geen usb en dvd boot mogelijk op Asus f501a

Pagina: 1
Acties:

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:21
heb dit leuke laptopje voor €400 voor mijn moeder gekocht maar mevrouw is haar wachtwoord vergeten. dus ik denk geen probleem we gooien er Hiren's overheen en draaien maar kennelijk leek het Asus eens strak plan om safe boot te gebruiken zodat er alleen van hardeschijf geboot kan worden, om het nog eens leuker te maken vonden ze het ook slim om de functie niet uitschakelbaar te maken in bios

(staat er wel in maar is grijs gemaakt)

heeft iemand meer ervaring met deze ontwikkeling? of misschien direct een oplossing. het is natuurlijk logisch dat het zo moeilijk mogelijk gemaakt moet worden om een wachtwoord eraf te gooien maar ik weet niet wat ik er mee aan moet.

Asus f501a
windows 8 64 bit

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Schijf uit de laptop, in computer hangen in z'n eentje en daar vanaf met Hiren's werken. Klaar, wachtwoord weg, schijf terug in laptop, job well done.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Just me !
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05-2023

Just me !

Ik leer nog steeds......

Probeer deze maar eens, staat vast wel iets nuttigs bij om te booten van usb.
https://www.google.nl/?gw...boot+from+USB+flash-drive

[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
deze laptop is helemaal dicht getimmerd en ik wil de garantie graag behouden. als het een apparaatje van meer dan een jaar oud en mijn eigen laptop dan ja natuurlijk had ik het schijfje er even uitgehaald :p

en het lastige is dus dat er in de bios niks toe te voegen/veranderen valt. geen uefi of legacy boot of wat dan ook. maar ik zag op de pagina die justme stuurde wat staan dat zal ik gaan proberen.

[ Voor 32% gewijzigd door aminam op 29-11-2013 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
De HDD zit niet gewoon onder een klepje aan de onderkant van de laptop? Vaak hoef je de hele laptop niet zover uit elkaar te halen om bij de HDD te komen hoor, helemaal niet bij een 15" of groter.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:31
hoe kom je in het bios als je niet in het admin-account kan komen? je moet toch tegenwoordig inloggen bij win8, dan naar pc instellingen, geavanceerd opnieuw opstarten, en dan firmware openen?

tenminste, zo moet het op mijn win8 tablet... anders kàn ik niet eens de bios openen.

disclaimer: ik weet niet zeker of je hier admin rechten voor moet hebben, maar dat geavanceerd opnieuw opstarten weet ik wel! (en in dat menu kan je ook opstarten vanaf een ander apparaat, teninste... vanaf mijn tablet kan dat dus, mèt safeboot)

[ Voor 12% gewijzigd door xFeverr op 29-11-2013 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Maar op een tablet heb je waarschijnlijk tijdens boot geen scherm waarop staat 'press Fx to open setup', wat je waarschijnlijk op een laptop wel hebt ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
@ rupie ik zal vanavond proberen wat foto's te posten van de bios en dan ook meteen van de onderkant. het is in iedergeval één geheel en dus moet je letterlijk de hele laptop uit elkaar halen om bij je schijf te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:08

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Komen deze BIOS schermen je bekend voor: http://superuser.com/ques...ions-how-to-boot-from-dvd ?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
ja dat is precies hetzelfde als in deze laptop, dus ik moet csm enablen?
ik heb nu maar één bootoptie

[UPDATE]

ik ga dit maar eens proberen: http://www.techhelpfox.co...-Cd-To-Bios-On-Asus-X501a

[ Voor 37% gewijzigd door aminam op 02-12-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
[UPDATE]

het is dus met de bovenstaande manier mogelijk om te booten met deze bios.
maar hiren's 10.0 kan geen sam databases vinden. is dit een veranderingetje in w8?
moet ik gewoon 15.0 proberen of heeft iemand een ander tooltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Hirens Boot 15 ondersteund Windows 8 zover ik weet. Werkt volgens mij alleen als het om een lokaal account gaat en niet om een Microsoft ID.

Het is trouwens even zoeken inderdaad hoe het werkt met het booten vanaf USB / USBDVD maar secureboot etc uitzetten werkt wel ofcourse. (heb er twee langs gehad waar een Windows 7 install op moest)

ps: Touchpad is wel een verschrikking van deze notebook. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Pagina: 1