Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik zit met mijn handen in het haar. Omdat ik binnenkort de Nexus 5 krijg dacht ik dat het leuk zou zijn om nog even mijn Galaxy S2 te rooten en er een Custom ROM op te zetten.

Het rooten ging helemaal prima, maar daar had ik het eigenlijk bij moeten laten.

Ik heb daarna een Custom ROM geïnstalleerd (Paranoid Android 3) maar dat werkte voor geen meter. Al mijn Google apps waren verdwenen en ik kon ook geen werkend gapps-bestand vinden. Dat voor de rest alle apps en contacten ook zouden verdwijnen wist ik ook niet (had immers een backup gemaakt), maar daar zit ik niet zo mee. Ik kan mijn telefoon gewoon niet (goed) meer gebruiken...

Heb het nu in ieder geval voor elkaar gekregen om de Google apps erop te krijgen, alleen nu werkt mijn toetsenbord niet meer. Dus kan ik ook geen apps downloaden

Ik wil het liefst weer gewoon terug naar wat ik had voordat ik mijn telefoon heb geroot :( Ik had dus een backup gemaakt daarvoor, alleen die kan ik niet openen.. dan krijg ik een error ("M5 mismatch")

Wat moet ik doen? Ik overzie het echt allemaal niet meer :'(

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als de backup niet werkend te krijgen is dan gewoon de stock ROM terug flashen.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op donderdag 28 november 2013 @ 20:41:
Als de backup niet werkend te krijgen is dan gewoon de stock ROM terug flashen.
Daar heb ik ook al naar gezocht ja, en toen kwam ik op http://www.sammobile.com/firmwares/ terecht.

Maar er staat geen Nederlandse versie tussen.. is dat erg? Kan ik ook die van andere landen downloaden?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ben echt een noob op dit gebied. :P Daarom had ik hier dus ook nooit aan moeten beginnen, maar ja eigen schuld.

• fifa4ever
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-10 12:56
Nee taal maakt niet uit. Werkt wel gewoon hier.

• PilatuS
  • Niet online
Toen ik met mijn S3 begon wist er ook niets van en was ik ook een complete n00b op dat gebied. Heb toen gewoon een avondje gelezen en wat dummy stap voor stap guide's gevolgd om te rooten en te flashen. Het lijkt allemaal ingewikkeld maar het stelt niets voor. Als je van te voren maar gewoon goed leest.

De Nederlandse versie moet ook wel te vinden zijn. Een andere taal maakt opzich ook niet uit omdat je dan het eerste scherm bijvoorbeeld in het Duits krijgt maar dan ook Nederlands kan kiezen.

Alleen even goed opletten dat je het model goed hebt en geen T-Mobile versie oid kiest als je dat niet hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 28-11-2013 20:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oké ik heb nu inderdaad een goede download gevonden (hoop ik). Beetje jammer alleen dat hij geupload is op Hotfile.com, waardoor ik uren moet wachten totdat hij gedownload is..

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 21:20:
Oké ik heb nu inderdaad een goede download gevonden (hoop ik). Beetje jammer alleen dat hij geupload is op Hotfile.com, waardoor ik uren moet wachten totdat hij gedownload is..
Dat is met de meeste dingen zo. Wat je ook even kan doen is googelen op de filename om te zien of deze ergens anders sneller te downloaden is.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt. Super bedankt :D

Ik neem aan dat mijn telefoon wel nog steeds is geroot? Want ik heb nu een oudere Android-versie dan voor het rooten en ik kan hem niet op de gebruikelijke manier updaten.

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-11 22:14
Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 22:51:
Het werkt. Super bedankt :D

Ik neem aan dat mijn telefoon wel nog steeds is geroot? Want ik heb nu een oudere Android-versie dan voor het rooten en ik kan hem niet op de gebruikelijke manier updaten.
Hoe heb je de stock firmware geflasht? via Odin of?

Volgens mij zou hij dan niet meer rooted moeten zijn... weet het niet zeker! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Knamix schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 09:22:
[...]

Hoe heb je de stock firmware geflasht? via Odin of?

Volgens mij zou hij dan niet meer rooted moeten zijn... weet het niet zeker! ;)
Via Odin ja!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:18

TommieW

Numa numa.

Dan is 'ie niet meer geroot. Je kan hem dan weer opnieuw rooten.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Pagina: 1