Betere router

Pagina: 1
Acties:

• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-11 10:35
Wie kan mij helpen met het vinden van een goede router? Ik heb een enorm huis met dikke muren |:( . De router die we nu hebben (KPN Experia box ARV7519i) komt nauwelijks tot de helft van het huis, daarbij hebben we een extender (Netgear WN3000RP), die haalt de woonkamer net, maar erg instabiel, met een enorme vertraging en een hele lage snelheid, en het lijkt haast alsof het hele netwerk trager wordt door de extender, dus het liefst zou ik dat ding gewoon helemaal niet meer hoeven gebruiken. Het liefst heb ik gewoon één hele krachtige router. Mijn dichtstbijzijndste buren wonen enkele kilometers verderop, dus ik zou het fijn vinden als de beveiliging ook uit kan. Goedkoper is beter, maar geld is geen probleem.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:29
Zijn er ook bekabelde aansluitpunten in huis?

Vaak is het beter om meerdere "zwakke" zenders te plaatsen dan één hele sterke, je apparatuur moet namelijk ook terug kunnen zenden....

• Rhin
Ja, mijn PC zit via een ongeveer 30 meter lange kabel aan de router. Ook de PC van mijn ouders zit aan de de router met een kabel, maar die heeft een WiFi-ontvanger dus dat maakt niet echt uit. Een access point is wel te doen, maar ik denk dat mijn moeder niet zo'n zin heeft in een kabel langs de onderverdieping, en daarnaast wil ik denk ik in de zomer graag in de tuin kunnen internetten.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:29
Rhin schreef op donderdag 28 november 2013 @ 20:05:
Ja, mijn PC zit via een ongeveer 30 meter lange kabel aan de router. Ook de PC van mijn ouders zit aan de de router met een kabel, maar die heeft een WiFi-ontvanger dus dat maakt niet echt uit. Een access point is wel te doen, maar ik denk dat mijn moeder niet zo'n zin heeft in een kabel langs de onderverdieping, en daarnaast wil ik denk ik in de zomer graag in de tuin kunnen internetten.
En hoe zit de pc van je ouders en jouw zelf gepositioneerd in de woning? Lijkt me al een goed begin om daar extra zenders te plaatsen, aangezien daar al bekabelde aansluitingen aanwezig zijn...

Verwijderd

De "krachtige" router gaat niet helpen. Het is niet alleen het "sterke" signaal die van je router naar de PC / tablet gaat, maar er moet ook het ginaal door de muren 'terug" naar de router. En de PC is niet opeens sterker geworden....

Het is beide kanten uit.

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Kabel kun je ook wegwerken ;)

Maar inderdaad is een kabel trekken naar een access point op een strategische plek wel de beste optie voor jou denk ik, zodat je de woonkamer en de tuin kunt bedienen.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• Rhin
nooberke schreef op donderdag 28 november 2013 @ 20:09:
[...]

En hoe zit de pc van je ouders en jouw zelf gepositioneerd in de woning? Lijkt me al een goed begin om daar extra zenders te plaatsen, aangezien daar al bekabelde aansluitingen aanwezig zijn...
Mijn PC heeft niet eens een WiFi-ontvanger en staat op de bovenverdieping, ongeveer 25 meter van de router. Een amateuristisch in elkaar gesoldeerde kabel doet zijn taak al enkele jaren prima hiervoor d:)b . De PC van mijn ouders staat natuurlijk op het kantoor, op zo'n 7 centimeter afstand van de router (op dit moment aan een kabeltje van 20 centimeter).
De "extender" die wij nu hebben, heeft ook LAN-poorten. Kan deze niet ook gebruikt worden als Access Point? Ik geloof dat ik dat ooit ergens heb gelezen.

[ Voor 0% gewijzigd door Rhin op 28-11-2013 20:20 . Reden: Typefout ]

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Jouw "extender" is een powerline adapter, dus ik denk niet dat je die LAN-poort kun gebruiken om te verbinden met je bestaande router. Die LAN-poort is waarschijnlijk bedoeld om een PC aan te hangen waar je graag internet op wilt. Mijn suggestie zou dus zijn om gewoon een ethernetkabel te trekken en dan aan de kabel iets als dit te hangen: pricewatch: TP-Link TL-WDR3600
Stel deze in als access point (het is in principe een router, maar je kunt 'm ook prima gebruiken als access point).

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Pagina: 1