CPU Upgrade Toshiba Sattelite A300-129

Pagina: 1
Acties:

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:36
Hallo beste medetweakerts :P
Heb mn oude laptop om kunnen ruilen voor een leuke Sattelite laptop, an sich een prima ding, 2 HDD bays dus heb dr al meteen een SSD naast gestoken en het ram geheugen van 3 naar 4GB uitgebreid. De standaard T5550 CPU is ook nog net wat te traag naar mijn zin, dus heb via V&A een T7500 op de kop getikt. Van te voren mijn BIOS al geupdated naar de latest release, er vanuit gaande dat een 800Mhz FSB CPUtje wel zou werken op een i965 chipset... Helaas, notebook gaat aan, dan weer uit, dan weer aan, etc maar no sign of life verder. Is er een mogenlijkheid om de BIOS zodanig te modden zodat hij wel een 800Mhz FSB CPUtje slikt? Of moet ik het met een draadje in de CPU socket proberen, wat mij al eens gelukt was met een Pentium-M
Alvast bedankt :)

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Anoniem: 263284

Nee, gewoon een T7400 zoeken met de juiste FSB. (667)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:36
Is dit dan gewoon niet supported door de bios, of kan de chipset toch geen 800Mhz FSB aan... Misch dat er een modded bios van te maken valt, is al wel jaren geleden dat ik dat heb geprobeerd :/

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

Heb hetzelfde gehad met een Dell D620, ik zou jezelf de moeite besparen en er een T7400 opprikken. De chipset ondersteunt geen 800 MHz. Kijk wel uit met de koeling. Heb met de Dell wel even wat aan moeten passen.