbedem schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 00:23:
Misschien moet je een SteamMachine nemen? ;) (die beginnen stillaan uit te komen)
Ja misschien wordt het dan toch een SteamMachine, moet ik zelf ook even induiken wat betreft het draaien van een Linux steamOS, en ik hoop zelf dat ik er dan gewoon Windows op kan gooien maar dat moet ik even onderzoeken. Thanks!

• Norbert.O
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-01 16:24
Dit is een lekker strakke en redelijk kleine kast:
pricewatch: BitFenix Prodigy Zwart

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:53
Ik zou voor dit kastje van Fractal gaan: pricewatch: Fractal Design Node 304 Zwart

Mooie kleine case waar je toch een volledige videokaart in kwijt kan, met deze case moet je wel uit kijken dat de voeding niet te groot is want anders gaat het niet passen met je videokaart volgens mij.

Ik denk dat je met zon case toch het best in de buurt komt van een X51 qua grote met normale hardware die je zelf kunt kopen.

Zucht...

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Eh, nee.

De Prodigy is vreselijk groot voor een ITX kast. De Node die ik aanraadde is ongeveer de helft kleiner in inhoud, zegt wel iets.

Prod: 40 bij 25 bij 36
Node: 21 bij 25 bij 37.

Je kan dus twee Node's opstalen om dezelfde hoogte te krijgen als 1 Prodigy. Ik denk dat de Node echt ongeveer het kleinste is wat je kant en klaar kan kopen. Wil je hem lager en minder lang, dan zul je zelf iets moeten modden.

pricewatch: Silverstone Sugo SG05-Lite Zwart moet eventueel ook nog wel kunnen, alleen heb je dan een SFX voeding nodig.

[ Voor 20% gewijzigd door RobinHood op 29-11-2013 18:28 ]

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb een lange tijd nagedacht en ik ben van plan om een custom case te bouwen, printen, w/e, om zo aan mijn wensen te voldoen. Echter, hoe realistisch is dit? Misschien ben ik van plan om helemaal los te gaan en er ook nog direct een schermhouder + scherm erop te zetten, een soort pc-handheld. Maar even zonder gekheid, is een custom mod sowieso haalbaar, en indien ja, zijn bovenstaande praktijken ook realistisch, even afgezien van alle kosten.

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-04 19:42

bbblije

Riiiiight

Pagina: 1