Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ASUS R505CB-XX454H

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

zoals de meeste mensen hier ben ik opzoek naar een nieuwe laptop. Ik reis vrij veel en draag de laptop vaak met me mee (naar school), vandaar dat ik eigenlijk de voorkeur geef naar een vrij lichte/dunne laptop.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Met name voor schoolgebruik (office), internet, films, een game als League of Legends en wanneer het mogelijk is (hoeft niet per se) voor CS GO.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Ik dacht zelf aan een prijs tussen de 700 en 900 euro.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, zoals hierboven vermeld het liefst een niet al te zware (2-3kg?), gewoon een redelijke accu en het liefst 15,6 of 17 inch.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Bij voorkeur Asus, aangezien ik daar goede ervaringen mee heb.

Nu heb ik eigenlijk de ASUS R505CB-XX454H op het oog vanwege het gewicht en grootte. Nou weet ik alleen niet of deze laptop wel geschikt is om (vloeiend) deze programma's af te spelen, die ik hierboven heb vermeld. Verder kon ik ook niet echt veel recensies vinden op het internet, dus ik vroeg me af of iemand advies or ervaringen kon delen met mij?

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus R505CB-XX454H€ 735,-€ 735,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 735,-

Verwijderd

Met deze laptop kun je alle dingen uitvoeren die je noemde. De cpu is helaas een U-processor en dus niet zo snel als een 'normale' i7. Ram is ruim voldoende. GPU is ook prima voor LoL en CS:GO. Scherm is redelijk, maar kan beter. Al met al aardig voor deze prijs. Als je gewicht erg belangrijk vindt; de meeste 17'' zijn minimaal 3 kg. Dus je komt dan al snel op een 15'' uit denk ik?
Maar er zijn vast wat alternatieven die ook interessant zijn. Bijvoorbeeld de Asus N56VB series hebben een beter scherm en cpu.. kosten dan ook wel wat tientjes meer. Hier 2 voorbeelden:

pricewatch: Asus N56VB-S4062H
pricewatch: Asus N56VB-S4016H

Verwijderd

Topicstarter
Die paar tientjes meer vind ik niet zo'n probleem, maar dan wordt het kiezen tussen het Full HD scherm van de N56VB en de compactheid van de R505CB.. Bedankt voor je reactie in ieder geval!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
of je neemt ze beide en schaft deze aan:
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii

goede bouwkwaliteit.
backlit keyboard.
1080p ips scherm (volgens mij het beste scherm dat je nu kan kopen 15''.. echt super mooi scherm!)
weinig acer meuk pre-installed..
gt750m voor je gaming..

-puntje,... dual core i5 ulv.. 4200u.. lange accuduur, dat wel.

ik vind het een super fijn ding.

om een idee te geven..
80fps in blackops 2 1080p/redelijke settings
GOED speelbaar in battlefield 4 medium settings @ 1080p

prak er een goede grote ssd in, en je hebt echt een heel fijne notebook, plezier gegarandeerd (dat scherm mis ik nog elke dag!!)

[ Voor 21% gewijzigd door aron225 op 29-11-2013 17:07 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:58
Persoonlijk schaal ik Acer nou niet direct in op dezelfde kwaliteit als ASUS, maar goed.

De ASUS laptop in je openingspost is een U variant. Dit houdt in, zoals eerder gezegd, dat de processor minder krachtig is dan een M variant. PewPew heeft in zijn post erg krachtige laptops staan met deze M varianten.

Persoonlijk zou ik gaan voor een vooral degelijke laptop als je hem veel mee gaat nemen. Niet een laptop van plastic, maar het liefste alminium. Daarnaast denk ik dat jij met jouw gebruik niet het verschil gaat merken tussen een i7 U of M variant (in principe zou een nette i5 al ruimschoots voldoen voor jouw eisen)

Als je gaat kijken wat er dan aan je eisen voldoet, kan je niet om de Dell 15/17 7000 serie heen. Op dit moment heeft Dell blackfriday aanbiedingen waardoor de variant van €949,- voor €854,09 te krijgen is. Voor dat geld krijg je:

15/17" Full HD (1920 x 1080) touchscreen
Core i7 4500U
8GB RAM
1TB 5400RPM HDD
Nvidia GT750M (GDDR5, 2GB)
Backlit toetsenboard
Intel wireless AC dual band 7260

Wel zou ik je aanraden om sowieso los een SSD (+ eventueel een caddy) te kopen. De hardeschijf in zowel de ASUS als de Dell (correct me if I'm wrong...) hebben een 5400rpm hardeschijf wat ervoor zorgt dat de laptop niet tot zijn recht komt.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Verwijderd

De nieuwe inspirons vind ik momenteel niet echt een goede optie. Ze zijn duurder dan de N56, welke een 2x zo snelle CPU bevat. Daarnaast schijn het model dezelfde wifi issues te hebben waar de voorganger XPS 15 mee kampte.

Aan de andere kant is de accuduur wel veel langer dan de N56.
Pagina: 1