Hoi Tweakers,
in april 2011 heb ik voor het eerst een systeem in elkaar gezet, een HTPC'tje met de volgende specs
Ik zit nu met een dubbele vervanging's dilemma
1. Op zolder wil ik een ´boiler room´ maken voor werk, trading (2 a 3) schermen en gaming doeleinden. (shogun/rome andere strategy achtige games)
2. Mijn huidige HTPC in de huiskamer wil ik aanpassen/vernieuwen.
Ik dacht aan het volgende:
Voor zolder, 2de gtx kaart (2de hands) kopen en in SLI opstellen.
Nieuw moederbord, behuizing, voeding, geheugen, processor en randapp
Voor huiskamer,.. Hier doen we internet, streaming content, FULL hd content..
Gebruik de onboard audio en video op het moederbord.. Ok eigenlijk is het een vervangings en een stripping dillema. (ben ik nu gierig of sustainable bezig)
Vragen:
Ga ik nu de HTPC teveel uitkleden?
Beter de gtx560 laten zitten en boven modernere kaart aanschaffen?
Ik dacht budget technisch met een 2de handse gtx560 veel te winnen in prijs/prestatie verhouding.
En zo boven en beneden in mijn behoeften te kunnen voorzien.
http://www.game-debate.co...on-vs-geforce-gtx-560-sli
Hoe zit het eigenlijk met minimale voeding van gtx560 in SLI? 600w enough?
Ik ga niet overklokken of zo, maar ik heb wel begrepen dat in SLI het belangrijk is om een moederbord te nemen waar de ruimte tussen de kaarten 'ruim' is? Iemand tips? Wtf is ruim precies?
Ohw ja, ik heb nog een western digital 2tb externe schijf, die kan ik ook misschien open breken en intern van maken.. zeg maar in het motto van duurzaamheid, cradle to cradle enzooi
Om te besparen in prijs sowieso geen SDD, liever goede processor + video kaart/(en)
Please, deel je mening over mijn projectje! Zie ik iets over het hoofd?
Doe ik ergens niet goed aan?
Groetjes!
Marco
in april 2011 heb ik voor het eerst een systeem in elkaar gezet, een HTPC'tje met de volgende specs
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Phenom II X4 840 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asrock 880GMH/USB3 R2.0 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Antec Fusion Remote Zilver | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Vortex Plus | € 20,30 | € 20,30 |
| 1 | Kingston KHX1600C9D3/4G | € 36,08 | € 36,08 |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 55,- | € 55,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 111,38 | |
Ik zit nu met een dubbele vervanging's dilemma
1. Op zolder wil ik een ´boiler room´ maken voor werk, trading (2 a 3) schermen en gaming doeleinden. (shogun/rome andere strategy achtige games)
2. Mijn huidige HTPC in de huiskamer wil ik aanpassen/vernieuwen.
Ik dacht aan het volgende:
Voor zolder, 2de gtx kaart (2de hands) kopen en in SLI opstellen.
Nieuw moederbord, behuizing, voeding, geheugen, processor en randapp
Voor huiskamer,.. Hier doen we internet, streaming content, FULL hd content..
Gebruik de onboard audio en video op het moederbord.. Ok eigenlijk is het een vervangings en een stripping dillema. (ben ik nu gierig of sustainable bezig)
Vragen:
Ga ik nu de HTPC teveel uitkleden?
Beter de gtx560 laten zitten en boven modernere kaart aanschaffen?
Ik dacht budget technisch met een 2de handse gtx560 veel te winnen in prijs/prestatie verhouding.
En zo boven en beneden in mijn behoeften te kunnen voorzien.
http://www.game-debate.co...on-vs-geforce-gtx-560-sli
Hoe zit het eigenlijk met minimale voeding van gtx560 in SLI? 600w enough?
Ik ga niet overklokken of zo, maar ik heb wel begrepen dat in SLI het belangrijk is om een moederbord te nemen waar de ruimte tussen de kaarten 'ruim' is? Iemand tips? Wtf is ruim precies?
Ohw ja, ik heb nog een western digital 2tb externe schijf, die kan ik ook misschien open breken en intern van maken.. zeg maar in het motto van duurzaamheid, cradle to cradle enzooi
Om te besparen in prijs sowieso geen SDD, liever goede processor + video kaart/(en)
Please, deel je mening over mijn projectje! Zie ik iets over het hoofd?
Doe ik ergens niet goed aan?
Groetjes!
Marco
FD NODE 605 | Intel Core i5-10400F | Gigabyte Z490 Gaming X | Sandisk Extreme Pro M.2 1TB | EVGA GeForce GTX 970 Superclocked 4GB | 16GB 3200Mhz | FD ION+ 760W Platinum