• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-05 13:05
Beste Tweakers,

Het scherm van de telefoon van mijn broertje is kapot en dat ben ik nu dan ook aan het vervangen. Nu kom ik op het punt dat ik het scherm er opnieuw in wil zetten, maar deze moet erin gelijmd worden. Nou wilde ik weten van andere tweakers wat voor dubbelzijdige tape jullie ervoor gebruiken.

Ik ben al op zoek geweest en kwam voorlopig hierop uit:
Dubbelzijdige tape, maar ik hoor graag of er nog een voorkeur voor bepaalde tape is.

Het gaat trouwens om een Sony Xperia V, waar ik in ieder geval geen vooraf op maat gemaakte tape voor kon vinden.

• Logitech1
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-04 01:59
Als het goed is heeft het merk 3M een soort adhesive tape. Die plakt zeer goed. met die van replace direct heb ik geen ervaring mee maar je kunt altijd even een belletje doen. Ik keek net even op ebay.com daar staan wel voor Sony telefoon's adhesive tape's die voorgesneden zijn op.

• shinchan03
Daar kan ik ook niks vinden voor de Xperia V.

3M tape was ik inderdaad ook al meerdere malen op uitgekomen. Heeft iemand een goede tip (link) naar een goede lap of rol 3M tape die ik daar het beste voor kan gebruiken. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat andere Tweakers vaak gebruiken, want er zijn er denk ik toch wel meer bij die schermen repareren.

• Logitech1
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-04 01:59
Ik heb nog even beter gekeken, kan de V ook niet vinden. Heb destijds een zelfde reparatie uitgevoerd met een HTC HD2, Wel vervelend dat als je iets scheef of iets dergelijks zit met je tape heb je een lelijke rand langs het scherm.. 3M tape is zowiso wel goed die gebuikte ik destijds ook. Nu koop ik liever een complete unit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
Is een complete unit, maar bij Sony moet je die er ook in lijmen helaas. Heb nu wat 3m tape besteld.