Geen power na nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Kunis
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-07-2024
Beste tweakers,

Zojuist is mijn Asus R9280X-DC2T-3GD5 binnengekomen. Mijn vorige videokaart was een GeForce 9600 GT.
Mijn vorige videokaart werd op het laatst aangedreven door de XFX Pro 550W en ik wil graag ook mijn nieuwe asus videokaart op deze voeding zetten. Eén probleem: mijn pc gaat niet aan als ik de nieuwe asus kaart heb aangesloten. Zonder videkaart en met mijn oude videokaart werkt mijn pc nog wel.

Levert mijn voeding onvoldoende stroom om de videokaart te laten draaien?
Een andere mogelijkheid die ik zelf zie is dat de XFX pro geen 8pin heeft maar wel een 2x4pin, de laatste heb ik daarom aangesloten op de 8pin slot, is dit misschien de fout?

Als iemand suggesties heeft hoe dit op te lossen valt dan hoor ik dit graag!

Alvast bedankt!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:30

Nemesizz

Untouchable

Een andere mogelijkheid die ik zelf zie is dat de XFX pro geen 8pin heeft maar wel een 2x4pin, de laatste heb ik daarom aangesloten op de 8pin slot, is dit misschien de fout?
Ja...heel fout zelfs. Die 2x 4 pin is bedoeld voor de CPU aansluiting, niet voor PCI-e kaarten.
Met een beetje geluk is er niks beschadigt (de pin-out van de 8 CPU en 8 pin PCI-e stekker is wat anders).

Er zijn wel verloopstekkers, om van bijv een 6pin PCI-e naar 8 pin te gaan (zijn 2 ground draden meer eigenlijk).

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:45
Zover ik weet heeft die voeding toch echt een 6+2pins PCIe stekker en nog een 6 pins PCIe stekker. Dit is ook exact wat jouw GPU nodig heeft. Als je de 4+4pins hebt aangesloten... ja die is voor de CPU, dat gaat niet werken.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Kunis
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-07-2024
Hartstikke bedankt voor de reacties, ik duik weer even de draden in!

Update: Het is gelukt! Nogmaals bedankt! Ik had de kabel zelf niet gevonden omdat deze verstopt zat tussen mijn hdd, zag alleen het snoer en dacht dus dat die al ergens in zat, nu kon ik echter gericht zoeken naar die kabel :)

[ Voor 62% gewijzigd door Kunis op 28-11-2013 22:27 ]