Heren van het goede leven.
Ik heb binnen korte afzienbare tijd een nieuwe Laptop. Een Dell latitude E6540
Deze krijg ik van mijn werk, maar nu zit ik kwa HDD even met een delemma.
Graag jullie mening waarom ik uit onderstaande moet kiezen.
De laptop wordt geleverd met een Seagate Hybride Drive.
500GB 5400rpm + 8GB SSD in 1.
Maar naast deze disk heb ik nog een klein setje alternatieven die ik er ipv deze hybride drive in kan zetten.
hier het lijstje.
128GB Samsung 840 PRO SSD (SATA600, maar wel de kleinste van allen).
256GB OCZ Vertex SATAII SSD (SATA300) benut niet de SATA600 capaciteit van de controller in de laptop)
de 500GB Hybride drive die er standaard in zit.
1000GB Scorpio Blue 7200rpm (SATA600 van WesternDigital)
Het OS wat er op komt is een corporate image van het werk, en is ongeveer 45GB. Daarnaast zet ik er zelf nog een 40GB andere data op die ik frequent gebruik (Denk aan foto tools, foto's, software installaties en mogelijk een spelletje ofzo)
Dus met 128 GB Rete snel kan ik uit de voeten. Daarnaast heb ik nog de beschikking over een USB3 HDD van 2 TB Maar die is niet echt portable. Dus long term storage is ook geen probleem.
Wie kan mij GOEDE redenen geven om voor een bepaalde disk te gaan...
Alvast dank voor jullie mening.
Ik heb binnen korte afzienbare tijd een nieuwe Laptop. Een Dell latitude E6540
Deze krijg ik van mijn werk, maar nu zit ik kwa HDD even met een delemma.
Graag jullie mening waarom ik uit onderstaande moet kiezen.
De laptop wordt geleverd met een Seagate Hybride Drive.
500GB 5400rpm + 8GB SSD in 1.
Maar naast deze disk heb ik nog een klein setje alternatieven die ik er ipv deze hybride drive in kan zetten.
hier het lijstje.
128GB Samsung 840 PRO SSD (SATA600, maar wel de kleinste van allen).
256GB OCZ Vertex SATAII SSD (SATA300) benut niet de SATA600 capaciteit van de controller in de laptop)
de 500GB Hybride drive die er standaard in zit.
1000GB Scorpio Blue 7200rpm (SATA600 van WesternDigital)
Het OS wat er op komt is een corporate image van het werk, en is ongeveer 45GB. Daarnaast zet ik er zelf nog een 40GB andere data op die ik frequent gebruik (Denk aan foto tools, foto's, software installaties en mogelijk een spelletje ofzo)
Dus met 128 GB Rete snel kan ik uit de voeten. Daarnaast heb ik nog de beschikking over een USB3 HDD van 2 TB Maar die is niet echt portable. Dus long term storage is ook geen probleem.
Wie kan mij GOEDE redenen geven om voor een bepaalde disk te gaan...
Alvast dank voor jullie mening.