Welke versterker voor Teufel Ultima 40 mk2?

Pagina: 1
Acties:

• Donster
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05-2024
Ik heb een Teufel Ultima 40 mk2 stereo speaker set besteld en daar moet nog bekabeling en een versterker bij.

Maar welke versterker? :/
Ik heb een budget van 300 / 400 euro en ik heb in principe maar een beperkt aantal aansluitingen nodig (PS4 + Muziek streamen via Tablet .. met kabeltje of draadloos)
Het liefste heb ik een versterker met tenminste één optische ingang (Interne DAC)...

Is er hier iemand met suggesties?

Ps,

In het verleden heb ik enkele high-end actieve speakers gehad (Dynaudio XEO 3's) , maar van versterkers heb ik geen kaas gegeten :+

[ Voor 12% gewijzigd door Donster op 28-11-2013 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donster
Ik zit zelf op dit moment te kijken naar de Marantz PM5004 , denken jullie dat dit een goede keuze is in samenwerking met de Teufel Ultima 40 mk2 speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:12
dan ga je toch met die speakers naar een hifi dealer, en dan ga je een ochtendje luisteren. We kunnen wel een aantal versterkers gaan opsommen, maar daar schiet je niks mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06 17:36
Impedantie van 4-8 Ohm en een gevoeligheid van 87 dB suggereren een niet extreem lastige, maar ook niet makkelijke speaker. Hoe hard luister je en hoe groot is de luisterruimte? Smaken verschillen, dus we kunnen je alleen vertellen of het technisch gezien goed gaat samenwerken.
De Marantz PM5004 is een in het algemeen goed beoordeelde versterker, maar niet de meest krachtige met 2x 40 watt bij 8 Ohm. 2x 6800 microfarad 50 volt condensatoren, 110 watt stroomverbruik en een gewicht van 6,7 Kg zijn ook normaal in deze klasse, maar niet extreem. Wel zijn de gebruikte versterkerblokken (Sanken 2SA1694 en 2SC4467) gemaakt om maximaal 80 watt te leveren bij 8 Ohm belasting. De voeding is dus waarschijnlijk de beperkende factor.
Wat dit alles betekent is dat je, in combinatie met de Teufel speakers, op normale volumes in een normale ruimte (+/- 25 vierkante meter) waarschijnlijk prima uit de voeten kan. Wil je grotere ruimtes vullen met geluid op hoge volumes, dan kun je beter een tweedehands hoger model kopen met meer vermogen.

Review site met wat meer informatie over de componenten (Frans dus misschien even Google translate gebruiken) http://www.erenumerique.f...s_son-article-3082-1.html

[ Voor 8% gewijzigd door mac1987 op 29-11-2013 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05 14:09
In dit topic staan een aantal combinaties, waaronder Yamaha, Denon en Onkyo: [Speakers] Teufel, wat zijn de ervaringen?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donster
Bedankt voor de reacties.
Zelf heb ik op dit moment de Denon AVR-X1000 op het oog (na advies van winkel) , ik ga nog even verder googlen/zoeken .. maar dit lijkt me wel een redelijke receiver.

PS,
Ruimte waarin ik het afspeel is ongeveer 30 vierkante meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 15:08

mr.paaJ

generatie cmd+z

Marantz PM6005 en Onkyo TX-8050 zijn voorbeelden van stereo met digitale input. HDMI is voor stereo geen noodzaak, kan ook via je TV.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donster
Ik heb (mogelijk) een besluit gemaakt en ga voor de Sony STR-DN840 .. deze receiver komt overal goed uit de test, heeft goede connectiviteit mogelijkheden, en geeft mij de mogelijkheid om op later punt meerdere speakers erbij te zetten.

Nog een laatste vraag om zeker te zijn van mijn zaak ->
De Sony STR-DN840 heeft een uitgangsvermogen van 150 W (6 ohm, 1 kHz, THD 1%, 1-kanaals) gaat dit allemaal goed werken met de Teufel Ultima mk2's ?

Receiver:
http://www.sony.nl/produc...hnische-specificaties#tab

Speakers:
http://www.teufelaudio.nl/stereo/ultima-40-mk2-p12805.html

Als iemand die vraag nog even kan bevestigen, dan kan ik overgaan tot de bestelling :-)

BEDANKT allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 15:08

mr.paaJ

generatie cmd+z

Gaat zeker werken.

De 150W is een optimistische waarde, maar de handleiding geeft alsnog een respectabel reëel getal:
Minimaal RMS-uitgangsvermogen (6 ohm, 20 Hz – 20 kHz, THV 0,09%)
95 W + 95 W.

Oftewel: kan gewoon loeihard mocht je dat willen.

[ Voor 11% gewijzigd door mr.paaJ op 30-11-2013 19:07 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donster
Mooi dan kan ik tot bestellen overgaan :-)

Bedankt voor de bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 05:25
Donster schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 18:53:
Ik heb (mogelijk) een besluit gemaakt en ga voor de Sony STR-DN840 .. deze receiver komt overal goed uit de test, heeft goede connectiviteit mogelijkheden, en geeft mij de mogelijkheid om op later punt meerdere speakers erbij te zetten.

Nog een laatste vraag om zeker te zijn van mijn zaak ->
De Sony STR-DN840 heeft een uitgangsvermogen van 150 W (6 ohm, 1 kHz, THD 1%, 1-kanaals) gaat dit allemaal goed werken met de Teufel Ultima mk2's ?

Receiver:
http://www.sony.nl/produc...hnische-specificaties#tab

Speakers:
http://www.teufelaudio.nl/stereo/ultima-40-mk2-p12805.html

Als iemand die vraag nog even kan bevestigen, dan kan ik overgaan tot de bestelling :-)

BEDANKT allemaal!
Goeie keus ;-) ik heb dezelfde speakers icm STR-DN1030 , klinkt geweldig !
Pagina: 1