Toon posts:

Hulp gezocht bij samenstellen ESXi-server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi, ik ben bezig om mijn eerste ESXi-server te bouwen en daar kan ik graag jullie hulp bij gebruiken. Op de ESXi-server moeten een aantal VM's komen te draaien (File-server, Download-server, windows/linux, VPN, test-VM's). Dit is mijn huidige lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 168,90€ 168,90
1ASRock Z87 Pro4€ 91,88€ 91,88
4WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB€ 88,88€ 355,52
1BitFenix Raider€ 76,-€ 76,-
1Corsair Vengeance LP 16GB 1866MHz CL9€ 153,55€ 153,55
1be quiet! Pure Power L8 400W€ 45,30€ 45,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 891,15

Ik ben nog opzoek naar een 2e hands PERC 5/i of 6/i.
Is de hoeveelheid Watt goed gekozen (ook met het ook op uitbereiding van HD's en geheugen)?

Graag hoor ik jullie opmerkingen :)

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-04 12:35
Volgens mij is dit topic overbodig:

Aangezien je hier alles kunt vinden naar wens:

Zuinige ESXi Server
Zie dan ook direct de startpost en de verdere posts van active leden hierin.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik het niet mee eens. In de topic die jij noemt lopen veel verschillende discussies door elkaar. Ik heb daar al deze setup voorgesteld en gevraagd of dit een goede setup up is, maar door andere discussies is die post ondergesneeuwd. Om die topic niet over te nemen, heb ik een nieuwe gestart.

Vragen als, is dit een goed gekozen setup? en is deze wattage goed gekozen? passen ook prima in een nieuwe topic.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:46

Bolletje

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies > DAA

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Hmmm denk dat je ff opnieuw je hardware keuze moet herzien.
- moeder bord ondersteund ??? ga eens zoeken op ESXI whitebox .. er zijn sites die een lijst hebben welke moederbord ondersteund word door VMware .. het is /was niet ongewoon dat je SATA controller op het gekozen moederbord gewoonweg niet ondersteund word .. .. (of raid kaart) ... NAS + ISCSI lost dit op
- quad core is krap
- 16 gb geheugen zeker te krap
- RAID kaart ? zie hieronder
- Waarom niet 3TB disks ? scheelt maar 80,-
- 4gb USB stick voor "ESX" OS .. (lekker makkelijk voor installatie)
- ssd in de bak is handig voor zeer Disk I/O intensieve taken .. maar RAID 10 setup voldoet ook wel.
- netwerk aansluiting, 1 voor internet en 2 voor bv een dual nic nas (ISCSI rules)

ter info in heb een i7 980 (6core) op een intel DX58So2 board. met 32 of 48 gb RAM en een THecus N4200 pro NAS met 4x3TB in RAID 10 Iscsi . het werkt als een zonnetje
- download "server" 2 cores en 8 gb ram, pakt lekker snel uit
- elke andere "server" of testbak heeft 1 core en 2 tot 4gb geheugen ..
- database/mail servers zijn "geheugen vreters"

Voor esxi geld dat je de volgende spec's (HCL) zeker wilt hebben.
1) goeie netwerk kaarten (onboard/losse kaart) Intel (beste performance, zeker met hypervisor opties)
2) veel geheugen ..

ik zou niet kiezen voor een RAID kaart
1) duur
2) duur
3) raid kaart stuk= ellende ..

Software RAID is net zo snel oftewel goeie NAS via www.smallnetbuilder.com (nas charts) met min 100mbs throughput enzo kan je in RAID 10 wel leuke performance halen. zelfs met SATA 2 controller.
4disk NAS kost minder als goeie RAID kaart. (vaak SFF kabels oid los erbij kopen voor raid kaart)

Daarnaast als je ESXI op een USB stick hebt kan je feitelijk elke desktop in je huis snel tot server omtoveren ..

ps.
Van thecus nas weet ik uit ervaring dat je gewoon de disks in random order in een andere Thecus NAS kan mikken omdat de config op de disks staat. Dus is de hardware defect, kan je er 1 RMA sturen en 1 doordraaien..

Tja vanalles